Ny bil

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Dagen Godfolket!

Har nå vert eier av en Hyndai acent 1996 model i ca 1,5 år. Er i grunnen VELDIG klar for en ny bil. Kravene mine er:

Pålitelig
Langt sprekere. Det vil si over 100hk
Helst ikke mer en 80 000,-
Helst ikke forsikring på mer en 10 000,- i året (ansvar)

Gode forslag motas med takk! :D

MVH

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
La meg føye til at:

Skal ikke være Koreansk
Merker som Opel, Ford, mercedes er ueaktuelt. Denne listen kan øke ettervert.

MVH

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.826
Sted
Østfold
Du skal ha russisk, amerikansk, tsjekkisk, brasiliansk eller kinesisk da? ;D

Er det forutintatthet som styrer deg bort fra disse merkene? Du er kanskje ikke klar over at for noen få år siden var ett av de desidert beste bruktkjøpene på markedet Opel Omega?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.606
Torget vurderinger
0

Egentlig hater jeg europeisk Ford, men her tror jeg Snickers er inne på noe.

Stasjonsvogn,....................- lett å få solgt senere.
Grei bil,.............................- om ikke så spennende.
Skjærer meg i hjertet,..........- men Ford har da en rimelig grei kvalitet.
Økonomisk,........................- bensinforbruk som ikke er astronomisk,
.......................................- ikke spesiellt dyr å forsikre,
.......................................- slipper økningen av årsavgiften man venter skal komme på diesel og tyngre biler.

Så løp og kjøp !!! ( Herregud for et tåpelig uttrykk !!! ) :D

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.646
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Skoda Octavia. Mye bil for pengene.

Johan-Kr

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg kjører en gammel bmw 3-serie fra 98.
går som juling, aldri noe kødd.

80k kjøper deg kanskje en av nyere årgang.

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Du skal ha russisk, amerikansk, tsjekkisk, brasiliansk eller kinesisk da? ;D

Er det forutintatthet som styrer deg bort fra disse merkene? Du er kanskje ikke klar over at for noen få år siden var ett av de desidert beste bruktkjøpene på markedet Opel Omega?
Prøver å være åpen for det meste. Men japse er nok en favorit, utenom at de er kjedelige som regel.

Opel: En onkel og 2 misfornøyde koleger.
Ford: En svært misfornøyd far

MVH

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.567
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Kan få min 1996 modell Audi A4 TDI stasjonsvogn. Selvsagt chippet fra 110hk til 143hk, og 220 Nm til 311 Nm. (har grafer for dette).
Kjørt endel - 261 000km.
Aldri hatt et eneste nugg med maskinen, og alt av bremser ble skiftet ifjor, det samme med alle støtdemperene og fjørene foran.

Vindusvisker bak virker ikke. (Tror det er motoren der, og denne får brukt enkelt)
Et par lysdioder i instrumentbelysningen virker ikke. De bør byttes.
Dynamo reim - skiftet rett før jul

Og det meste av opphengsfjærer etc skiftet ifjor. (Dette samt bremser er en svakhet på disse bilene)
Nye vinterdekk ifjor, og sommerdekk på lettmetallfelger følger med. Sommerdekkene må ha nye.
Billig i drift - en anelse over halvliteren diesel på mila ved blandet kjøring
Betaler 3700 kr/året i forsikring - full kasko og 16000 km. , men jeg har masse bonus da.

:)

Dagens salgsannonse ;-)

Vurderer faktisk å skifte bil nå snart. Men aner ikke hva jeg skal ha igjen. Kanskje vi må ha to. Dette er usikkert.
Og det blir nok Audi(o) igjen tenker jeg.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.606
Torget vurderinger
0
Prøver å være åpen for det meste. Men japse er nok en favorit, utenom at de er kjedelige som regel.

MVH

Hva med Nissa Primera ? Kjedelig driftsikker !

Har en kollega som skal selge en Nissan Maxima fordi han skal flytte til Longyearbyen. Er du interessert kan jeg formidle kontakt. Noe større enn Primera, men samme gode driftssikkerhet.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.826
Sted
Østfold

MVH
At japser er din favoritt basert på at de ofte går og går kan jeg forstå, men jeg tror ikke du skal være redd du finner en bil som ingen er misfornøyd med. Det har mye med folks holdning til bilen å gjøre.

Den bilen jeg linket til har i sin tid toppet statistikkene over lite feil og de problemene som har vært er relativt kurante å få fikset. Den går brukbart og har kjøreegenskaper du ikke finner maken til i den klassen.

Forøvrig tror jeg Mitsubishi er såpass kjedelige at de kan gi deg ekstremt bekymringsfritt bilhold til en grei pris. Mazda og Nissan havner vel også litt i den kategorien.

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Har lenge vudert Nissan primera. Kjedelig bil, men driftsikker.

Men over til galskapen. En kamerat av meg fikk tilbud om å kjøpe bilen til naboen. For ham var det uaktuelt da fyren skal bruke maks (og da mener jeg ikke en krone mer) enn 20 000,- på bil. Det må og sies at han er på jakt etter en volvo felt.

Men bilen til denne naboen er en BMW 320i med vistnok en R6 motor på 150hk. Den er kjørt 155 000 noe som er helt OK til å være en 1995 model.

Ryktet til BMW varierer stort. Folk hater og elsker dette merket. Jeg menner dette er en bil som ser bra ut, abselutt et pluss for bakhjulsdrift, og abselutt et minus for at det er den ultimate harrybilen for ungdom.

Er dette noe å se videre på?

MVH

mfafa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Pleier å bli kjørt hardt de modellene der. Bilmekanikere sier de gidder ikke bruke fritida på å skru, så det kjører japse. Så hvis du prioriterer et mest mulig vedlikeholdsfritt alternativ er det noe å ta i betraktning. Ellers må jeg si en Focus 2.0 130hk nok er en kjapp bil. Kjører man riktig føles den kjapp med 1.6.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Pålitelighet? Japansk. Nærmere bestemt Toyota. Hvis du vil betale litt mindre; Nissan, Honda, Mitsubishi.
Samtlige merker ligger alltid veldig godt an på lister a la Flest feil pr 100 biler. Du skal ha temmelig lav bonus for å måtte betale 10k i ansvar for en bil, så sant du ikke er under 23, har høy kjørelengde og bor i storby.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Men bilen til denne naboen er en BMW 320i med vistnok en R6 motor på 150hk. Den er kjørt 155 000 noe som er helt OK til å være en 1995 model.

Ryktet til BMW varierer stort. Folk hater og elsker dette merket. Jeg menner dette er en bil som ser bra ut, abselutt et pluss for bakhjulsdrift, og abselutt et minus for at det er den ultimate harrybilen for ungdom.

Er dette noe å se videre på?

MVH
Skal man tro de som FAKTISK eier og bruker BMW, så har jo de lenge vært blant klodens mest fornøyde bileiere i mange internasjonale undersøkelser...

Du er jo forresten en representant for en annen statistisk sannhet; nemlig den at undersøkelser viser at eiere av koreanske biler er blant Norges mest misfornøyde bileiere.

Mvh Vidar P

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
du har kjørt hunday i 1,5 år. DERMED bør du være klar og åpen for hva som helst i mine øyne

:)

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Men, samtidig var en gang Mercedes på topp på fornøydstatistikken, uten å bare ha sammenheng med verkstedbesøk og antall feil osv. Men, snarere flott kundeservice, stor eierglede generellt osv osv. Ville tro noe av det samme gjelder Bmw, den gir så mye bilglede at man kan tåle mye. Har man derimot feks en Kia eller noe som er drit kjipt å kjøre, og i tillegg kun står på verksted, da blir man ikke særlig fornøyd.

Skal man tro de som FAKTISK eier og bruker BMW, så har jo de lenge vært blant klodens mest fornøyde bileiere i mange internasjonale undersøkelser...

Du er jo forresten en representant for en annen statistisk sannhet; nemlig den at undersøkelser viser at eiere av koreanske biler er blant Norges mest misfornøyde bileiere.

Mvh Vidar P

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Koraneren har nok kostet lit i rep. Men i forhold til det jeg ga for den, så tror jeg det skal noe til for å finne en beder bil.

Den BMW'en jeg snakker om menner jeg har 1 eier, mann i slutten av 40-årene. Hadde dette vert en ungdom hadde jeg ikke vudert det.

MVH

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Du skal ha temmelig lav bonus for å måtte betale 10k i ansvar for en bil, så sant du ikke er under 23, har høy kjørelengde og bor i storby.
så 30% bonus, 21 år, 12 000km og Stavanger skulle være en helvedes kombinasjon? 8)

Forsikring på en BMW 320I havner på lit over 7000,- i året med kun ansvar. Ca 9500,- med delkasko og 19 000,- med kasko. Ansvar forsikringen er tilnærmet lik det jeg betaler for Hyndaien. Av en eller annen grunn så er BMW'n "litt" dyrere på delkasko og ikke minst kasko. Lurer på hva det kommer av ::)

MVH

gpjonas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2006
Antall liker
1
skoda!!! Gikk fra opel omega til skoda fabia stasjonsvogn
Fra 2liter 136 hk til 1.2l 65hk (3)syl. Har ikke angret et sekund faktisk så kjøpte jeg en til året etter måtte ha 2 biler. 115.000 kr 1 år gammel med ac soltak +++ kjempefornøyd men er muligens for liten for deg men se på octavia..

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Ja, du er dessverre innenfor en del av de faktorene som drar prisen opp. En liten tommelfingerregel er å holde seg unna biler man må ha kasko på frem til man i det minste er oppe i 50% og har fylt 23. Bla pga at man da kan holde premien litt nede, men også at man statistisk har en dyr kaskoskade i disse årene, best å slippe den smellen ;)Men, det er samtidig litt kjedelig og, man må jo gjøre litt annerledes bilvalg.

så 30% bonus, 21 år, 12 000km og Stavanger skulle være en helvedes kombinasjon?  8)

Forsikring på en BMW 320I havner på lit over 7000,- i året med kun ansvar. Ca 9500,- med delkasko og 19 000,- med kasko. Ansvar forsikringen er tilnærmet lik det jeg betaler for Hyndaien. Av en eller annen grunn så er BMW'n "litt" dyrere på delkasko og ikke minst kasko. Lurer på hva det kommer av ::)

MVH

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
så 30% bonus, 21 år, 12 000km og Stavanger skulle være en helvedes kombinasjon?  8)

MVH
320i er en deilig bil. Man må prøve den; aldeles nydelig motor (rekke seks alene er verdt prisen!) og virkelig høy kjøreglede. En av Tysklands mest populære biler gjennom tidene også.
Om man prøver den, så enten skjønner man hva den dreier seg om eller så skjønner man det ikke. Om ikke, så er det bare å lete videre.

Mvh Vidar P

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.826
Sted
Østfold
Jeg kastet meg på en BMW E36 for noen år siden med åpent sinn og en udelt positiv innstilling. I løpet av et år hatet jeg bilen mer enn noen annen bil, og alle feilene som hadde kostet meg mangfoldige titalls tusen på verksted var av en eller annen grunn svært godt kjent blant mekanikerne, og tror dere ikke de hadde akkurat de delene på lager også, alle sammen!

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hva behager?

Kjører ikke du britisk?

;)
Hehe, jeg har da aldri sagt at jeg kjører 320i...? Men jeg synes allikevel den er en deilig bil; kvikk, moro og komfortabel. Når det så er sagt, jeg kjører både tysk, britisk og italiensk jeg... i form av E60 525i, MGB '66 og MotoGuzzi V11 Sport :D

Mvh Vidar P

P

Parelius

Gjest
Kjøp en Lancia. Billig som brukt, masse bil for pengene, bedre pålitelighet enn sitt rykte, men kanskje ikke verdens billigste forsikring. Men det er bil å trives i!

En av grunnene til den forholdsvis rimelige prisen, er mangel på forhandler her i fjøset. Egentlig ikke noe problem. Fiat og Alfa har verksteder, og da er du sikret som Lanciaeier. Eller du kan ta en tur ned til Tyskland for stor service, og samtidig handle øl og vin. Funker bra for meg.

(Lancia Delta 2.0. 1994 mod., 200000 km og går som en klokke)

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Honda er et lite merke i Norge,noe som er tullete!! Kjøp Honda! Kvalitet som den beste Toyota,men et flott design og kjøreglede(litt sportslighet) på kjøpet :)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.662
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det er viktig å ha stor nok bil, om du skulle komme over eit godt høgtalarkjøp. Eg miste eit sett fornuftige Soundlab elektrostatar fordi eg måtte organisere hengar. I mellomtida reparerte eigaren høgtalarne, og det vart ingen handel.
Eg har ein VW Caravelle, som tek høgtalarar inntil 1,8 m, men det var altså for lite. Kjøp lang utgåve, så er du trygg...

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Det er viktig å ha stor nok bil, om du skulle komme over eit godt høgtalarkjøp. Eg miste eit sett fornuftige Soundlab elektrostatar fordi eg måtte organisere hengar. I mellomtida reparerte eigaren høgtalarne, og det vart ingen handel.
Eg har ein VW Caravelle, som tek høgtalarar inntil 1,8 m, men det var altså for lite. Kjøp lang utgåve, så er du trygg...
Abselutt et poeng! ;D

Men å få lånt en varebil er heldivis ikke noe problem for meg :D

MVH

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Antall liker
13
Honda er et lite merke i Norge,noe som er tullete!! Kjøp Honda! Kvalitet som den beste Toyota,men et flott design og kjøreglede(litt sportslighet) på kjøpet :)
Er enig i dette! Tipper du får en grei Accord fra siste halvdel av 90-tallet for 80000. Det er gode biler!
Akkurat som Toyota... ;)

J

Jurassic

Gjest
Er bare å leie en skaphenger da så trenger man ikke noen stor bil når en skal hente høyttalere.

Topp Bunn