Bil, båt og motorsykkel Ny bil ! :-D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Da er valget falt. Det ble en 2013 Oktavia STV 4X4 i platina grå sølvmetallic. Lik den på bildet, bortsett fra at den på bildet er en høyrestyrt og irsk registrert bruktbil, men farge og utseende er det samme. Vi har kjøpt en helt ny bil av utgående modell. Det gir selvsagt hyggelige rabatter samt at vi slipper å vente til langt utpå høsten før vi får den. Av praktiske årsaker som jobb etc har vi ikke mulighet for å hente den før i slutten av juli, men det er en annen sak. Jobb er som kjent noe herk, men man må jo finansiere fritiden på en eller annen måte, og da er vel jobb en akseptert og grei metode!

Oktavia Platin Gray.jpg

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.997
Grattis. Du og Skoda...............du må vel ha en 130 RS som morrobil. :D

(Jeg hadde ikke nektet å ta imot en slik selv)

Sist redigert:

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Grattis med flott bil Spirre.

Octavia er gullegod. Min lokale Skoda forhandler får inn 1.8 literen med 4x4 i overgangen Juli-August. Det er den som frister mest pr nå.
Den ender opp på ca 470 med alle kryssene på tilbehørslisten.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Octavia er en bil jeg alltid har likt. Da den første av "VW Oktaviaene" kom med turbodiesel ble jeg veldig imponert. Den gangen var vi småbarnsforeldre og avhengige av barnevogn og slikt så sedanversjonen ble bittelitt for liten. Hadde de da hatt STV ville vi nok ha kjøpt en. I stedet ble det en LandRover RR.

Superben har vi hatt i noen år nå og er meget fornøyde med den så da fruen ble torpedert var det ikke vanskelig å se på Skoda igjen. Skulle gjerne hatt tid til å vente på en 2014 ( den helt nye ) men det blir litt for lenge å vente til de kan levere.

Denne tar vi på 3 års privatleasing ( et nytt konsept og jeg har en viss skrekkblandet fryd i den anledning !??! Dumt eller smart ??? ) så vi kan jo hoppe av og bytte igjen om tre år.

Skoda benytter stort sett teknologi som har blitt utprøvd hos Auda og VW slik at barnesykdommer er kurert, det fører til grei driftssikkerhet.

En 130 RS skulle vært morro det Pinky, og de hadde en fin kabriolet for noen år siden ( 60 tallet ). Men som daglibil er det nok ikek det mest praktiske. Var inne på å la mor ta over Superben og så kjøpe meg en Morgan, Triumph eller MG, men ( dessverre ) fornuften ( fruen ) traff meg før jeg rakk å gjøre noe dumt!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
15 km på telleren! På vei fra Oslo til Hamar sist fredag.;) Morro med ny bil.
020820131080.jpg

"Mors" stolthet og glede!!:)
020820131081.jpg

Ser nå når bildene er i større format at de ikke var så veldig skarpe, sorry!

C

Cyber

Gjest
Kjekk bil det, romslig og god.

Leasing er nok litt dyrere enn å kjøpe, men det er jo befriende å slippe å selge den når tiden er gått ut. Eneste skjæret i sjøen er vel dersom du har fått mye riper og bulker for alt slikt må du betale stivt for.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Kan kjøpe den selv til den avtalte prisen om jeg ønsker har jeg forstått. Funker bilen greit og vi er fornøyde blir det nok til at vi tar over den når avtalen går ut.

Vet ikke om det er så smart men jeg har pleid å "bruke opp" bilene mine før jeg kjøper ny.

C

Cyber

Gjest
Tror det er veldig smart, så sant det ikke er mye problemer med dem.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Flott bil Spiralis.
Har fått opp øyne for den nye Vrs'en jeg, men jeg tror ikke jeg er kar om å få overtalt fruen til å kjøpe en bil med stor motor og liten bakkeklaring. Må innom min lokale Skoda forhandler i morra for å se om de har begynt å få inn 4x4 modellene.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.261
Torget vurderinger
1
Fin bil. Byttet du inn SuperB?

C

Cyber

Gjest
Flott bil Spiralis.
Har fått opp øyne for den nye Vrs'en jeg, men jeg tror ikke jeg er kar om å få overtalt fruen til å kjøpe en bil med stor motor og liten bakkeklaring. Må innom min lokale Skoda forhandler i morra for å se om de har begynt å få inn 4x4 modellene.
Da er det vel 220 hk TSI som er valget? RS med diesel er vel feil?

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Det måtte det blitt Cyber, men ikke fordi diesel er feil. Hvis jeg ønsker dieselmotoren som står i Vrs ( 2.0 184 hk) så ville jeg faktisk ha ventet på Scout modellen som kommer om ca 1 år. DET må bli en flott og dyr Scout!
Var jo ute å prøvekjørte 1.8 tsi uten 4x4 og det flytter seg med 180 hk, men det var litt uvant og måtte opp i 2500-3000 omdreininger før det skjedde noe.

Topp Bunn