Ny armkabel, en solskinnshistorie

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.186
Torget vurderinger
6
Har netopp fått tilbake min kjære Fidelity Research FR64fx arm fra rewiring i Tyskland. Jeg hadde et kjedelig uhell med den tidligere :-[som medførte at armkabelen røk....Redningsmannen heter Garth Phillipe og er en ærlig og dyktig tysker! Han jobbet raskt, sendte meg bilder fra prosessen med å bytte armkabelen og av det ferdige resultatet før jeg betalte et avtalt beløp via pay pal. Raskt, godt arbeid og jeg er en fornøyd kunde! Kabelen som ble brukt var en Cardas kabel. Kostnad inkl. frakt ca1500 kr. Jeg synes det var verdt hver krone da armen spiller bedre på alle parameter! Varmere, mer oppløst med et dypere og mer gjennomsiktig lydbilde! Bilde av armen med ny kabel :

Forstår det slik at han mekker alle typer armer, så hvis noen har bruk for et tips, så er Garth Phillipe et nyttig og hyggelig bekjentskap ;D

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
115
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
ser ut som skikkelig håndtverk.. har du en webside eller liknende slik at dette kan legges inn i referansekartoteket til fremtidig bruk?
jakr

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Flott billed! Jeg ser at du har en ulakkert FX (min er sort). Har Phillipe strukket ledningen direkte til shellet og tatt vekk DIN-pluggen i armbasen?

Vedlegg

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
115
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
jeg har gjort et forsøk på å konvertere min rega arm til "balansert" drift. det gikk jo på en måte, men lengden på lederne som kommer ut av armbasen er jo en vits så jeg kan tenke meg å skifte ut internkablingen slik at jeg kan få litt lengre ledere som gjør det mulig å lage en designmessig god overgang i koblingspunktet.

hvilke gode alternativer finnes for intenkabling? de må være tynne som sytråd:)
er dette noe man enkelt kan kjøpe?
jakr

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.186
Torget vurderinger
6
jakr: jeg har ingen webside, men du får kontakt på følgende e-mail adresse garthap@gmail.com Jeg har alltid fått kjappe svar fra Garth. Når det gjelder alternativer til rewiring finnes det mange alternativer. Cardas sin kabel er rimelig og anerkjent! Hvis det er aktuelt å sende armen avgårde, kan du jo sende en mail til nevnte mailadresse og spørre om alternativer og priser. Tipper at det bare er lommeboken som setter begrensninger!
Pesquera: Jeg valgte å bypasse dinpluggen og beholde det avtagbare headshellet da Garth mente det var lite å ingenting å hente på å bypasse siste leddet. Han målte og fant ingen degradering av signalet gjennom headshellkontakten. Etter litt vurdering fant jeg ut at fordelene med fleksibiliteten et avtagbart headshell overskygger ulempene (ikke bare mulighet for flere headshell og pick up'er ferdig montert, men også bekvemmeligheten når man skal montere ny pick up)! Jeg fikk forøvrig med de små kablene (også fra Cardas)som kobles på pickupen.

Topp Bunn