Digitale avspillere Nuforce uDac 3?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
517
Sitter her og vurderer et trykk på kjøpeknappen i forhold til en Nuforce uDac3 til mitt lille data/lydsystem.

Jeg tar i dag lyden ut fra det integrerte lydkortet i en imac 2008. Det kjøres gjennom en NHT passiv volumkontroller til et par NHT SuperPower.

Jeg lurer på om det er noe å vinne på å kjøpe en uDac3 og sette denne inn i stedet for den passive volumkontrollen fra NHT. Konverterkretsen flyttes jo da ut fra maskinen og jeg får lettere tilgang på hodetelefonuttak. I tillegg får jeg en aktiv pre med sine fordeler og ulemper.
Jeg er i utgangspunket glad i lyden fra apples integrerte løsninger, og høyttalerne er godt egnet til passiv drift via NHT PVC.

Hva tror dere? Er det noen som har erfaringer med denne dacen fra Nuforce, gjerne sett opp mot et mac lydkort?
Forgjengeren, uDac2 var det jo flere som var skeptiske til. NwAvGuy: NuForce uDAC-2 Drama

nuforce-udac3-silver(197134)-Large.jpg

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
517
Ingen som har fått prøvd denne?

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Hadde såvidt en uDAC 2 koblet som pre mellom PC og Rotel RB1510/Phonar høytt på et kontor/verksted. Trodde det var en defekt enhet jeg hadde fått, låt helt jævlig dårlig. Byttet da tilbake til en enkel DACport som faktisk funket meget bra til opogaven. Udac ble offer for returretten!!!

Tror det er mye annet som er mye bedre løsning enn uDAC-3, selv om den evt er mye bedre enn forgjengeren....!

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Vel, nå blir dette subjektivt selvfølgelig.
Men jeg er ganske klar på at enkelte merker får en generell ufortjent god omtale. Jeg var ikke testet mange produkter fra Nuforce, men den ene erfaringen var veldig "overraskende". Så om det er enheter som kan ha en feil ble en naturlig mistanke, men tror likevel ikke det var grunnen.

Topp Bunn