På tur og reise NRK Rein - reinflytting til Kvaløya, en strekning på 260 kilometer

H

Hardingfele

Gjest
Siden det var 1 million seere som fulgte reinflyttingen i går har vel HFSere fått med seg seneste sakte-TV sending.

www.nrk.no/rein

Man kan se tidligere blokker - flyttingen begynte den 24. og man regner med at den avsluttes søndag eller mandag med at flokken tar seg over til Kvaløya.

IMG_3463.jpg

Her er link til tidligere blokker. Det spilles jevnlig musikk og NRK har satt sammen spillelister. I utlandet er "Saami-music" i ferd med å få kultstatus.

https://tv.nrk.no/serie/reinflytting-minutt-for-minutt/SAPR63806017/28-04-2017

C

Cyber

Gjest
Utrolig flott sending, så litt på tirsdag/onsdag mens jeg jobbet litt på kvelden. Ser svært lite TV ellers, men alle minutt for minutt-sendingene er det som får meg til å skru på "idiotboksen" igjen. Til og med arvingen på 3 ville heller se på reinsdyr enn disney.

H

Hardingfele

Gjest
Stort og aktivt musikkmiljø i nord. Har hørt mye jeg har fått fot på og ikke kjente til.

Herlig med stor skjerm og musikken gjennom høyttalerne.
Bolkene av hele flyttingen skal være tilgjengelig "alltid", så dette er fint å ha.

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
2.546
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
6
Jeg hadde nok vært fristet til å se på dette hvis sendingen hadde hatt live-lyd og ikke det forferdelige lydsporet de har lagt på.

KjellR

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.07.2008
Antall liker
3.625
Sted
Moss (eller enda bedre - Rygge!)
Dette blir for drøyt for undertegnede. Selv om det er en NRK ansatt kompis som er der oppe og størjer med det tekniske / filmapparaturen...
Men gleder meg stort til 'Sommertoget 2017'.

H

Hardingfele

Gjest
Jeg hadde nok vært fristet til å se på dette hvis sendingen hadde hatt live-lyd og ikke det forferdelige lydsporet de har lagt på.
Lange strekk med naturlig lyd og stor variasjon i musikken som sendes. Innimellom noen suverene innspillinger fra musikkmiljøet i nord.

T

TT.

Gjest
Dette blir for drøyt for undertegnede. Selv om det er en NRK ansatt kompis som er der oppe og størjer med det tekniske / filmapparaturen...
Men gleder meg stort til 'Sommertoget 2017'.
Da skal jeg stå langs linjen med norsk flagg! Ser fram til det jeg også!mvh Togentusiast

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
14.071
Sted
Ytterst i havgapet...
Utrolig mye bra musikk i nord, også i mainstream sjangre, men svært lite av dette utenommainstream spilles på rikssendinger, og forblir gjerne i de små miljøene....

Topp Bunn