Politikk, religion og samfunn Norwegian Kjos og pressen

• Trådstarter Jim.I.Hendriksen
  • Startdato

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Antall liker
312
Kjenner ikke Kjos.

Men vet hvem Ann Sissel Skånvik er.
Bodde noen meter unna meg tidlig på 80-tallet, eller kanskje sent på 70-tallet.
Var da innom som journalist i ei lokalavis.

Anne-Sissel Skånvik (f. 1959 i Sømna i Nordland) er kommunikasjonsdirektør i flyselskapet Norwegian.

Hun var informasjonssjef og avdelingsdirektør i Finansdepartementet fra 1996 til august 2004, og deretter konserndirektør for kommunikasjon i Telenor.

Anne-Sissel Skånvik - Wikipedia

Hun var godt likt da hun bodde her, har karret seg noe frem.
Forøvrig har jeg lest noe om saken du nevner.
Nevner henne siden det er hun som oftes forholder seg til pressen, hvis ikke Kjos selv vil stå frem da, som regel med gode nyheter.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
En interessant utvikling i forholdet mellom Kjos og de ansatte!

Norwegian gir ut topplønnsliste i kamp mot pilotene - Aftenposten

Dette viser en utrolig dårlig leder som ikke takler motgang. Dreamlinerne har nok fått det til å "tople over" for Kjos.

Først den runden med den hovedtillitsvalgte mekanikeren og etterslengen som kom der. Mest sansynlig for å spre frykt blandt de ansatte så ingen skulle våge å si et ord til noen i media. Og nå denne måten å drive lønnsforhandlinger på. Skitten spill dette! Ikke så håpløs som O'Leary men hen begynner å hente inn irlenderens forsprang.

Men det sier jo også sitt om oss nordmenn når han ( muligens med rette? ) mener at han skal klare å vinne opinionen med at kapteinene "tjener" så mye! Misunnelsen står sterkt i Norge. Og "oppblåste" tall som ikke er helt reelle er vel sett på som et greit våpen fra Norwegianledelsen.

Liker Bjørn Kjos mindre og mindre!

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
I min tid som flytekniker jobbet jeg tett med nåværende leder i NFO, jeg kan love dere at gutten veit hva han prater om. Han har alltid vært en samvittighetsfull og seriøs tekniker med passasjerene og sikkerheten i fokus. At dette faller Kjos tungt for brystet er jo symptomatisk i dagens flybransje, der kynisme og lav lønn har overtatt for sikkerhet og solide vilkår. Jeg gremmes, og er 100% på Handelands side her, han veit i hvert fall betydelig mer om hvordan drømmeflyet ser ut på innsiden enn det kjosern sjøl gjør.

Honkey

Topp Bunn