Norske forhandlere av Audio Technica?

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
Noen som vet om norske forhandlere av Audio Technica? Tenker da spesielt på hodetelefonene deres.

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
OK. Det var jeg ikke klar over. Har lest mye bra om hodetelefonene deres, men har jo lyst til å prøve før jeg evt. kjøper. Synd hvis det ikke er mulig her i landet.

Hi-Fi-Nybegynner

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.03.2003
Antall liker
0
Jeg venter på disse: http://www.audiocubes.com/category/...t/Audio-Technica_ATH-A700_Art_Headphones.html

Ligger til forenklet fortolling på Gardermoen. (Dvs. at posten bruker 2 dager istedenfor 3 :p )

De skal drives av denne: http://www.pc-express.no/PartDetail.aspx?q=p:1064251;b:1260;pl:1
som jeg kobler rett i pc'n.

Skal komme med tilbakemeldinger når Posten har fått ut finger'n, og jeg har fått spillt den inn.
Hvis du bor på østlandsområdet så burde det være mulig å eventuelt ordnet en prøvelytting :)

Mvh

Roy-E

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
Det høres interessant ut! Jeg var i utgangspunktet på jakt etter et sett med aktiv støydemping, f.eks. Bose QuietComfort 3, til bruk på kontoret og i fly etc. Men blir litt skeptisk når jeg ser hvor mye slakt Bose får på nesten alle audio-forum jeg er innom. Lurer på om de klokkene faktisk er så dårlige, eller om folk bare misliker Bose generelt. Det lille jeg har hørt av QC3 synes jeg slett ikke var så verst. Støydempingen er på grensen til imponerende, men jeg mistenker at det trykket den gir meg i ørene kan bli slitsomt i det lange løp.

Audio Technica fikk jeg nylig høre om på head-fi-forumet, og kunne tenke meg å gi dem en prøvelytt. De har klokker både med og uten aktiv støydemping. Er du forøvrig fornøyd med forsterkeren din? Har du prøvd noen andre alternativer der? Hvis de er godt isolerte kan det fort hende at jeg klarer meg uten aktiv demping. Det er først og fremst kontorbruk jeg trenger dem til. Og da har jeg jo plass til en forsterker på pulten også.

Hi-Fi-Nybegynner

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.03.2003
Antall liker
0
Jeg vurderte også å finne meg noen øretelefoner med aktiv støydemping, men vurderte det slik at ett par gode lukkede ville være like greit. Da har jeg bedre kontroll på hva som brukes av motstøy ;D
Tror kombinasjonen av god lyd samt aktiv demping ikke her helt heldig. Aktiv demping genererer jo
motstøy for å utliggne støyen utenifra.

Rega'en er jeg ganske godt fornøyd med, har kun hatt den siden fredag ;D
Kjøpt brukt her på Sentralen ;)

Har kun testet den ut med forskjellige billig (2-400 kr) øretelefoner, men har funnet ut at
match her er viktig. Fungerte veldig greit sammen med mine billige Koss (husker ikke produktnummeret), men fungerer ikke godt sammen med min veeeldig billige Philips SBC HP 250.

Venter med spenning på mine AT'er...

Mvh

Roy-E

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
Jeg klarte ikke å vente, så jeg bestilte nettopp et par av disse. Veldig god pris sammenliknet med de nettbutikkene jeg har sett. Disse kan brukes også uten støydempingen aktivert. Har fått veldig gode kritikker i diverse magasiner og fora. Blir spennende å teste når de kommer!

JensL

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2003
Antall liker
9
Sted
Akershus
Artig at flere oppdager Audio-Technica's hifi-greier. :)
Det er jo litt eksotisk.

Selv har jeg W1000 (treklokker) og A900LTD. Dette er ting som er helt på høyde med det beste fra f.eks. Sennheiser, Beyerdynamic og AKG.
Og enda finnes det mye dyrere saker fra A-T.

Men jeg har nok litt følelsen av at A-T er en smule overpriset. De selger mye på at ting ser veldig bra ut og det er mange fine detaljer, som f.eks. eksklusiv oppbevaringskoffert (dyre modeller), bruk av Connolly-lær, forseggjorte kabler og plugger etc.

Men sånt er jo viktig også. ;-)
Eksklusivitet er også digg.

Merk at de lukkede hifi-hodetelefonene fra Audio-Technica ikke demper så veldig godt. Spesielt hvis man sammenlikner med Sennheiser HD280 Pro, Beyerdynamic DT770 og AKG K271 Studio.

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
Hehe, jeg har jo enda ikke fått prøvd noe av Audio Technicas greier, så jeg vet enda ikke hva jeg synes om dem. :) Men de hodetelefonene med aktiv demping virker som et godt alternativ til Boses dobbelt så dyre saker. Skal prøve å poste noen inntrykk her så snart de ankommer. Håper ikke posten bruker alt for lang tid. :)

RSO

Bransjeaktør
Ble medlem
24.06.2005
Antall liker
0
Hei,

Vi har forsøkt å få den Norske importøren til å gi slipp på rettigheten på pick-up produktene fra Audio Technica men ikke lykkes. De har ingen planer om å gjøre noe med disse produktene ut mot det norske markedet så vi syntes det er synd at vi ikke når frem.

Men skulle vi lykkes, vil vi gi informasjon på dette.

Men vi kan eventuelt skaffe det man skulle ønske, men prisen blir kanskje ikke som den burde,

Mvh
Duet-Audio.

Hi-Fi-Nybegynner

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.03.2003
Antall liker
0
Da har jeg vært Audio Technica eier i noen dager, og skal prøve å noen lytteinntrykk.

De er vel spilt ca. 80-90 timer. Så det mangler noe før ting setter seg helt, men jeg tror det meste er på plass. Ihverfall nok til at jeg tar sjansen på å komme med noen ytringer.

Lytteinntrykk

Det første som slår meg er den gode bassgjengivelsen. Veldig fast og fin, men uten å
bli for fremtredende. Helt etter mine preferanser.

Diskanten er fortsatt bitte litte granne skingrende på enkelte partier, men siden det hele
tiden har endret seg under innspilling så regner jeg med at det retter seg.

Detaljer og dynamikk er veeldig bra. Jeg som er Klipsch fantast mangler ihverfall
ingen ting her.

Mellomtonen, tja hva skal jeg si. Den er rett og slett bra. Stikker seg ikke ut på
noen måte.

Til å være mitt første møte med øretelefoner av en vis kvalitet så er jeg veldig
overrasket. Det er rett og slett gøy å sitte på jobb ;D

Praktisk bruk

Disse er veldig behagelige å ha på seg. Selv etter flere timers bruk så har jeg ikke anntydning
en gang til å bli "svett" rundt øra. De demper støyen rundt meg greit nok. Med musikk på
så hører jeg kun musikken. Mine kollegaer sier at de neste ikke hører de i det hele tatt.
Selv på ganske høyt volum ;D

Konklusjon:

Disse kan jeg trygt anbefalle andre. Må også gi AudioCubes skryt. Rask og grei ekspedering.
Etter litt søking rundt så fant jeg også ut at AudioCubes var desidert billigst på AT utstyr.

Hvis jeg skal si noe negativt så må det være at Posten bruker j...... langt tid på å transportere
en pakke fra Gardermoen og hjem til meg. (Bor 10 min unna Gardermoen).
1 uke er i lengste laget for meg :p

Mvh

Roy-E

Topp Bunn