Norsk svart elghund

T

tce-teams

Gjest
Hei jeg og dama har gått til innkjøp av norsk svart elghund valp , og jeg lurer på om noen her inne har noen tips om hvordan det er og oppdra ein sånn. Det er bare til og komme med tips , det hadde vert kjempefint. legger også bilde av hunden her. norsk svart elghund.jpg dette er altså ikke bilde av den hunden vi skal ha den er bare ein bitte liten valp.

T

tce-teams

Gjest
Glemte og si at jeg har hadt hund før , men det var ein blandings hund buhund og labrador trur jeg det var.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Gratulerer med valp i huset! Med rett oppfostring og oppdragelse, kommer den garantert til å gi dere mange fine opplesvelser og minneverdige øyeblikk. En hund er en fantastisk skapning, full av energi og livslyst, åpen for alle - uansett om de vel den vel, eller ikke - og utrolig hengiven. Jeg har ofte tenkt at det hadde vært greit om vi mennesker hadde lært av hundene dette å være overbærende, tilgivende og tillitsfulle. Verden hadde kanskje sett annerledes ut da...

Jeg går ut fra at dere skal bruke hunden til noe, for dette er jo en hunderase som bør og skal brukes. Det er ikke noen sofahund, sjøl om den sikkert vil strotrives der også. Jeg er enig med Super, kontakt en hundeklubb og kom dere med på valpekurs og innledende dressurkurs. Det er ogs mye av lydighetstreningen som kan lekes inn hjemme, mens valpen er...valp. Det enkleste er kommandoene "sitt" og "kom". Begge disse leker dere inn med godbit, heime i stua.

Lykke til med valpen!

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
En jakthund bør brukes til jakt.

T

tce-teams

Gjest
Gratulerer med valp i huset! Med rett oppfostring og oppdragelse, kommer den garantert til å gi dere mange fine opplesvelser og minneverdige øyeblikk. En hund er en fantastisk skapning, full av energi og livslyst, åpen for alle - uansett om de vel den vel, eller ikke - og utrolig hengiven. Jeg har ofte tenkt at det hadde vært greit om vi mennesker hadde lært av hundene dette å være overbærende, tilgivende og tillitsfulle. Verden hadde kanskje sett annerledes ut da...

Jeg går ut fra at dere skal bruke hunden til noe, for dette er jo en hunderase som bør og skal brukes. Det er ikke noen sofahund, sjøl om den sikkert vil strotrives der også. Jeg er enig med Super, kontakt en hundeklubb og kom dere med på valpekurs og innledende dressurkurs. Det er ogs mye av lydighetstreningen som kan lekes inn hjemme, mens valpen er...valp. Det enkleste er kommandoene "sitt" og "kom". Begge disse leker dere inn med godbit, heime i stua.

Lykke til med valpen!
Ja vi gleder oss til og få valpen nå , datter mi er den som gleder seg mest trur jeg. Blir mye kos og kjærlighet til valpen i begynnelsen nå. Har lest ein del om den norske svarte elghunden det siste døgnet , og den utmerker seg godt som ein familie hund og den blir veldig knyttet til familien. Men jeg må også huske at dette er ein jakt hund , så det blir mye turer i skog og mark på meg og hunden hver dag tenker jeg.

R

rico

Gjest
Da må du holde den i bånd, får disse hundene teften av et dyr så kan du bare glemme å kalle den inn, det blir en lang dag med leting på deg...:)
Du får investere i en GPS etterhvert, litt lettere da..

Liker disse hundene, de er sosiale, tøffe både fysisk og psykisk, tåler en støyt men er veldig enig; disse bør brukes til jakt, de har veldig sterke instinkter.

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.047
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Hei jeg og dama har gått til innkjøp av norsk svart elghund valp , og jeg lurer på om noen her inne har noen tips om hvordan det er og oppdra ein sånn.
Gratulerer med hund. :) Men, man burde vel strengt tatt sjekket opp hva ulike raser krever før man kjøper? F. eks. driver man ikke med jakt, så kjøper man ikke jakthund, osv.

T

tce-teams

Gjest
Den skal nok få brukt innstinktene sine , om jeg må så melde meg inn i jakt klubb selv. Har noen jeg skal kontakte i bergen her nå angående den hunde rasen vi har kjøpt.

Topp Bunn