Norsk musikkforlag i Oslo

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , jegfikk tips om klassisk musikk av en medarbeider på platekomp. påoslo city i dag , det var Norsk musikkforlag , tokturen sporendeks , og fant ut at jeg trengte mye tid der , så jeg spurte etter ei plate , og fikk topp service av NMF medarbeidern...luftig rundt reolene , fin atmosfære ,og ett utvalg jeg ikke hadde tid til å gå igjennomi dag , gjett om jeg skal dit ved neste bytur...

det ble Roby Lakatos på Deutche Grammaphon i dag.....

Nå blir det CSARDAS I KVELD. ;D

Anbefaler virkelig denne butikken , da også om du er oppadgående og skal spørre om det meste....jeg prøvde å forklare og en del uttalelser jeg ikke har spesiellt tak på å uttale , hørtes sikkert teit ut også ,men ikke en mine fra ekspeditøren , bare veldig hyggelig rett og slett.

Gleder meg allerede til neste tur....

Mvh Espen

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
11.956
Sted
Trondheim
Du har truffet Kjell Hillveg, skjønner jeg. Hyggelig butikk, men han holder ganske stive priser. Synd at Aktiv Klassisk la inn årene nå i mai.

N

nb

Gjest
ssm skrev:
Hei , jegfikk tips om klassisk musikk av en medarbeider på platekomp. påoslo city i dag , det var Norsk musikkforlag , tokturen sporendeks , og fant ut at jeg trengte mye tid der , så jeg spurte etter ei plate , og fikk topp service av NMF medarbeidern...luftig rundt reolene , fin atmosfære ,og ett utvalg jeg ikke hadde tid til å gå igjennomi dag , gjett om jeg skal dit ved neste bytur...

det ble Roby Lakatos på Deutche Grammaphon i dag.....

Nå blir det CSARDAS I KVELD. ;D

Anbefaler virkelig denne butikken , da også om du er oppadgående og skal spørre om det meste....jeg prøvde å forklare og en del uttalelser jeg ikke har spesiellt tak på å uttale , hørtes sikkert teit ut også ,men ikke en mine fra ekspeditøren , bare veldig hyggelig rett og slett.

Gleder meg allerede til neste tur....

Mvh Espen
Det er vel der Kjell Hillveg er leder for den klassiske avdelingen og han kan ett og annet om klassisk musikk og klassisk musikk på plate. Hillveg var for øvrig "kaptein" på det norske kontrapunkt-laget og er slått til ridder av en eller annen orden for sin innsats for formidling av klassisk musikk.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , ja sikkert han Otare....prisene varierte veldig , mye dyre bokser , og noe rimlig Naxos....

Men kan man navigere seg frem med ekspertise til de rette innspillinger med bra lyd å kan få plukket ut det man vil ha-med hjelp , så er det jammen verdt litt.

de har ikke vinyl , men vanvittig mye spennede på cd.Butikken har inngang i Kirkegata mellom Prinsens gate og Karl Johan

Mvh Espen

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.016
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg har merket meg at den butikken sjelden eller aldri er nevnt her på HFS. Har det med priser og like godt/bedre utvalg andre steder så forstår jeg det lett, men kanskje det er mer aktuelt i dag. Hillveg og Kontrapunkt huskes med glede, og Sten Bromans Sonab-reklamer.

V

vredensgnag

Gjest
Jeg følger Kjell H's oppfordring og spiller Götterdämmerung.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.681
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Nei og nei. Det var det.
Og så var det Record Store Day

Orker ikkje finne eit passande dikt ein gong, gjekk liksom tom då Aktiv Klassisk stengte.
Og bannskap høyrer ikkje heime på klassisk forum.

Eg har spådd at vår kjære musikkhandlar Skei kan bli den siste gjenverande i landet, og no ser det ut til å nærma seg. Faktisk den einaste faghandelen for klassisk eg veit om no. Kan dei overleva lenge som ein raritet, ein kuriositet?

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
835
Dette er virkelig trist. NMF var en kosebutikk jeg kunne bruke lang tid i, ikke minst i noteavdelingen.
Som Hillveg sier så er ikke ekspertise etterspurt lenger i denne bransjen (også).
Nettbutikker er etter min mening en dårlig erstatning.

:(

L

leser1

Gjest
Hvordan skal man sørge for premier til Klar en Klassiker i NRK P2 fremover etter at Hillvegs butikk legges ned? :)

Jeg ser at flere kommenterer at denne nedleggelsen er synd og skam, men hvor er det egentlig folk her på forumet kjøper sin klassiske musikk?
I følge andre klassisk-tråder, er det i det store og hele på utenlandske nettbutikker eller ved filnedlasting.

Da har man seg selv å takke, egentlig.

Jeg kommer til å savne butikken og ekspertisen. Og jeg har flittig handlet der selv om platene til tider har kostet mye mere enn på nettbutikker.

N

nb

Gjest
Hvordan skal man sørge for premier til Klar en Klassiker i NRK P2 fremover etter at Hillvegs butikk legges ned? :)

Jeg ser at flere kommenterer at denne nedleggelsen er synd og skam, men hvor er det egentlig folk her på forumet kjøper sin klassiske musikk?
I følge andre klassisk-tråder, er det i det store og hele på utenlandske nettbutikker eller ved filnedlasting.

Da har man seg selv å takke, egentlig.

Jeg kommer til å savne butikken og ekspertisen. Og jeg har flittig handlet der selv om platene til tider har kostet mye mere enn på nettbutikker.
Man har primært den tenologiske utviklingen, men også seg selv å takke. Det klassiske platebransjen er dog litt spesiell i måten den har ødelagt for seg selv på. De siste årene har de pøst ut svære bokser med toppinnspillinger til nesten ingen penger. Og som Bøyum på Aktiv Klassisk tørt kommenterte sist jeg var innom før han stengte butikken - "Det er ingen som selger lyttetid". For ganske lite penger kan man kjøpe klassisk musikk nok til å fylle et par år med lytting.

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
14.008
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Fins det noen sjappe med utvalg i klassisk musikk på CD i Oslo nå for tiden? (Ser bort fra Platekompaniet.)

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Antall liker
2.854
Sted
Bærum
Fins det noen sjappe med utvalg i klassisk musikk på CD i Oslo nå for tiden? (Ser bort fra Platekompaniet.)
Forsøk Råkk and Råll. Brukt, men greit nok.

Jeg var innom Musikkforlaget for et års tid siden. Planen var å kjøpe vinyl, men jeg oppdaget snart at noe slikt hadde de ikke. Jeg gikk til Big Dipper i stedet. De som ekspederte i Musikkforlaget virket ikke spesielt interesserte, og min umiddelbare tanke var at denne sjappa overlever ikke lenge.

I vinylens gullalder kjøpte jeg atskillige plater i denne butikken ----på Carl Johan.

Topp Bunn