Norsk Audio; högtalare från Lettland

Kjell_Kranzberg

Hi-Fi freak
Moderator
Ble medlem
08.03.2005
Antall liker
3.905
Torget vurderinger
0
Tydligen tillverkade i Lettland. Detta hittade jag på internet:

These are rebranded (and slightly redesigned) Radiotehnika S-90 speakers. Made in Latvia. Classics in the entire former USSR region, first launched in 1973, sold up until just a few years ago (many revisions, but basically the same speaker all along).

These are excellent. I am listening to a pair as I type this out. Some of the best speakers I've ever heard. HIGH quality components throughout (all russian PIO caps in the filters, air wired inductors, etc etc), cast iron frames on the drivers (woofer weighs over 5 kg alone). Would be called high end if it came from somewhere else.

The woofers are Radiotehnkia 75-GDN, which is a cult classic woofer where it was (and is - it's still made to this day - over 40 years after its launch) more widely available. Not many can claim that. Here's a pic of it. Quite impressive build.

https://www.reddit.com/r/vintageaudio/comments/1zab4f
Man ser att ägaren målat dem vita. På den tredje bilden ser man en etikett, med ett handskrivet nummer; tillverkningsnummer?
(De finns i en annons på svenska FB Marketplace)

Norsk Audio bild 1.jpg

Norsk Audio bild 2.jpg
Norsk Audio bild 3.jpg

Sist redigert:

Antinegativ

Medlem
Ble medlem
23.10.2012
Antall liker
115
Sted
Å Velstand, Velstand...
Torget vurderinger
2
Hei. Dei er nok ikkje produsert i Noreg, men i eit av dei baltiske landa. Eg hugsar ikkje kva for eit av dei. Det var ein kort omtale i samband med ein messerapport eller pressemelding i eit norsk magasin for mange, mange år sidan. Eg hugsar no når eg ser namnet at "Norsk" skulle vera det same som "nordisk".

Sist redigert av en moderator:
Topp Bunn