NorgesEnergi eller Fjordkraft???

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.042
Torget vurderinger
1
OK, så nå ringer telefonselgerne igjen. Hvilket selskap er billigst for oss i Troms (eller helel landet for den zakens skyld) hvis vi går ut fra spotpris? -jeg klarer faktisk ikke å beregne gode tall her utfra selskapenes misvisende informasjon på deres egen hjemmesider.

Er det noen experter på området som kan gi gode råd?:cool:

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Jeg har nå alltid vært fornøyd med Gudbrandsdal energi

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.042
Torget vurderinger
1
Tror ikke jeg får dem oppi her.

N

nb

Gjest
Har du en spotprisavtale spiller det som regel ganske liten rolle hvem du bruker. Telefonselgere legger ofte på røret når jeg sier at jeg har spotpris, det burde i alle fall være en pekepinn. Det finnes mange rare navn på strømavtaler, f.eks har Hafslund noe som heter "variabel pris" - noe man skulle tro var en spotprisavtale, men det er det ikke.

L

leser1

Gjest
nb, når man tegner spotprisavtale, uansett hva selskapene kaller det, så har vel de fleste et fast påslag - en fast sum pr mnd - og denne er det vel heller ikke de helt store variabler på? Har du undersøkt det noen gang?

N

nb

Gjest
nb, når man tegner spotprisavtale, uansett hva selskapene kaller det, så har vel de fleste et fast påslag - en fast sum pr mnd - og denne er det vel heller ikke de helt store variabler på? Har du undersøkt det noen gang?
Nei, ikke veldig nøye. Men det kan variere og det er stort sett det de konkurrerer på når det gjelder spotpriser. De faste utgiftene har lite å si ved stort forbruk og mye å si ved lite forbruk. Bor man i leilighet hvor oppvarming og varmtvann betales over fellesutgiftene eller hvor naboer på flere sider av boligen gir minimalt varmetap så går det jo nesten ikke strøm, og da har det en del å si om man betaler 25 eller 100 kroner i måneden for abonnementet.

L

leser1

Gjest
Takk. Det var akkurat slik jeg har konkludert med også.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.042
Torget vurderinger
1
Nei, så rimelig som mulig.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
1.052
Jeg har nå alltid vært fornøyd med Gudbrandsdal energi
Ja, samme her. Sjekket nettopp siste status, og skiftet fra "Markedskraft lavpris" til "Kvitfjell World Cup Spot"
Smart å opprette nye avtaleformer, så de kan lokke til seg nye kunder samtidig som de eksisterende kundene betaler dyrt.
Ja enig hehe; men dyrt er det vel uansett ikke (alle GE's produkter ligger vel inne på konkurransetilsynets topp-20)? Uansett ingen gullgruve for GE; bruker strøm for ca 400,-/mnd.

Topp Bunn