VG - alltid foran! Nå må det bli slutt på denne selvskryten som bare tiltrekker seg alle slags minusvarianter fra resten av verden....
Her er bevisene: Vi bor ikke i verdens beste land.
VG følger

Det er et britisk institutt som mener Norge er verdens beste land å bo i.
Jaggu sa jeg smør. Eller ... Nei, det sa jeg ikke, for plutselig er det ikke smør i butikken. Eller ribbe.
Alle som er litt orientert i politikken og følger en smule med på den offentlige debatten og kikker på forsidene på avisene, vet godt at dette ikke stemmer. Bare tenk på alle de gangene du tar toget eller T-banen eller bilen og kjører inn i en tunnel, og så brytes mobilsamtalen? Hva er det som skjer? Dette holder ikke. Norge står i fare for å bli som mardrømmen Sverige.
Jeg har foretatt en randomisert, dobbeltblind, empirisk og vitenskapelig undersøkelse. Og den beviser at Norge ikke er verdens beste land å bo i.
Bevis 1: VÆRET.
Bevis 2: Ølprisene.
Bevis 3: Bensinprisene.
Også resten av bevisene er ugjendrivelige. Her er bare en liten flik av alle problemene som står i kø og må fikses:
Vi har ikke egne sykkelfelt for kvinner.
Humidoren er full.
Statoilkoppen er blitt ubrukelig.
Taxfree på ferge er dyrere enn på flyplassen.
Man må ofte taste et 24-siffer langt KID-nummer for å betale faktura i nettbanken.
Søtsalt godteri: – ER SOM NARKO FOR HJERNEN
FÅR IKKE SE OL PÅ JOBB.
Du kan bli SYK av spraysåpe.
Det var reklame på OL-sendingene. Og vi må betale TV-lisens.
Er det ikke mer enn ett års fødselspermisjon med full lønn?
Norge har verdens dyreste Big Mac.
Den halvt år gamle iPhonen blir stjålet når det kommer ny versjon.
Dessuten får man tommelskader av smarttelefon.
Intimsonen trues på toget.
Mindre enn 1 prosent av BNP går til bistand.
Gresset på lekeplassen er for høyt for barna.
Det er fare for leverposteimangel.
Det lukter svette på treningssenteret.
Og i går var det forresten tomt for isbiter i kjøleskapet. Lunken Gin Tonic er helt forferdelig.
Trenger du flere bevis? Sjekk Facebook og Twitter!