Nok er nok.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.807
Sted
Østfold
Jeg sendte følgende mail nå i natt:

"Vi har nå sett oss så trette på den evinnelige telefaxterroren som alltid er timet til ca klokken 0400 på natten, og vekker opp hele huset, inklusive små barn og dyr som forsøker å sove. I natt koblet jeg opp faxen på telefonlinja og inn tikket en fax fra en amatør på eidsvoll som ikke en gang kan lese telefonkatalogen. Jeg vet ikke hva jeg skal si, men nå har vi fått nok. Ikke nok med at denne faxen deres tuter på slike utidige tider på døgnet, men dere er jo faktisk feige nok til å ha skjult nummer også."

Jeg vet ikke hvor lenge vi har hatt dette problemet, men nå tok jeg tak i analogadapteret, programmerte det til å motta fax på alle numrene og ventet. Da kom faxen fra:

VTG på Eidsvoll. (Video Technology Group AS)

Reklame om flåtestyring. Hallo! Vi er totalt 5 mann, og sitter mer eller mindre konstant i samme bygg (med untak av en som sitter i USA, men som stort sett er på Skype). Klart vi skal ha flåtestyring!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Enebolig er tingen.
Med mindre naboen har to sibirian huskeyer. :mad:

Husker da jeg bodde i en bygård. Naboen over gangen var veldig glad i å spille piano, og beste tiden å øve var mellom kl 4 og 5 om natta. Hun var veldig flink å spille da, men eine kleine nachtmusik sto ikke øverst på ønskelista da vi hadde en liten pode med kollikk, og dette var som regel eneste tiden på døgnet han sov.

Da vi ringte for å spørre pent om litt nattero var det mannen hennes som tok telefonen, og han svarte elegant: -Det er da ikke jeg som spiller... 8)

Noen uker senere bodde vi i en enebolig. ;D

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.590
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Mhp nattero og pianospillende folk, så er det bare å ringe huseier, evnt. politiet.

Kommer på Vazelinas "Bomull i øra":
Nabo'n min i blokka er en eldgammal kæll
som sitt og speller piano fra morra tel kveld
å spelle boogie-woogie er det eneste'n kænn
rart han orker spelle slik en gråhåret mænn
je klarer itte musikken hæn steller i stænd
je vil itte høre slik bråk, nei je har

Refr. Bomull, bomull i øra
Steinull, steinull i vegga
bomull, bomull i øra
je vil itte høre slik bråk, nei

PIANO

Je legg meg under dyna mæ ei god gammal bok,
senga har je skøvi bak et skåp i en krok
så starter gubben spelle slik en fryktlig musikk
boogie-woogie bråker mer enn storbytrafikk
og je som læs i boka mi med myk erotikk
je høll itte ut mæ slik bråk, nei je har

Refr.

SOLO

Vegga har je isolert mæ steinull og flis
så lyden den er utestengt på skikkelig vis
je hører verken gatebråk hæll kompressorborr
je hører gamle nabo'n sitt og panker og slår
og speller boogie-woogie både vinter og vår
je høll itte ut mæ slik bråk, nei je har

Refr.

Johan-Kr

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Det er en del som sender reklame i blinde.  Jeg har et lite enkeltmannsforetak, men har (heldigvis) ikke brydd meg med faks.

Men det er litt underlig når alle kan se på Brønnøysund at jeg har enkeltmannsforetak, så sender likevel Dell ut reklamemateriell BÅDE til "Daglig leder" i firmaet OG til "IT-ansvarlig".  Greit at man som enkeltmannsforetak har mange hatter, men SÅ schizofren er jeg ennå ikke blitt at de ulike hattene trenger ulike henvendelser...

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Vi har en amorøs katt i nabolaget som driver og skriker om nettene. Lurer på hvem sin katt det er, og lurer også på hvorfor den må sitte i vår hage og hyle sånn, for vi ser den aldri ellers...

Politiet blir kanskje litt i overkant her... ;)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.408
Vi har en amorøs katt i nabolaget som driver og skriker om nettene. Lurer på hvem sin katt det er, og lurer også på hvorfor den må sitte i vår hage og hyle sånn, for vi ser den aldri ellers...

Politiet blir kanskje litt i overkant her... ;)
Du har vel ei flyfille av en hunnkatt, da. Gi bort den til Redd dyra eller ett eller annet og få deg en hannkatt.
Da står den hos naboen og gauler om natten ;D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Prøv å smøre sennep i stumpen på katten. Det pleier å få fart på dem. ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Du har vel ei flyfille av en hunnkatt, da. Gi bort den til Redd dyra eller ett eller annet og få deg en hannkatt.
Da står den hos naboen og gauler om natten ;D
Vi har ikke hatt katt på 10 år,(for den ble jeg lurt til å gi bort, og nå har min kjære mann i mellomtiden så beleilig blitt allergisk for katter, så nå får jeg ikke ny.. :'( ) men merkelig nok er det vår dør de skal pisse på, og trappen vår er ypperlig til dating, og hagen vår er visst også et trivelig sted...

Ellers har jeg sett i mailboksen at mange firma sender ut mail midt på natten. Banken, biblioteket, CDON osv. sender ut fellesmail da.
Så det er vel noe som går automatisk dette med faxen og da sikkert...

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.807
Sted
Østfold
Er du dame?

Faxen går nok automatisk, men noen må ha lagt inn nummeret, og samme person vet nok at dette sendes ut på natten.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.807
Sted
Østfold
BTW, hva hadde dere gjort om dere fikk en slik henvendelse som jeg sendte dem? Sendt en ørliten beklagelse tilbake kanskje? Vel, disse folkene er ikke sånn i hvertfall.

Topp Bunn