nOhr ACA 2b

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
Noen som har erfaring med denne preampen? $400 inkludert frakt er da ikke så avskrekkende, og det ser ut til å være en del fornøyde kunder på AudioCircle. Så, har denne noe for seg? :)

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.154
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Noen som har erfaring med denne preampen? $400 inkludert frakt er da ikke så avskrekkende, og det ser ut til å være en del fornøyde kunder på AudioCircle. Så, har denne noe for seg? :)

Ja, jeg har en slik som jeg kjøpte brukt av en her på HFS ;D

For så lite penger får du veldig mye kvalitetslyd :D

I mitt oppsett tilførte den en (skjønte det i ettertid) lenge savnet mellomtone og stemmer som ble mer organisk ;D ;D ;)
Nå har jeg aldri hatt rør før, men for å si det sånn: Det blir ikke den siste rørforsterkeren min.
:)
Nå ble riktignok bassen litt dvaskere og den takler nok ikke all slags type musikk like bra, men det er vel vanskelig å få til. Det tror jeg at jeg retter opp når jeg får mitt nye (brukte) effekttrinn over helgen.

Glemte nesten, testa den hos en kompis med highend anlegg, horn bl.a og den hang godt med.
Oppløst, god mellomtone (faktisk litt imponerende mellomtone), masse luft og detaljene kom godt frem, minuset der var støyen. Støyet en god del på de enormt følsomme Avantgardene.

Summa summarium: Den har noe for seg!

Kanskje dens gamle eier kunne ha skrevet litt i tråden om den ;)

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Kanskje dens gamle eier kunne ha skrevet litt i tråden om den ;)
Enig!

Og kanskje fortalt hva som endret seg med den nye rør-pre'en? :D

Mvh
Rolf-Inge

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Antall liker
2
nOrh ACA 2b er en meget billig inngangsbillett til rørverden.
Forsterkeren er bortimot velikeholdsfri og man får litt av den varmen som rør er kjent for.
Jeg er av den oppfatning at med rørpre og transistor effekt, så får man det beste fra begge sider.
nOrh'en har jeg brukt sammen med en The End Millennium.
Dette har fungert utmerket de to årene jeg har hatt denne pre'en.
Lyden beskriver bobolav bra, og jeg har samme erfaringene. Mellomtonen er meget bra, men det mangler litt i bassen.

Jeg fikk tilbud om å kjøpe RoDa's Ming Da MC-7R, og takket ja til det.
Jeg hadde jo byttet ut resten av kjeden, så hvorfor ikke prøve ny pre også.
Ved første lytt kunne jeg egentlig ikke forstå at dette var noe anderledes enn nOrh.
Den var, som nOrh, noe hissig i diskanten og noe slapp i bassen. Men etter at forsterkeren hadde fått gå noen timer, så kom det seg.
Byttet etter noen dager til Golden Dragon rørene, og de ryddet opp i det hele.
Borte var den anstrengte diskanten og bassen ble strammere. Mellomtonen i Ming'en er, om mulig, enda bedre enn i nOrh'en.
Ming'en er stillere mellom anslagene, mer oppløst og tegner ett større lydbilde.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.844
Sted
Østfold
Husk at med 10kohm utgangsimpedans driver denne langt fra det meste. De største klangmessige forandringene man opplever i forhold til for eksempel en transistorpre kan fort være knyttet til den høye utgangsimpedansen. Dette bestemmes først og fremst av inngangsimpedansen til effekttrinnet og hvorvidt denne er resistiv eller ikke.

Topp Bunn