BT skrev:
Jeg har testet forsterkeren i eget oppsett, og synes omtalen i 6moons gir et korrekt bilde av forsterkeren. Den var nær å havne i mitt oppsett. Når det ikke skjedde skyldes det bare at jeg likte Rogue Zeus enda litt bedre i bassområdet i mitt oppsett. Det hadde vært interessant å teste den igjen og da prøvd å optimalisere plasseringen av høyttalerne etter forsterkeren. Høyttalerne mine er litt kravstor til plasseringen i rommet når det gjelder bassgjengivelsen. I mellomtonen er The Light in The Dark definitivt noe av det aller beste jeg har hørt.
Du har relativt vanskelige høyttalere å drive. Greier forsterkeren dette skikkelig? Har du stort rom? Jeg finner ikke info om strømforsyning eller lignende, bare hva konstruktøren sier den yter. Den har 2 trafoer, vet du noe om dimensjonering? Jeg blir skeptisk når jeg ser at den "bare" veier 20kg, og "bare" yter 2x80W. Jeg er desverre lett påvirkelig av tall. Klarer den å beholde motet mot tøffe krav fra høyttalerene? Får den AP til å svinge med rock?
Testen i 6moons er lysende, så dette er veldig fristende å prøve. Jeg har allikevell ikke lyst til å sitte med en god forsterker som ikke leverer varene når den blir stillt krav til. Det er vesentlig at den er fleksibel på med yte kvalitet både på lavt, moderat og relativt høyt volum.
Hilsen Tommy