Noen som kjenner til Einstein "Light in the dark"?

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
25
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Hei der ute.
Noen som har førstehånds erfaringer med denne forsterkeren? Jeg har mulighet til å få den i en byttehandel, men kjenner overhode ikke til den. Det er sparsomt med opplysninger om den hos fabrikkanten, men jeg fant en test hos 6moon. Erfaringer noen?

Hilsen Tommy

Rizzo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2006
Antall liker
49
Torget vurderinger
11
Kunne jo gått an å hørte med forhandleren av Einstein i Norge, Audioroyal, eller er det litt ufint?

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
Det må jo være interressant for forhandleren å reklamere for dette
produktet som er lite kjent???

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg har testet forsterkeren i eget oppsett, og synes omtalen i 6moons gir et korrekt bilde av forsterkeren. Den var nær å havne i mitt oppsett. Når det ikke skjedde skyldes det bare at jeg likte Rogue Zeus enda litt bedre i bassområdet i mitt oppsett. Det hadde vært interessant å teste den igjen og da prøvd å optimalisere plasseringen av høyttalerne etter forsterkeren. Høyttalerne mine er litt kravstor til plasseringen i rommet når det gjelder bassgjengivelsen. I mellomtonen er The Light in The Dark definitivt noe av det aller beste jeg har hørt.

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
25
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
BT skrev:
Jeg har testet forsterkeren i eget oppsett, og synes omtalen i 6moons gir et korrekt bilde av forsterkeren. Den var nær å havne i mitt oppsett. Når det ikke skjedde skyldes det bare at jeg likte Rogue Zeus enda litt bedre i bassområdet i mitt oppsett. Det hadde vært interessant å teste den igjen og da prøvd å optimalisere plasseringen av høyttalerne etter forsterkeren. Høyttalerne mine er litt kravstor til plasseringen i rommet når det gjelder bassgjengivelsen. I mellomtonen er The Light in The Dark definitivt noe av det aller beste jeg har hørt.

Du har relativt vanskelige høyttalere å drive. Greier forsterkeren dette skikkelig? Har du stort rom? Jeg finner ikke info om strømforsyning eller lignende, bare hva konstruktøren sier den yter. Den har 2 trafoer, vet du noe om dimensjonering? Jeg blir skeptisk når jeg ser at den "bare" veier 20kg, og "bare" yter 2x80W. Jeg er desverre lett påvirkelig av tall. Klarer den å beholde motet mot tøffe krav fra høyttalerene? Får den AP til å svinge med rock?

Testen i 6moons er lysende, så dette er veldig fristende å prøve. Jeg har allikevell ikke lyst til å sitte med en god forsterker som ikke leverer varene når den blir stillt krav til. Det er vesentlig at den er fleksibel på med yte kvalitet både på lavt, moderat og relativt høyt volum.

Hilsen Tommy

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
795
Torget vurderinger
5
Jeg har ikke eid AP Avanti III, men trodde ikke det var en vanskelig last.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Denne hybrid forsterkeren likte jeg veldig godt og den klarte nesten å levere max med mine da ATC scm35 (85db-8ohm-lukket treveis konstruksjon)
Har lysst til å teste denne igjen med de nye høytalerne som er på vei.
Den gjorde noe veldig positivte med mellomtonen og diskant som jeg fant besnærende.
Dette har Einstein tatt helt ut på de nye OTL blokkene, men for meg er de heeelt uoppåelige prismessig. Desverre :(

Denne omtalen er rimelig god for produsenten da
http://www.6moons.com/audioreviews/einstein2/litd.html

Hvilke høytalere har du, hvordan er rommet ditt og hvilken musikk hører du neste på empty?

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
25
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
johna skrev:
Hvilke høytalere har du, hvordan er rommet ditt og hvilken musikk hører du neste på empty?

Jeg bruker et par Wilson Benesch Discovery i et 18kv.m rom. De er relativt vanskelig å drive, selv om de måler 88dB med impedans jevnt mellom 4-6ohm. Høyttalerene er rimelig ekstreme, og avslører umiddelbart dårlige sider hos samarbeidspartnere. Det er derfor viktig at kompromissene i utstyret er fornuftige.
Jeg har bare brukt høykvalitets rørforsterkere mellom 40-60W på dem, og det har sjelden vært noe kraftproblem. Det har vært sterke forsterkere. Av musikk er jeg altetende(nesten). Liker mye rock, jazz, vise og klassisk, og har et bredt spekter jeg hører på.

Hilsen Tommy

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
25
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Holmium skrev:
Jeg har ikke eid AP Avanti III, men trodde ikke det var en vanskelig last.

Alt er relativt.

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
25
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Rizzo skrev:
Kunne jo gått an å hørte med forhandleren av Einstein i Norge, Audioroyal, eller er det litt ufint?

Da har jeg akkurat hatt en hyggelig samtale med importøren. Det var en veldig imøtekommende fyr, riktig trivelig og opplysende prat. Jeg må innrømme at jeg fikk sterk lyst til å prøve dem hjemme.

Hilsen Tommy

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Avanti III har 89 dB følsomhet hvis jeg husker rett. Einstein hadde ingen problemer med å drive dem nei.
Visst er Odd Arve imøtekommende. Han kom med forsterkeren min på julaften i fjor og hjalp til å bære den inn i stua. (man må nesten være to for å bære den)

Jeg vil absolutt anbefale deg å prøve Einstein. Det er som sagt en flott forsterker.

Topp Bunn