Noen som kjenner disse?

R

Roysen

Gjest
Disse utgivelsene er høyt ansett av Harry Pearson i TAS. Er det noen her som har hørt de og kan uttalese seg om musikken og lyden? Uansett har jeg nå kapret de fra www.amazon.de. De var utsolgt på amazon.com og elusivedisc.com

Rachmaninoff Piano Concerto No.2 & Liszt Piano Concerto med Arthur Rubinstein på XRCD24

Beethoven Concerto No. 1 Sonata Op.54 med Sviatoslav Richter og Boston Symphony på XRCD24

Mvh
Roysen

Vedlegg

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.163
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Disse innspillingene er jo kjent fra katalogen, men jeg har ikke hørt dem. Vidar P kan sikkert si noe om det musikalske, og det kan kanskje andre også.

Begge var formidable pianister iallefall. Richter het Viatoslav til fornavn, forresten (om jeg klarer å stave riktig da. Kanskje Vjatoslav er riktigere på norsk russisk).

R

Roysen

Gjest
Valentino skrev:
Richter het Viatoslav til fornavn, forresten (om jeg klarer å stave riktig da. Kanskje Vjatoslav er riktigere på norsk russisk).
Selvfølgelig. Det visste jeg jo, vet ikke helt hva jeg tenkte når jeg skrev det der.

Mvh
Roysen

R

Roysen

Gjest
OK, ingen som kjenner XRCD remasterne av disse. Hva med orginal masterne på CD eller LP da?

Mvh
Roysen

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.163
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Vidar P har dem sikkert, kanskje Gunzi og berxter og. PM?

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.096
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ikke nevn mitt nick sammen med disse da, Val (du gjør meg flau). Jeg er bare en smågutt og ynkelig amatør i forhold. Normalt ville jeg dog ikke nølt med hverken Richter eller Rubinstein, så det kunstneriske er sikkert på plass så det holder. Lyden er muligens det springende punktet.

B

Topp Bunn