Noen som har noen tips til gode høyttalere til Hegel H190??

nygata42

Medlem
Ble medlem
15.01.2018
Innlegg
23
Antall liker
16
Sted
Oslo
What? Er det innspillingstid på strømkabler også?
åjaaa, også må de snus etter antall timer så de blir likt spilt inn, samt viktighet av variert musikk for å få inn tonene riktig hele veien...

Ja prøv å snu stikkontakten se hva du fortrekker.. Har med fase å gjøre ikke innspilling.
Jeg forsøker å holde meg så pragmatisk til lyd som jeg kan... Hvis det låter bra - så låter det bra. Hva strømkabel angår, så mener jeg det gir en viss mening for meg at en balansert kabel vil hjelpe forsterkeren. Jeg har kontrollert at kabelen er satt i riktig ift fase. Synes lyden nå er minst så bra som jeg hadde forventet før høyttalerne er spilt inn.
I tillegg så er det gøy at anlegget, med Dynaudioene og Blue Heaven, nærmer seg optimalisert... etter min smak. Jeg vet at om jeg spanderer noen hundre tusen til - så blir lyden bedre... men oppsettet mitt nå.... enkelt, ekte, nøytralt og dynamisk!
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Nygata42: Det er mer enn en god start....Å lære seg dette her tar tid, det. Tid som du nå først bør bruke til å lytte..:cool:
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Set dig tilbage og spil musikken du liker, kombinationen er mere en bra nok, til at gi store opplevelser, og det er det det drejer sig om.

Der er ingen grund til at bli lige galen:mad:, som en del av os indeher, som i bund og grund betaler en formue :p, i håb om at få en smule bedre lyd!

Fakta er at vi mange gange, har oppgradert til væsenlig dyrere komponenter i anlegg kæden uden at komme i mål :confused:,

En ganske overset problem stilling, er komponent matsing både teknisk og klangmæssig:eek:.

Din kombination er vellykket og der skal noget til, for at overgå denne lydmessig, og det vil koste flesk:D

Mvh
 
Topp Bunn