Diverse Noen i Asker fyller 40 i sommer...

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Dagens snakkis på nettavisene, bortsett selvfølgelig fra bomben om at Kjersti Grini ikke lenger er forlovet, er vel nyheten om at Haakon og Mette-Marits bursdagsfeiring var beregnet til 20 millioner kroner for politiet alene.

Jeg har tidligere vært for Kongehuset - republikanere drikker jo ikke sjampis engang, i følge Johan Sebastian Welhaven. Men dette har fått meg til å vakle litt i troen.

Hva synes I vise her inne om dette?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.653
Torget vurderinger
24
Er det ikke bedre å la Rom-folket få oppholde seg i området rundt der feiringen finner sted? Så er det garantertf fritt for andre farendes fanter... Regningen på opprydding i bakkant kan da umulig topp 20 mill.

I Hamburg hadde politiet et svare strev med de narkomane og deres hang til å oppholde seg ved hovedinngangen på Hauptbanhof, til sjenanse og ergrelse for alle reisende. Inntil en smarting installerte høyttalere i himlingen og spilte klassisk musikk. Da forsvant junkiesene. Samme konsept.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Dette er vel en kombinasjon av at politiet er dyrt i drift, samt at utenlandske dignitære stiller krav til sikkerheten, så det hverken overrasker eller provoserer meg.
Om det i det hele tatt er noe som skal smerte meg ved opprettholdelsen av dette fesjået er det shoppingvanene til Fru Haraldsen og Fru Tjessem Høiby, de årlige millionene synes meg ganske unødvendig. Men så har jeg også dessverre altfor liten grad av stormannsgalskap i meg, selv om jeg jobber iherdig med saken.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.653
Torget vurderinger
24
Det burde vært rigget til bunkerser på Gardermoen for slike og lignende arrangementer, eks. utenlandske statsoverhoder osv. Rørpost i kjelleren, rett fra dedikert terminal stengt for andre. Utrolig kostnadseffektivt OG praktisk for resten av samfunnet. For oss som bor mellom Gardermoen og Oslo begynner all politieskorte og helikopter spetakkel å bli ganske irriterende - for ikke å snakke om alle kortesjer med følgebiler og skummelt utseende Fed-clones...

Men en slik bunker ville vel overflødiggjøre en hel røys bebartede trøndermotorsykkelpolitipsykopater og det er ikke bra.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Og ikke minst ville det vanskeliggjort den viktigste øvelsen av alle; å sole seg i glansen av allmuens beundrende blikk. Det varmer så godt, kan skjønne.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Kan'ke huske sånt oppstuss da jeg bikka 40. Jeg kikka akkurat i den gamle turnusboka, og så at jeg jobba 13-21 den dagen. Kollegene mine spleisa på gavekort hos Big Dipper, mener å huske at jeg brukte det da jeg kjøpte Stones-boksene. Fine gjengen. Tror ikke avisene nevnte det med et ord.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.246
Torget vurderinger
4
Se ikke bort fra at krompen hadde satt pris på Stones-boksene.

Stort sett synes jeg det klages ille mye syting for dette arrangementet. De må da vel få lov til å feire litt som alle andre. Vil tro at de personlig gjerne skulle sluppet alt maset med politi og sikkerhetsvakter. Har du vokst opp med den gjengen på slep til enhver tid og i alle ferier så er det nok ikke så voldsomt stas.

Egentlig skulle de hatt skryt for å være økonomiske.
De har jo tross alt slått sammen begges dursdager til èn feiring og halvert utgiftene !!

Sist redigert:
Z

Zomby_Woof

Gjest
På vinyl? Jeg synes han virker som 'a spotify kinda guy'...

Ellers, lite feil på folka, i hvert fall krompen og krompa. Men institusjonen ser jeg ingen grunn til å beholde.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Dagens snakkis på nettavisene, bortsett selvfølgelig fra bomben om at Kjersti Grini ikke lenger er forlovet, er vel nyheten om at Haakon og Mette-Marits bursdagsfeiring var beregnet til 20 millioner kroner for politiet alene.

Jeg har tidligere vært for Kongehuset - republikanere drikker jo ikke sjampis engang, i følge Johan Sebastian Welhaven. Men dette har fått meg til å vakle litt i troen.

Skjønner ikke helt problemet her. Politiet koster vel - rundt regnet - det samme uansett hva de driver med. Pr. dag eller pr. time, mener jeg. Hvis de ikke hadde passet på kronprinsparet, hadde de vel brukt like mye penger på å passe på noe annet. Eller kanskje de hadde sittet hjemme og kostet det samme - hva vet vel jeg?

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3

Skjønner ikke helt problemet her. Politiet koster vel - rundt regnet - det samme uansett hva de driver med. Pr. dag eller pr. time, mener jeg. Hvis de ikke hadde passet på kronprinsparet, hadde de vel brukt like mye penger på å passe på noe annet. Eller kanskje de hadde sittet hjemme og kostet det samme - hva vet vel jeg?
Nettopp!

G

Gjestemedlem

Gjest
Tja, kanskje det er en to-trehunde politifolk som er litt sure for at de har måtte kansellere familieferien på Tenerife for å bli pliktinnkalt til å passe på en gjeng med royale utagerende?

Topp Bunn