Noen har tydeligvis større baller enn meg...

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
607
Fra VG Nett;

Sint pensjonist med håndveske jager sleggeranere

De seks bevæpnede mennene som forsøkte å slå til mot en gullsmed i Storbritannia mandag morgen ble stoppet av en eldre kvinne som stormet tilDe seks bevæpnede mennene som forsøkte å slå til mot en gullsmed i Storbritannia mandag morgen ble stoppet av en eldre kvinne som stormet til.
Kilde; http://www.vgtv.no/#id=36942

Det er sjelden jeg tenker godt om forbrytere og deres gjerninger, denne gjengen presterte dog å gjøre det eneste rette når de først hadde planlagt og var i ferd med å gjennomføre noe dem ikke burde.

Man leser til stadighet om forbrytere som i tillegg til selve forbrytelsen i seg selv utøver en fullstendig unødvendig vold, som f.eks. Romenerene som ble tatt for å rane samt ikke minst banke opp eldre mennesker i sine egne hjem, dem hadde sågar sett seg ut de svakeste av de svake i mange av de ugjerningene. Man hører tidvis om lignende forhold.

Disse gutta her kunne forsåvidt valgt å ikke la seg stoppe av denne gamle damen, at dem ikke gjorde det betyr i det minste at noe av oppdragelsen dem har hatt i alle fall har virket og hatt sin hensikt.

Hva gjelder den gamle damen, ja da må jeg innrømme at jeg sjelden har sett noen med en like sterk optimisme har begitt seg ut på å gripe fatt i et problem og få gjort noe med dette. Jeg hadde ikke tørt det samme selv utstyrt med et balltre, langt mindre med en håndveske...

Topp Bunn