Noen forslag til HFS

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Det burde være en egen kategori for artikler og guider eller noe slikt. Dette kunne være feks brukernes egne tester, artikkelen til Knutinh, kabelforklaringen til Asbjbo eller bestemmelser rundt kjøpsloven. Hadde vel også vært en fordel om det ble gjennomlest av en "redaksjon" for kvalitetssikring? Debatter rundt artiklene burde foregått andre steder på forumet, evt med en link etter artikkelen.

Det hadde også vært kjekt med en knapp for å se egne innlegg uten å måtte søke.

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Hvordan går det med dette forslaget?

Jeg tror det ville hevet kvaliteten av HFS om man kunne laget slike guider/artikler, feks hvordan folk organiserer og tagger musikk, bildereportasje fra messer, nye produkter osv. Nå er det lett for at slike interessante temaer forsvinner i mengden av datatrøbbel og kabeldiskusjoner.... Jeg tror også det ville gitt større interesse for å bidra, da slike innlegg krever mye arbeid.

Feks har mac1.no (norsk brukerforum for Apple) et slikt system (http://mac1.no/kvalitetskrav). Dette fungerer svært godt til tross for gjennomgående lav alder og en generell kompetanse som nok ligger under hva HFS kan skryte av...;) Jeg tror dette har potensiale til å bli et meget interesant hjørne med smarte råd og nye impulser. :)

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Hei,

Artikler og guider er en god idé. Jeg har et spørsmål og det er hvordan vi skal kategorisere artiklene/guidene? Noen forslag.

Mvh
Høvdingen

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Det er jo ikke sikkert det blir så mye bidrag at kategorisering er nødvendig...

Hva med et nytt underforum under hver kategori? Slik kan feks guide til ripping av CD ligge under guiden i datahjørnet, asbjbo artikkel om kabelpåvirkning ligge under kabelhjørnet osv. Det burde jo bli lett oversiktelig og enkelt å finne rett sted for å søke informasjon.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Dette er vel rett og slett "sticky"es ? Som vi har idag?

G

Gjestemedlem

Gjest
Sticky posts fungere greit, men i det øyeblikk det blir for mange av dem er det en dårlig løsning. Men hvis man kunne lukket og åpnet stickyene slik at de ikke fylte hele/halve skjermen kunne det vel funke. Men vet ikke om det lar seg gjøre.

Hva med en assosiert wiki for guider da? Den vil jo være grei å redigere og oppdatere også.

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Gjestemedlem skrev:
Sticky posts fungere greit, men i det øyeblikk det blir for mange av dem er det en dårlig løsning. Men hvis man kunne lukket og åpnet stickyene slik at de ikke fylte hele/halve skjermen kunne det vel funke. Men vet ikke om det lar seg gjøre.
Det var noe slik jeg tenkte på selv også.

De siste kunne også ligget på fremsiden. Dagens forside er noe jeg overhode ikke leser (les:legger merke til). Det burde være en fast mal der man må lage en beskrivende overskrift, legge inn et fengende bilde og en passende ingress som vises på forsiden. Dagens artikler synes jeg blir for lite oversiktlig.

Må nok engang linke til http://mac1.no/ som jeg synes gjør dette på en meget bra måte. Innholdet i disse artiklene intresserer meg ikke alltid så veldig, men det gir uansett en oversiktelig presentasjon av ting som kan være verdt å få med seg.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2008
Antall liker
7.153
Sted
Market Snodsbury
Gjestemedlem skrev:
Hva med en assosiert wiki for guider da? Den vil jo være grei å redigere og oppdatere også.
Eg vil gjerne røysta for dette framlegget. Kompetansen og informasjonsmengda som finst både frå deltakarar og i trådane her er heilt enorm, men det kan ofte vera litt vanskeleg å finna fram til informasjon.

Som eit apropos las eg denne kommentaren i dag i ein tråd eg følgjer passivt, om enn med interesse:

Jeg tror denne tråden gjør mer vondt enn vel for XXXX utbredelse i Norge. Desverre. Den er blitt veldig lang, den er uoversiktlig, og det meste er blitt gjentatt mange ganger allerede.
Eg trur ikkje det er så teneleg å begrensa den livlege tonen som er på forumet, men det kan nok vera lurt å destillera ut FAQ (eller FVO, "Frequently Voiced Opinions"). Problemet er kanskje at ein del spørsmål ikkje har klare svar, men der det kan vera fruktbart å trekkja ut fleire destillat.

Så, framlegget om *http://wiki.hifisentralen.no har med dette ei røyst. Veldig god idé.

Ø

ØivindJ

Gjest
LydMekk skrev:
Dette er vel rett og slett "sticky"es ? Som vi har idag?
I tillegg kunne HFS, likt flere andre forum, hatt et "Hall of fame"-underforum, og uvanlig gode/informative tråder kunne flyttes dit.

Slik kunne det blitt plass til litt flere.

Topp Bunn