Diverse Noen eksperter på Microsoft Exchange?

baldrick

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2006
Antall liker
755
Torget vurderinger
3
På jobb skal vi gjør en oppgradering av Exchange 2007 og opp til 2016, har ikke tid å gjør det selv så har bedt en leverandør om estimat på jobben.

Utfordringen er at de har gitt ett i mine øyne ganske stort estimat så hadde vært veldig kjekt med tilbakemelding fra andre dersom noen har forutsetninger for å si noe om tidsbruk på slik jobb.

Det er en helt enkel installasjon i dag, en server som har alle serverroller, ca 600 brukere og rundt 750gb data, dette skal over til en ny Windows/Exchange 2016 (og jeg har forstått dette må gjøres to stegs via Exchange 2010/2013) og publisere til 2016 WAP server.

Er det noen her som har erfaring og forutsetning for å si noe om røfflig estimat for timebruk på en slik jobb??

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.713
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Min erfaring er at inhouse, så har man gjerne en tendens til å være altfor optimistisk i tidsestimatene på slike jobber. Alt som har med databasedrevne greier slik som MS Exchange har en tendens til å skape seg. (Egen erfaring - som "underestimerer"...)

Jeg mener det er bedre med leverandører som gir prisestimater som tar høyde for at ting kan gå litt sidelengs underveis, og at en da får en positiv overraskelse når regninga kommer, enn at det blir vanvittig mye dyrere enn en først antok - jfr de fleste offentlige IT-prosjekter.

Johan-Kr

Sist redigert:

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Antall liker
4.426
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Brukermigrering tar idiotisk lang tid. Spesielt når folk har litt fyldige mailbokser.

baldrick

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2006
Antall liker
755
Torget vurderinger
3
Det er estimert en mnd arbeid, synes bare det virker voldsomt og da sies det at da blir en ikke fakturert for selve migreringa som jo bare er venting...

enig at det er det bra med realistiske estimat og mulig det er det og bare jeg som synes det virker veldig lang tid på en såpass rett fram migreringsjobb :)

C

cruiser

Gjest
100 timer pluss virker som mye. Er det i det hele tatt regningssvarende å ha dette inhouse med så få brukere og så lite data?

baldrick

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2006
Antall liker
755
Torget vurderinger
3
o365 er ikke aktuelt denne gang

Topp Bunn