NLE 22 RIAA

ksr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2009
Antall liker
95
Torget vurderinger
1
Jeg ved ikke, hvor udbredt Niels Larsens RIAA NLE 22 er, så det er måske begrænset, hvor mange erfaringer der er at dele ud af.

NLE 22 har to muligheder for tilslutning af strømforsyning: Den som følger med RIAA’en, der består af en kondensatorbank, som forsyner RIAA’en med strøm, så den angiveligt skulle være fri af strømnettet. Et relæ skifter mellem de to kondensatorbanker. Alternativt kan man selv vælger en strømforsyning. De alternative forsyninger betegnes i dokumentationen som PS1 og PS2.

PS1 og PS2 har specifikationerne: 48V DC -15/56% og 42V AC -15/+19%. Begge skal ifølge dokumentationen være dual mono. Jeg har ingen anelse om, hvad det betyder …

Er der nogen som har erfaringer med PS1 og PS2? Hvor får jeg fat i sådan to forsyninger, og hvad koster de, hvis de skal være af en ordentlig kvalitet?

Jeg spørger, da relæet i min NLE 22 er gået i stykker. Jeg vil gerne spille plader, mens jeg prøver at finde en, som kan reparere det ødelagte relæ.

sonicfrontiers

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
3
Hei

Har hørt at det kun er produsert under 30 stk. av NLE 22.
Svært sjeldne ja.....
Hvis det er releet som er defekt er det sikkert en kurant sak å fikse for en som kan bruke loddebolten :)

Sonicfrontiers

hifipuristen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.10.2010
Antall liker
3.514
Sted
Bærums Verk
Torget vurderinger
1
Jeg ved ikke, hvor udbredt Niels Larsens RIAA NLE 22 er, så det er måske begrænset, hvor mange erfaringer der er at dele ud af.

NLE 22 har to muligheder for tilslutning af strømforsyning: Den som følger med RIAA’en, der består af en kondensatorbank, som forsyner RIAA’en med strøm, så den angiveligt skulle være fri af strømnettet. Et relæ skifter mellem de to kondensatorbanker. Alternativt kan man selv vælger en strømforsyning. De alternative forsyninger betegnes i dokumentationen som PS1 og PS2.

PS1 og PS2 har specifikationerne: 48V DC -15/56% og 42V AC -15/+19%. Begge skal ifølge dokumentationen være dual mono. Jeg har ingen anelse om, hvad det betyder …

Er der nogen som har erfaringer med PS1 og PS2? Hvor får jeg fat i sådan to forsyninger, og hvad koster de, hvis de skal være af en ordentlig kvalitet?

Jeg spørger, da relæet i min NLE 22 er gået i stykker. Jeg vil gerne spille plader, mens jeg prøver at finde en, som kan reparere det ødelagte relæ.
Det er faktisk etter siste opptelling produsert 33 stk NLE-22/NLE-15.
Din strømforsyning kalt «evighetsbatteri» er NLE-15.
Bare send meg en PM, da kan jeg hjelpe deg.😀

Z

Zomby_Woof

Gjest
Selve strømforsyningen (NLE15) vil jeg tro er en grei sak å reparere for en ordentlig elektronikkreparatør. Smart og uvanlig tenkt, men lagt ut på print som kan ses og forstås. Selve forsterkeren er nok vanskeligere å forstå fra utsiden, og NL er etter det jeg forstår ikke spesielt meddelsom om kretsens konstruksjon.

ksr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2009
Antall liker
95
Torget vurderinger
1
Niels Larsen har undersøgt min NLE 22 og den var frisk som en havørn, som man siger på dansk. Han mente, efter han havde undersøgt NLE 22 og uden at have set min pladespiller, at der måtte være opstået en fejl i stelforbindelsen under monteringen af AT33. Det viste sig at være tilfældet. Nu er både LP12 og NLE 22 tilbage, og nu lyder alt som det skal. Helt fremragende.

Tusind tak til hifipuristen for at sætte mig i forbindelse med Niels Larsen. Dette er hifisentralen på sit bedste.

KSR

Topp Bunn