Kort melding om lyden etter Emmlabs på plass.
Det hørtes ikke særlig oppløftende ut det jeg skrev i går og det var det ikke heller.
Jeg begynte faktisk å bli litt engstelig for at det var slik denne dacen ville lyde i mitt anlegg
Jeg prøvde litt frem og tilbake i går kveld, startet med å kobble opp en Cambridge dac og her var det klart mer normalt, mer balanse mellom frekvensene.
Prøvde så rca kabel fra Dac2 og der var´n, balansen mener jeg.
Begynte så å tro at det kanskje var noe feil på XLR utgangen og prøvde dermed en annen xlr kabel fortsatt synes jeg det virket i orden.
vel, er denne Coandaen sååå lys da var min neste tanke, måtte jo bare prøve den på nytt og nå var det godlyd (så langt jeg foreløpig har funnet ut) også med den.
Jeg har kun en forklaring på dette og det er at jeg ikke hadde
presset Coanda langt nok inn i kontakten på EMM labs, høres kanskje litt rart ut men det er eneste forklaringen jeg har så langt.
Det var jo signaler på begge kanaler, men det manglet klart tyngde.
Nå er det ikke demed sag at jeg kanskje ikke fortsatt vil synes det er litt mer lystklingende, men det er helt klart i så fall mer en tilvenningssak vil jeg tro.
Mvh.KW
Edit fredag kveld;
Jeg tror dere bare skal se bort i fra hva jeg har skrevet om lyden i Dac2 i dette og forrige innlegg.
Det er nok mest sannsynlig mitt hode det er noe galt med ;D
I kveld var det ille (igjen), jeg tok da opp MF dacen (fra kjeller) og det er ille også med den :

Jeg går da ut i fra at det er mitt hode (har hatt hodepine i flere dager) som er grunnen til at jeg like gjerne kan se på tv til jeg blir bedre i hodet

Fortsetter det slik også etter at jeg er i bedre form, så må jeg nok få hjelp av noen for maken til dette har jeg ikke opplevd før (tror jeg da)
Selvfølgelig har jeg opplevd (som mange andre) at det enkelte dager ikke lyder like bra og at dette mest sannsynlig kommer av egen (svekket) form.
Kan hende skyldes det hele at jeg første kvelden nok spilte noget høyere enn vanlig.