Nissen rakk ikke.......

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
392
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Nissen rakk ikke hit julaften, og da måtte jeg hente julepresangen sjøl i dag!

Den får stå og aklimatisere seg litt, det er jo sport på tv akkurat nå ::)

Mvh.KW

Vedlegg

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.360
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
KW skrev:
Nissen rakk ikke hit julaften, og da ................
...................... det er jo sport på tv akkurat nå ::)
Mvh.KW
SPORT PÅ TV, HAR DU TATT EN F... SPRØYTE ELLER ??? ?! :eek: :eek:
-eler har du bare kjøpt nytt vaffeljern ?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.317
Torget vurderinger
1
Hmmm...hva kan dette være ;D

Mvh.

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
393
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Han prøver og laga en spanande tråd, og jag tror han klarar det..

56fwb

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2007
Antall liker
137
Sted
Volda
room skrev:
Han prøver og laga en spanande tråd, og jag tror han klarar det..
:) Han har allerede klart det................................. 8) ;D

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
392
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Da var 1500 metern over, så nå skal jeg ta meg en øl og litt kylling, har jo kjørt litt langt i dag.

Har lagt min elsk på weissbier, og det igjen minner meg om Münchenmessa i fjor :D

Etter litt mat og øl så skal kartongen sprettes ;)

Mvh.KW

Vedlegg

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
5.878
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Hei KW!

Du er god til å pine.. Har du vært innom læreryrket? ;D

Venter i spenning..

M

JonArne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2008
Antall liker
1
Spørs om det ikkje blei for mykje øl!!
Han er sikkert gått for å kvile!!

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
392
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Jøgga skrev:
KW skrev:
Nissen rakk ikke hit julaften, og da ................
...................... det er jo sport på tv akkurat nå ::)
Mvh.KW
SPORT PÅ TV, HAR DU TATT EN F... SPRØYTE ELLER ??? ?! :eek: :eek:
-eler har du bare kjøpt nytt vaffeljern ?
Ikke sprøyte men intravenøst ;D
Neida kun en weissbier ble det og nå er kartongen sprettet og innholdet i hvert fall tatt ut.

Mvh.

Vedlegg

S

slowmotion

Gjest
KW skrev:
Da var 1500 metern over, så nå skal jeg ta meg en øl og litt kylling, har jo kjørt litt langt i dag.

Har lagt min elsk på weissbier, og det igjen minner meg om Münchenmessa i fjor :D

Etter litt mat og øl så skal kartongen sprettes ;)

Mvh.KW
Har du tatt med deg fra Tyskland, eller er det kjøpt her til lands?

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
392
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Har nok ikke kjørt så langt, kun innenlands :)

Mvh.KW

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
5.878
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
KW er en sindig kar med aner fra Solør, han forhaster seg ikke!

M

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
393
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
tror kanskje vi har litt skyld i dette sjøl med disse mase på innleggene.
en ting er sikkert, det strekker seg mot jul igjen..

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
392
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
sundkoien skrev:
KW er en sindig kar med aner fra Solør, han forhaster seg ikke!

M
Tror nok det dreier seg om treige aner også.

(Jon Arne)Må være godt teipa den plasten!!

Ingen tape i det hele tatt, på duken rundt.

Ikke er det noe Karan stoff heller, Karan kommer i trekasser må vite ::)

Lydmessig virker det overbevisende så langt og avdukingen er foretatt og avkledd komponent (ikke komponenten ;D) kommer snart.

Ingen som kan ane noe gjennom duken (i fronten), ikke lett det nei.

Mvh.KW

JonArne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2008
Antall liker
1
Hei!!
Du må ikkje stresse med noko KW!!

Trur det er MF ,noko i A serien kanskje?

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
392
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
JonArne skrev:
Hei!!
Du må ikkje stresse med noko KW!!

Trur det er MF ,noko i A serien kanskje?
Jeg blir veldig lett stresset, men føler meg avslappet i dag ;D

Legger inn et bilde av det som nå skal ned i kjellerrommet fra stua/hovedanlegget.

Da burde det være en del lettere ;)

mvh.KW

Vedlegg

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
392
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Slik ser det nå ut på den ene benken min i kveld.

og det lyder bra allerede første kvelden.

Mvh.KW

Vedlegg

JonArne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2008
Antall liker
1
Einig kaap!!

Grattis kw,låte sikert grusomt!!!??

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
32.517
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
KW, den der kunne ha godt av en liten ekstra kjøretur. Til Hedmarken.

Grattis!

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
392
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Takker så mye, slik så den ut like etter at jeg reiv skjørtet av komponenten i fullt dagslys :D

Mvh.KW

Vedlegg

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
32.209
Torget vurderinger
29
Grattis KW, denne er jeg spent på. Har skikkelig lyst på Emm Labs selv. Det jeg hørte fra den kanten i Horten var imponerende. Dessuten super lekre komponenter.
Gleder meg til å høre.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
392
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Takker Fosse!
Det er jo bare å komme det ;)
Faktisk også en (som du sier) lekker komponent, skal jeg være veldig kritisk så kunne den hvite teksten/symbolet til høyre være mindre/forenklet og hevet til samme høyde som det til venstre, det ville blitt hakket mer stilrent.
Blått lys er jeg heller ikke glad i (her har Naim skjønt det med sitt grønne lys), men det kan skrues av, utenom et som står på for å vise at det kommer inn signaler.
Det blå lyset er jo kun små pærer som viser litt informasjon og det er vel begrenset til maks tre om gangen.

Det låter så grusomt som Jon Arne over her sier, at jeg ikke tør å gå og legge meg, er for oppskremt ;D

Mvh.KW

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.668
Torget vurderinger
10
Gratulerer! Noen inntrykk så langt? ;)

Mvh.
SAL

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
392
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Joda, jeg har vel dannet meg litt inntrykk opp mot hva som var.
Hovedsaklig så går det på bedre oppløsning og dynamikk, med det det fører med seg også på andre navngitte parametere, som mer organisk vokal og bedre definisjon bl.a. i bass/nedre frekvensområde (egentlig over hele)
Ikke nødvendigvis mer bass, men et (par) strå bedre definert (husk at jeg er litt beskjeden da ;))
Kanskje spiller jeg litt høyere enn normalt i dag (uten at jeg egentlig er klar over det) for noen ganger blir det skikkelig trøkk på enkelte vokalinnslag, som nesten blir i det meste laget for meg (=uvant).

Muligens er jeg litt farget/påvirket av alt skrytet EMM Labs fra enkelte hold har fått, men det virker overbevisende så langt.
Må jo være litt forsiktig nå i starten, for det kan jo også bli bedre etter en tid, noe jeg ikke helt skjønner i kveld kan skje ::)

Mvh.KW

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.668
Torget vurderinger
10
Moro, har hatt besøk av Emm produkter hjemme for noen mnd. siden og det er veldig bra saker! Helt korrekt det du nevner ang.bass, mer bass er som regel dårligere def. bass, såkalt ventebass.........;)

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
5.878
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Gratulerer KW

Du er heldig som har muligheten til å hente hjem noe slikt...
Jeg skal også oppgradere cd-avspilleren i år, men må nok gå noen hakk ned.
Hva tror du om en Cary 303/300? Jeg vil ha noe med god dynamikk(på mine trege ProAc, he-he)

M

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Gratulerer KW!
Dette er vel kanskje den eneste DACen jeg kunne tenke meg som oppgradering til Transporter...flere bilder og intrykk
blir fint!

O.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
392
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Nissen rakk ikke...

@ Sundkoien.
Takker!
Ja, jeg er vel gunstig stilt, slik sett at jeg er en godt voksen og veletablert (og sindig ;) ) kar.
Kan kjøpe seg litt leketøy da.

Jeg kjenner ikke nevnte Cary, men jeg har prøvd nest siste modell av 306 (MKII) og det var etter min mening en god spiller.
Den tydeligste forskjellen mellom den og min MF var mer energi i ytterfrekvensene, og da må jeg tillegge at min MF.rigg også har godt med energi i hvert fall i de lavere frekvensområdene, men da mindre i de øvre og det var noe av grunnen til at jeg i det store foretrakk å ikke gjøre et bytte. Følte at det ble litt pågående for min del/smak
Ved siden av at jeg heller ikke så det store behovet (lenger) for drivverk(et).

@Dog
Takker!
Flere bilder ;D
Det er vel ikke sååå mye mer å legge inn bilder av da, den står nå trygt og godt plassert der hvor MF riggen sto.
Flere inntrykk får eventuelt komme etterhvert, god kveld første kvelden, noe mindre god neste dag (litt vondt i hue?) bedre igjen i gårkveld og i dag.
Sikkert også noe avhengig av musikken som spilles, noen ganger synes jeg ikke det er den helt store forskjellen (fra MF) andre ganger mener jeg bestemt at nettopp det er det.
Her gåes det ikke vitenskapelig tilverks med sjekking av volum og slikt.
Nå skjønner jeg forøvrig at(hvorfor) det nok var høyere volum enn jeg pleide å ha.
For det første så er det jo nå balansert (rund baut) og ikke nok med det, men da jeg først fikk somlet meg til å sette inn cd med brukermanualen, så oppdaget jeg at jeg første kvelden hadde spilt med high output 7,2V i stedet for 4v som er lowoutput ved XLR, da mot ca. 2 volt som vel er output på MF.

Mvh.KW[size=10pt][size=10pt][size=10pt][/size][/size][/size]

Morty

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Antall liker
92
Torget vurderinger
7
Hei KW!

Du verden, nytt utstyr på plass. Også en EMM lab, da gitt. Får bare stille meg i rekken av siklende gratulanter. :p

Nå har det skjedd så mye ute hos deg siden siste besøk, at vi vel snakker rom et Paradigmeskifte etter at de store Keffene inntok "stua".
Gleder meg til et besøk, når det enn måtte bli.

Morty

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
392
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Morty skrev:
Hei KW!

Du verden, nytt utstyr på plass. Også en EMM lab, da gitt. Får bare stille meg i rekken av siklende gratulanter. :p

Nå har det skjedd så mye ute hos deg siden siste besøk, at vi vel snakker rom et Paradigmeskifte etter at de store Keffene inntok "stua".
Gleder meg til et besøk, når det enn måtte bli.

Morty
Takker for det Morty, min dør står alltid åpen for deg, hvis jeg er hjemme da ;D )

Kan forøvrig nevne at jeg nå etter noen dager ikke helt føler at dette lyder slik jeg vil at det skal.
Det går på for mye energi i mellomtone og litt videre oppover i forhold til lavfekvensene.
Det virker for lyst (eller for lite varme) i forhold til det jeg hadde (og slik sett likte)
Det er nok ganske klart bedre oppløsning og kanskje også dynamikk?, men som jeg har opplevd tildigere i mitt hifiliv, jeg ønsker mer energi/tyngde i lavfrekvensene og da skrur en gjerne opp volumet med de følgene at det blir (særlig for meg) for mye av det gode i andre frekvensområder (naturlig nok)
Jeg måtte gå til det skritt å dempe fra +0,75 db til -1,5 db på mine Kef 207.2 og det hjalp litt (knekkfrekvensen her er 2000hz).
Det er så langt jeg kan forstå mellomtonen som har blitt for pågående, det er ikke lengre oppe i diskantnivået som er for galt for meg.
Jeg har en mistanke om at enkelte i motsetning til meg sjøl kanskje ville like dette og at det spiller som ei kule her nå og det gjør det jo forsåvidt, mulig bare jeg som er ei pingle ;D
På litt fete/mørke innspillinger (fete/mørke etter mine preferanser) så blir det helt brukbart bra, men det ligger jo mye annet mer normalt på min harddisk også.
Her må det tas grep, er bare ikke sikker på hva/hvordan ::)
Har en ide om å flytte Kefene nærmere frontvegg for å få noe mer tyngde fra de store membranene.
Kabler er det vel ikke forskjeller på ::) ;D Eller?
Mvh.KW

Edit: Jeg bør kanskje legge til at jeg har antydning til hodepine om dagen(e), men innbiller meg at det kan komme av lyden (kanskje grunnet at det blir spilt for høyt ::) )

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
392
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Kort melding om lyden etter Emmlabs på plass.
Det hørtes ikke særlig oppløftende ut det jeg skrev i går og det var det ikke heller.
Jeg begynte faktisk å bli litt engstelig for at det var slik denne dacen ville lyde i mitt anlegg :eek:

Jeg prøvde litt frem og tilbake i går kveld, startet med å kobble opp en Cambridge dac og her var det klart mer normalt, mer balanse mellom frekvensene.

Prøvde så rca kabel fra Dac2 og der var´n, balansen mener jeg.
Begynte så å tro at det kanskje var noe feil på XLR utgangen og prøvde dermed en annen xlr kabel fortsatt synes jeg det virket i orden.
vel, er denne Coandaen sååå lys da var min neste tanke, måtte jo bare prøve den på nytt og nå var det godlyd (så langt jeg foreløpig har funnet ut) også med den.
Jeg har kun en forklaring på dette og det er at jeg ikke hadde presset Coanda langt nok inn i kontakten på EMM labs, høres kanskje litt rart ut men det er eneste forklaringen jeg har så langt.
Det var jo signaler på begge kanaler, men det manglet klart tyngde.

Nå er det ikke demed sag at jeg kanskje ikke fortsatt vil synes det er litt mer lystklingende, men det er helt klart i så fall mer en tilvenningssak vil jeg tro.

Mvh.KW

Edit fredag kveld;
Jeg tror dere bare skal se bort i fra hva jeg har skrevet om lyden i Dac2 i dette og forrige innlegg.
Det er nok mest sannsynlig mitt hode det er noe galt med ;D
I kveld var det ille (igjen), jeg tok da opp MF dacen (fra kjeller) og det er ille også med den ::)
Jeg går da ut i fra at det er mitt hode (har hatt hodepine i flere dager) som er grunnen til at jeg like gjerne kan se på tv til jeg blir bedre i hodet ;)
Fortsetter det slik også etter at jeg er i bedre form, så må jeg nok få hjelp av noen for maken til dette har jeg ikke opplevd før (tror jeg da)
Selvfølgelig har jeg opplevd (som mange andre) at det enkelte dager ikke lyder like bra og at dette mest sannsynlig kommer av egen (svekket) form.
Kan hende skyldes det hele at jeg første kvelden nok spilte noget høyere enn vanlig.

Topp Bunn