Nina Simone

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Antall liker
1.703
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Satt i dag å passa på min nesten nyfødte sønn, mens mor ville ta seg en lur. Slo selvfølgelig på anlegget og satte på en plate (cd). Denne var tilfeldigvis med Nina Simone. Sønnen vår sov som aldri før ;D Plata var en samle cd med to album: Nina Simone sings Billie Holiday og Gospel according to Nina Simone
Selv har jeg lenge hatt sans for dama, men har ikke blitt prioritert ved nykjøp.... Så dette må det gjøres noe med!

Trenger altså flere tips. Hvilke utgivelser av Nina Simone bør man ha??

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
476
Sted
Bergen
Det er et utall utgivelser med henne, pga en litt lei historie; hun solgte unna sine rettigheter med det resultat at det ble laget mange plater med varierende kvalitet og forskjellige plater med samme materiale. Det beste er vel å søke på nettet og gjerne finne de originale utgivelsene eller en god samleplate. Det må finne noen ressurser på nettet om henne som er brukendes.

K

kbwh

Gjest
Jeg har en Sonet-CD som er lisensiert fra en '86 Charlie Records-CD som heter "My baby just cares for me".

Det kan vel være at den ikke er av de verste. Jeg liker den godt. Bare en advarsel: Liverpoolsangen er på. For enkelte kan det være grunn for ikke å handle.

Jeg ser at det også finnes en Verve-plate med samme tittel men annerledes cover og et for meg ukjent låtinnhold utgitt i '07. Kanskje verd en sjekk. Verve tuller ikke mye.

Topp Bunn