"Nettressurs" om lydkvalitet på vinyl

espendo

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2016
Antall liker
1.770
Sted
Bærum
Kom over denne siden: How It Sounds On Vinyl - The First And Only Vinyl SQ Database

Skal være et prosjekt der folk kan legge inn plater og vurdere vinylens lydkvalitet. Ser foreløpig ut til å være mest en fyr, men målet er nok at det skal bli en ressurs der flere bidrar og også korrigerer andre hvis nødvendig.

Har dette noe for seg eller blir det mest en amerikansk hipster-greie? (Utvalget av plater heller vel foreløpig mot indie, alt.country og tilliggende herligheter).

Evo III

Be Who You Are
Ble medlem
25.12.2009
Antall liker
65.914
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
86
Kan jo ha noe for seg,men ikke alle har samme oppfatning av god lyd ;)

O

espendo

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2016
Antall liker
1.770
Sted
Bærum

O
Hadde et veddemål med meg selv om dette ville være første kommentaren :) Fikk rett! Det er jo sant, så klart. Kanskje en OK ressurs for å luke ut dårlige pressinger og sånt, kanskje? Har fått hjem en del ganske dårlige greier altså.

Evo III

Be Who You Are
Ble medlem
25.12.2009
Antall liker
65.914
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
86

O
Hadde et veddemål med meg selv om dette ville være første kommentaren :) Fikk rett! Det er jo sant, så klart. Kanskje en OK ressurs for å luke ut dårlige pressinger og sånt, kanskje? Har fått hjem en del ganske dårlige greier altså.
Hehe,samme har jeg. Ikke altid like gøy å sette på en plate du tror det er god lyd i og finne ut at du har kastet 250kr ut av vinduet.
Nå er ikke lyden det som er avgjørende for om jeg spiller en plate,det er musikken! Men er jo bare krydder på biffen om det låter bra også ;).

O

espendo

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2016
Antall liker
1.770
Sted
Bærum
Ja, samme her, musikken er viktigst, men av og til kommer det noe veldig dårlige greier, gjerne ting som er off center og sånn. Da blir jeg sur.

Evo III

Be Who You Are
Ble medlem
25.12.2009
Antall liker
65.914
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
86
Ja, samme her, musikken er viktigst, men av og til kommer det noe veldig dårlige greier, gjerne ting som er off center og sånn. Da blir jeg sur.
Ja det er noe dritt:mad:. Får jo kanskje en pekepinn på hva som låter bra med en sånn side.

O

Topp Bunn