Nettpoker og gambling - er det med å holde inflasjonen nede?

G

Gjestemedlem

Gjest
Oslo (NTB): En kvart million nordmenn spilte i fjor på nettet for rundt 7,6 milliarder kroner, anslår Lotteritilsynet.

Av dette gikk 6,3 milliarder kroner til utenlandske selskaper, ifølge tilsynets beregninger.

http://digi.no/php/art.php?id=519646

Siden mesteparten av disse pengene går ut av landet men er opptjent her hjemme. Vil ikke dette være med på å holde inflasjonen og dermed rentenivået noe tilbake, og er således noe som vil komme de fleste ande borgere til gode på denne måten?

Eller 6,3mrd alt for lite til å ha noen slik effekt?

Ø

Øivind

Gjest
At mesteparten av overskuddet går til eierene av selskapene er i alle fall det mest moralsk riktige.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg antar at mesteparten av disse havner på trygdebudsjettet etter hvert. Dermed øker skattetrykket mot de få av oss som fortsatt betaler skatt. Det vil vel også ha en viss inflasjonsdempende effekt. Samtidig øker det offentlige forbruket, og det er jo en ønsket utvikling hos den sittende regjering.

Så det er gambling du driver med der nede hos muslimene. Jeg trodde det var forbudt ihht koranen.

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Jeg antar at mesteparten av disse havner på trygdebudsjettet etter hvert. Dermed øker skattetrykket mot de få av oss som fortsatt betaler skatt. Det vil vel også ha en viss inflasjonsdempende effekt. Samtidig øker det offentlige forbruket, og det er jo en ønsket utvikling hos den sittende regjering.

Så det er gambling du driver med der nede hos muslimene. Jeg trodde det var forbudt ihht koranen.
Gambling er vel lovlig her. Iallefall lotterier. Tyrkia er jo ikke en islamsk stat heller. Men her som hjemme er det statlig drevet. Og pokerstedene er dessverre sperret for spill over nettet herifra. Så hvis jeg vil spille poker her må jeg sette opp en VPN forbindelse til nettet her. Og så mye gidder jeg ikke å stresse for å få spille poker. Det kan vente til et annet år.

Topp Bunn