Verktøy Nettbasert loggsystem for flere brukere

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.320
Torget vurderinger
2
Hei

I jobbsammenheng behøver vi et enkelt, nettbasert loggsystem, for generell loggføring av samtaler, hendelser, notater og generell oppfølging. Dette dreier seg om mekanisk prosessutstyr, det er altså ikke snakk om autologging av hendelser i nettverk og sånt.
Det må oppfylle følgende kriterier:

- Må ha pålogging med unike brukere, slik at det også viser hvem som har lagt inn aktuelle opplysninger
- Muligheter for lagring av bildefiler
- Pålogging må kunne skje fra flere firmaer og forskjellig fysisk plassering (flere land)
- Rapporteringsmuligheter som også muliggjør utskrift
- Intuitivt i bruk

Her på HFS vet jo folk alt mulig rart, så jeg håper noen har forslag om dette også...! :)

Mvh
Håkon Rognlien

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.631
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Dette er jo gjerne det som kalles CRM systemer (Customer Relation Managment).

Vet det er mange som bruker SuperOffice, selv om jeg personlig ikke liker det så godt.

Jeg har aldri brukt dette, men ut i fra det jeg har sett på presentasjoner så synes jeg Microsoft Dynamics CRM ser veldig bra ut!
Microsoft Dynamics CRM: Business & Social Intelligence

Mvh
OMF

C

cruiser

Gjest
Er det snakk om ferdigvare du bare kan kjøpe tilgang til eller en løsning du skal installere selv feks opensource?

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.320
Torget vurderinger
2
Nei, CRM er alt, alt for stort for dette her, OMF. Nå kunne vi selvsagt benyttet vår CRM til oppgaven, funksjonaliteten er der i lange baner, problemet med det er dog at vi ikke kan tilby utenforstående i andre firmaer tilgang til vår CRM.

Så det jeg leter etter er et helt enkelt loggføringssystem for ett enkelt anlegg, der vi og de andre partene kan føre inn hendelser, notater, samtaler etc, etc.

Mvh
Håkon Rognlien

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.320
Torget vurderinger
2
Er det snakk om ferdigvare du bare kan kjøpe tilgang til eller en løsning du skal installere selv feks opensource?
Begge deler er forsåvidt av interesse, gitt at det skapes et "rom" for de brukerne som har behov, med innlogging med kode og passord. Kanskje ligger en slik funksjonalitet der ved å legge inn et tilpasset excel-dokument på en lukket Facebook-gruppe, hva vet jeg? :)

Mvh
Håkon Rognlien

C

cruiser

Gjest
Facebook at work blir kanskje litt for simpelt og f.eks zurmo kanskje litt for bloated?

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.631
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Gjør man en google på "online maintenance log" så dukker det jo opp en del!

Mye er basert på bildrift da...

Hva med denne:
http://www.ownersite.com/

Mvh
OMF

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.320
Torget vurderinger
2
Kan dette "smartsheet"-opplegget være noe?

https://www.smartsheet.com/
Faktisk ikke dum idé, totte, tilfeldighetene ville at jeg lastet ned prøveversjon forrige uke, i en helt annen sammenheng. Men jeg tror muligens jeg kan bruke dette til oppgaven jeg er ute etter. Sjekker videre på prøverversjonen. Men ønsker fortsatt flere innspill.

OMF's søkebegrep var heller ikke veldig feil, har funnet et par leads der også, men de er i første omgang litt vel avanserte.

Mvh
Håkon Rognlien

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.320
Torget vurderinger
2
Fant det! :)
Helt superenkelt, dekker nøyaktig det jeg behøvde i dette tilfellet. Anbefaler herved Freedcamp.com

Takk for innspill!

Mvh
Håkon Rognlien

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Det er ikke særlig vanskelig å lage slikt med PHP/MySQL om dere vil ha noe skreddersydd.

Knut Runar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2011
Antall liker
186
logging av hendelser og henvendelser.

Hos oss bruker vi et system som heter Pure service.
Det gir full styring på alle meldinger og innspill.
Det gir tidsfrister og status for oppfølging.

Men du har jo allerede funnet løsningen.

Knut Runar

Topp Bunn