Neste Vestfold treff i desember

jonlam

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
438
Antall liker
5
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
1
Ja, er det ganske 90's hos meg.
Passer bra at du og ER kommer, vurderer nemlig å kvitte meg med cdspiller og kjøre DAC og pc/mac.
Få pumpe dere for info og erfaring om dette med flac....ALAC... I hate Itunes...
:)

rumath skrev:
Den er god. Da får jeg ta med urippede cd'er til deg da. Det høres nesten litt for "enkelt" ut.
Etter nå å ha blitt vant til følgende:
Rippe cd på pc'en til FLAC.

Kopiere FLAC-filene til usb-minne, for bruk i stua.
Konvertere FLAC til ALAC, kopiere ALAC-filene fra stasjonær til bærbar.

Legge til ALAC-filene til iTunes biblioteket.

Putte inn en cd? Isn't that just soooo 1990's?
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Bare få dager igjen til treff. Da regner jeg med at du har satt av helga til å bake Lam? :))
 

jonlam

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
438
Antall liker
5
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
1
Jeg har satt av helgen til jobbfest med julemiddag og karaoke på menyen både fredag og lørdag.
Så det kan forventes "left over" beer og sprengte horn. ;D til tirsdag.
Lam
 
J

J.J

Gjest
;D

Så kan jeg ta med ting som jeg ikke har .... Da blir det en bra kveld !!
 

jonlam

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
438
Antall liker
5
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
1
Hei på dere,

Da er det ikke lenge til tirsdag. Sender dere en pm med adr.

For de som lurer på hva jeg spiller på, så er det både vinyl og cd. Har ellers lite plater så ta gjerne med egen musikk.

Vi sees. Lam
 
J

J.J

Gjest
jonlam skrev:
Hei på dere,

Da er det ikke lenge til tirsdag. Sender dere en pm med adr.

For de som lurer på hva jeg spiller på, så er det både vinyl og cd. Har ellers lite plater så ta gjerne med egen musikk.

Vi sees. Lam
Skal ta med litt vinyl - hardt som fyy 8)
 

jonlam

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
438
Antall liker
5
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
1
Trenger de et vask? er det muligheter.

Fikk meg en VPI vasker, men har ikke fått rukket å prøve den ennå.


J.J skrev:
jonlam skrev:
Hei på dere,

Da er det ikke lenge til tirsdag. Sender dere en pm med adr.

For de som lurer på hva jeg spiller på, så er det både vinyl og cd. Har ellers lite plater så ta gjerne med egen musikk.

Vi sees. Lam
Skal ta med litt vinyl - hardt som fyy 8)
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
jonlam skrev:
Trenger de et vask? er det muligheter.

Fikk meg en VPI vasker, men har ikke fått rukket å prøve den ennå.


J.J skrev:
jonlam skrev:
Hei på dere,

Da er det ikke lenge til tirsdag. Sender dere en pm med adr.

For de som lurer på hva jeg spiller på, så er det både vinyl og cd. Har ellers lite plater så ta gjerne med egen musikk.

Vi sees. Lam
Skal ta med litt vinyl - hardt som fyy 8)
Hvilken type kjøpte du?
Teste den på tirsdag kanskje?
 

jonlam

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
438
Antall liker
5
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
1
Husker ikke helt :), men det er bare å teste. Jeg fikk en oppskift av Terje på rensemiddel. Skal få kjøpt det i dag og blande det klart.
Lam
 

G.A.G.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2006
Innlegg
475
Antall liker
68
Sted
Vestfold
Må dessverre melde pass i morgen. Hersens avslutning på skolen. :(

Dere får hygge dere som best dere kan!

Mvh
Andreas
 

jonlam

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
438
Antall liker
5
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
1
Det var leit å høre. Vi får prøve igjen en annen gang.
Lam
 
J

J.J

Gjest
Hvem har ledig plass i bilen da ?? ;D



Synd det der G.A.G. Håper vi får sett deg snart .... Notert i margen ..... 2 treff uten oppmøte ;D ;D ;)





/ Jan Robert
 
8

8x12_TOM

Gjest
Sikkert bare gode unnskyldninger for å slippe dette jævlige rør og horn gnålet ;D ;D ;D
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
8x12_TOM skrev:
Sikkert bare gode unnskyldninger for å slippe dette jævlige rør og horn gnålet ;D ;D ;D
Jeg må også kaste inn håndkleet, så da blir det mindre horngnål på dere resten. ;)
Den hersens arbeidsplassen kaller!
 

jonlam

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
438
Antall liker
5
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
1
8) Du tok den lettvinte måten, og flyttet.

8x12_TOM skrev:
Sikkert bare gode unnskyldninger for å slippe dette jævlige rør og horn gnålet ;D ;D ;D
 

jonlam

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
438
Antall liker
5
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
1
Kim kjører, men han kommer litt senere.
Lam

J.J skrev:
Hvem har ledig plass i bilen da ?? ;D



Synd det der G.A.G. Håper vi får sett deg snart .... Notert i margen ..... 2 treff uten oppmøte ;D ;D ;)





/ Jan Robert
 
8

8x12_TOM

Gjest
jonlam skrev:
8) Du tok den lettvinte måten, og flyttet.

8x12_TOM skrev:
Sikkert bare gode unnskyldninger for å slippe dette jævlige rør og horn gnålet ;D ;D ;D
Har ikke flyttet langt nok til at dere slipper meg.
Siden det er noe frafall kunne jeg tenkt å ta en tur i morgen - er det ok
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Plukk med deg J.J da, han roper fælt!

Kim henter meg han J.J, i sin 2-seters sportsbil. Ikke plass til gubber med horn i den.
 
J

J.J

Gjest
;D


Skal vi se Mr Tang Band .... Ville du ha noe tips ?? ;)

Eller var det en illusjon ?? ::) :p
 

jonlam

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
438
Antall liker
5
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
1
Det er ok. Pm adr sendt.
Lam

8x12_TOM skrev:
jonlam skrev:
8) Du tok den lettvinte måten, og flyttet.

8x12_TOM skrev:
Sikkert bare gode unnskyldninger for å slippe dette jævlige rør og horn gnålet ;D ;D ;D
Har ikke flyttet langt nok til at dere slipper meg.
Siden det er noe frafall kunne jeg tenkt å ta en tur i morgen - er det ok
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Takk for lytten Lam! :D
Slapp unna med en liten time overtid på jobben, så da ble det en tur på meg likevel. ;D

Da du fikk Duo i hus, låt det strengt talt (unnskyld uttrykket) helt for jævlig. :-X
Slik det spiller hos deg nå, så skulle man nesten tro du hadde fått deg nytt annlegg :eek: noe du faktisk også har ;D
Både cd spiller,forforsterker og effekt forsterker har du byttet, platespiller har du også kjøpt deg, i tillegg til dette har du rasert rommet; fjernet en vegg. 8)
Resultatet av disse inngrepene fikk Duoene til å blomstre, eller kanskje mer riktig; spille musikk. :)

Det er alltid et forbedrings potensiale i alle annlegg, men du behøver ikke anstrenge deg, kos deg heller med musikken. :)
 

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
Jeg takker også. På sitt beste var det en fryd å høre anlegget ditt, både stor og oppløst lyd, mye detaljer på gode innspillinger. Men også avslørende når det var noe som kunne vært bedre. Hyggelig kveld. God jul til dere alle.

Ole G. :)
 

ambiance

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2007
Innlegg
524
Antall liker
161
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
3
Takker for lytten, og samværet Lam.

Meget hyggelig gjeng hvor praten fløt lett mellom alle. Noen sarkastiske og spøkefulle komentarer ila kvelden gjorde dette til en memorabel kveld.


Dessverre fikk ikke jeg tid til å finlytte så mye som jeg skulle ønsket, men noen inntrykk ble det uansett.
Oppsettet synes jeg spillte fortryllende bra, selvsagt har alle sin spesielle signatur i lyden de foretrekker, men ingen store savn fra min side. Den største forskjellen fra eget oppsett er at det låt noe mere tilsløret hos deg. KR og Duo gir masse informasjon, og lyttegleden var stor, et musikkalsk og behagelig oppsett jeg gjerne vil lytte mere til.

Bjørn.
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Hei!

Takk for en flott kveld, med enestående servering. :)

Anlegget ditt har mange gode kvaliteter. Opplevde at det låt bra mange steder i rommet. Greit å slippe å sitte som en påle midt i rommet med rak rygg og stiv nakke.

Noen låter som ble spillt låt litt skarpt i toppen for mine ører, fikk ubehag ved høyt volum da. Om dette kan tilskrives anlegget, eller musikken, aner jeg ikke, da jeg hverken har hørt komponentene eller musikken før.

Noen kommenterte mye bass... jeg tenkte på et par låter, at her skulle vært mer...!! Så preferanser er nok en stor del av inntrykket. Ante ikke at jeg tilhørte den klanen. ;)

God jul! :D

Rune
 
J

J.J

Gjest
Takk for et suverent vertskap !!

Lam har satt standarden vi andre må kjempe med å holde følge med ....... :D
Her var det meste aler meste ... lyttesjokolade .. kaker og kaffe - til og med noe til ;)

Og så ble det en bra gjeng ... var vi ti stykker ??
Veldig hyggelig å treffe flere nye som hadde med noe som jeg vil si at er veldig bra musikk - Porcupine Tree bl.a ;D Holder på å sjekke ut The X X nå....
En veldig trivelig gjeng i det store og hele :D
Her er det ganske mange retninger i forhold til preferanser - noe jeg syntes er veldig spennende.



Ellers så var det et flott anlegg med stort potensiale, Jeg vil si det spiller veldig bra !!
Horn er tøfft ;D
At det til tider låt litt stresset på musikk der det skjedde mye, kan jo jobbes litt med ..... Selvom at ikke Metall er Lam`s greie..
Men likte signaturen veldig godt.


Håper å kunne ta en tur til ...


Mvh
Jan Robert
 

easyrider

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Innlegg
269
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Hei, og takk for hyggelig møte.

BEVERTNING:
Mye forskjellige både av varmt og kalt. Eneste jeg kunne savne var kanskje julebrus? neida.. kaffe, colaboxer, vann, diverse trallala drikke.. kake, sjokkis, vafler og kaviar. Dette var flott. OG, du jobbet jo virkelig for å passe på at vi hadde noe å kose oss med hele tiden Lam!

REKORD?
Er 10 stk rekord? Hvertfall på treff jeg har vert på.

LYD:
Jeg kunne kjenne igjen den deilige mellomtonen og toppen jeg hadde hørt fra disse høytalerene før. Noe jeg også gledet meg til. Jeg syns det var en fin balanse mellom bass, mellomtone og diskant. Mellomtonen er meget luftig og detaljert. Helt herlig. Dette kom spesielt frem på litt rolige låter uten for mye som skjedde samtidig. Jeg har altså samme inntrykk som de andre når det gjelder lyden når det skjedde litt mye. Om det skyldes musikken (som til tider var helt grusom) eller meg eller at rommet ikke helt takler det vet jeg ikke. Jeg kunne også tenke meg mer definisjon i bunn. Ikke mer bass, bare mer definisjon. Det tror jeg bare har med plassering/rommet å gjøre, for disse AG'ene har ikke noe problem med å klare det.

MUSIKK: Har jo nevn at noe var helt grusomt, men det er jo meningen å høre litt forskjellig:) Noe var også helt digg. The X - here I come. Noen som vet om The X kan kjøpes og lastes ned noe sted (som CD kvalitet eller bedre)?

CD vs VINYL: Vi fikk muligheten til kjapt å teste CD vs VINYL denne gangen også. Slikt syns jeg er veldig gøy, det lærer jeg/vi masse av. Først hørte vi på en litt bissy låt av Adele på vinyl og så CD. Veldig gøy! De fleste var enige om at det var stor forskjell. De fleste synes vel at vinylen hørtes mer dynamisk og organisk ut, og i så måte bedre. Jeg syns cd låt vesentlig renere, mer oppløst, større stereoperspektiv og i det hele tatt mye bedre. Altså veldig forskjellig inntrykk av hva som var best. GØY! Så hørte vi en vesentlig roligere låt av Eva Casidy (songbird album). Den var virkelig en helt annen opplevelse på vinyl. Her var det litt tynt og kjedelig på CD mens Vinylen hadde klang, fylde og engasjement. Alstå ikke lett for meg å konkludere med noe som helst annet enn at jeg ikke nødvendigvis er overbevist om at vinyl er bedre enn cd, bare at de ofte mastres litt forskjellig:)

Hadde vert veldig gøy å teste et oppsett der CD og VINYL rigg kostet ca like mye og vi kunne teste musikk som skulle ha ca samme mastring for cd og vinyl.

NESTE TREFF:
Når er neste treff og hvem våger seg utpå etter Lam?

Gleder meg allerede!
God jul
ER
 

terjetroll

Bransjeaktør
Ble medlem
21.10.2005
Innlegg
160
Antall liker
12
Takk for en hyggelig lytte kveld Lam,med variert musikk+servering! ;D
Trivelig gjeng som du hadde samlet.
Det er potensiale i anlegget dit.Lykke til videre med heim og hifi!
Mvh Terje
 

G.A.G.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2006
Innlegg
475
Antall liker
68
Sted
Vestfold
Det begynner å gå opp for meg at jeg virkelig har gått glipp av noe her! :(
Kan ikke akkurat si at juleavslutning med barn er like festlig, selv om det er ens egne barn! :-X
Vel, vel, nytt år, nye muligheter, eller hur?
Hvem melder seg til første dyst? Det blir i hvert fall ikke meg! ;)

Mvh
Andreas
 

jonlam

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
438
Antall liker
5
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
1
Wow, her kommer kommentarene på rekke og rad.
Så flott at dere var fornøyd med serveringen. Sånt liker vi å få gode tilbakemeldinger på.

Ps. Hva er det med dere "Vestfold lauge" og smiley's....? Kjenner meg rett og slett ikke igjen. ::)

Det er bra dere likte det meste dere hørte. Som JJ skriver, så er ikke metall jeg setter på først. Så noe har jeg gjort riktig, da alle likte det de hørte på roligere sjanger.
Den "definsjonen" av bassen er jeg veldig enig i, ER og savner det til tide.
Det må jeg finne ut av, og ikke minst lydstresset i musikk med mye futt og sprell i. Kjempekult med tilbakemeldinger. Da fikk utstyrene blir kanskje et halvt år til :p

Det var synd at ikke alle fikk mersmak av sweetspot, men vi sandefjordingene kan jo ha uoffisielle treff jevnligere etterhvert. Må bare nevnes, jeg skal sjekke ut THE XX også.

GAG: du fikk glipp av ti sprudlende personligheter.

ER "glemte" kameraet sitt på jobben. Eneste grunnen var at kameraet ikke hadde god nok vidvinkel til horna mine. 8) Sånn ser oppsettet ut.


Gledelig jule til alle og høres etter nyåret.

Hilsen Lam
 

Vedlegg

8

8x12_TOM

Gjest
Kommer med en sen tilbakemelding som vanlig.

Som de fleste andre nevner over her , kunne det bli vel mye enrgi oppe i mellomtonen til tider.
Med så mye fokus på mellotonen som det er i dette oppsettet, ville det sikkert vært lurt med noe demping i førsterefleksjonpunktene, tak, gulv.

Bassen var også noe ujevn, med en tydelig pukkel i det øvre området - kan være tøft på noe, men også bli i meste laget på annet
Det at bassen for noe vriket litt for mye til stede, mens andre synes det var litt lite, er også et tegn på at det foretrekkes forskjellig bassrespons.
Bassen i et oppsett er faktisk noe av det viktigste, siden den strekker seg over hele 4 oktaver. Hele grunnfjellet, fundamentet sitter der, så med dette på plass er mye gjort. Nesten alle fortrekker en jevn bassrespons

Det meste av det jeg pirker på er fullt mulig å få bedre kontroll på.

Dette kan kanskje virke som en litt negativ tilbakemelding, men er bare ment som litt konstruktiv hjelp

Når serveringen er så bra og med så mange hifigubbs til stede, ble dette en fortryllende aften - Takk!!

Mvh-
Tor
 

jonlam

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
438
Antall liker
5
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
1
Takk Tor,

Liker at du nevner de spesifike tingene, da har jeg et utgangspunkt å begynne på.

Hilsen Lam

8x12_TOM skrev:
Kommer med en sen tilbakemelding som vanlig.

Som de fleste andre nevner over her , kunne det bli vel mye enrgi oppe i mellomtonen til tider.
Med så mye fokus på mellotonen som det er i dette oppsettet, ville det sikkert vært lurt med noe demping i førsterefleksjonpunktene, tak, gulv.

Bassen var også noe ujevn, med en tydelig pukkel i det øvre området - kan være tøft på noe, men også bli i meste laget på annet
Det at bassen for noe vriket litt for mye til stede, mens andre synes det var litt lite, er også et tegn på at det foretrekkes forskjellig bassrespons.
Bassen i et oppsett er faktisk noe av det viktigste, siden den strekker seg over hele 4 oktaver. Hele grunnfjellet, fundamentet sitter der, så med dette på plass er mye gjort. Nesten alle fortrekker en jevn bassrespons

Det meste av det jeg pirker på er fullt mulig å få bedre kontroll på.

Dette kan kanskje virke som en litt negativ tilbakemelding, men er bare ment som litt konstruktiv hjelp

Når serveringen er så bra og med så mange hifigubbs til stede, ble dette en fortryllende aften - Takk!!

Mvh-
Tor
 
Topp Bunn