Neil Diamond

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Kanskje ikke det jeg burde være bekjent av å putte på tallerkenen, men skitt au. Er en opptatt av musikkhistorie så.... :) :)
Plukket opp to singler, "Solitary Man" og Girl, You'll be a woman soon", begge på Bang. Litt overprodusert og arrangert etter min smak, men ikke så ille. Førstnevnte gjort udødelig av J.Cash og sistnevnte en Urge Overkill-klassiker. Her må det sies at originalen faktisk er jxx bra!

Har Neil Diamond noe på langspiller som er verdt å sjekke ut?

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Antall liker
552
Sted
Kleppe
Torget vurderinger
4
Prøv live-albumet Hot August Night. Det er slett ikke verst.

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Sjekk ut 12 Songs fra 2005 som er produsert av Rick Rubin. Platen er innspilt i samme ånd som Johnny Cash's American Recordings: Enkle arrangementer hvor stemmen og ordet er i sentrum. Mange av de samme musikerene spiller hos både Cash og Diamond. 12 Songs er en god singer-songwriter-plate. Min favoritt er Delirious Love med Brian Wilson på harmoni.

K

kbwh

Gjest
I'm a believer, mest kjent i The Monkees' versjon, er jo den killerlåta. Kan skrive singler, den mannen.

Ramses

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2007
Antall liker
22
Neil Diamond har skrevet mange fine låter og mange har spilt inn låtene hans.
Bl.a. har Deep Purple en tøff versjon av "Kentucky Woman" på "The Book Of Taliesyn"
fra 1968. På samme plate finnes også den ultimate versjonen av "River Deep, Mountain
High", men det er litt OT i denne tråden.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.328
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Neil Diamond hadde jo en lang rekke med egne hits, nevner i fleng : Solitary Man, Red, Red Wine (ja, UB-40 sin storhit), Sweet Caroline, I am, I said, Cracklin` Rosie, Song Sung Blue og mange fler.
De finnes samlet på "The Essential Neil Diamond", Columbia 501066 2.
Ellers er "Hot Summer Night" et bra sted å begynne.
                                        mvh

P

Parelius

Gjest
Jeg er en liten skapDiamond, tror jeg. Så engang en film med herren, kino i London sammen med en liten nydelighet. Røykte gjorde vi også, der inne i salen. Hva het nå den filmen? (Hennes navn er present)

Uansett, Neil D. er vel en artist som på mange måter ikke tok helt av. Muligens var han litt for fløteaktig monumental (i sine arrangementer), men mange gode sanger; det skal han ha.

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Når vi er skikkelig i rødvinståka her hender det vi spiller "You don't bring me flowers anymore" hvor han synger med Barbara Streisand og det er helt nydelig vakkert og bra innspilt. Aner ikke hvilken skive den er hentet fra, litt HB.......

Topp Bunn