NEI!!!!!!

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
25
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Noen ganger suger livet lem :'(. Sjekk hva jeg klarte å gjøre, da jeg skulle fikse med blokkene mine. Rekk opp handa alle som tror at dette røret er billig :p. Fy f...........

Hilsen fra en veldig trist Tommy

Vedlegg

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Kan det limes?

K

kbwh

Gjest
Ja totte, etter at du har sugd vakum i det med munnen.

Veldig kjedelig dette, empty.

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
25
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Valentino skrev:

Kjedelig er en sterk underdrivelse. Jeg har brukt laaaaang tid på å tune anlegget rundt disse røra. Her og nå føler jeg sterkt for å selge forsterkeriet og kjøpe meg en integrert transistorforsterker. Da er det ille da!

Hilsen Tommy

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
kjipt, empty.
hva slags rør er dette, er de dyre og sjeldne?

O

om.s

Gjest
empty skrev:
Valentino skrev:

Kjedelig er en sterk underdrivelse. Jeg har brukt laaaaang tid på å tune anlegget rundt disse røra. Her og nå føler jeg sterkt for å selge forsterkeriet og kjøpe meg en integrert transistorforsterker. Da er det ille da!

Hilsen Tommy
Hehe, har noen tips på bra transistor baserte integrerte, livet suger til tider ja.. ;) ;D ....

mvh

Z

Zomby_Woof

Gjest
Dette har jeg, bank i bordet, klart å unngå så langt. Mulig at det har noe med transistorer å gjøre...

Uansett, jeg føler med deg.

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.383
empty skrev:
Her og nå føler jeg sterkt for å selge forsterkeriet og kjøpe meg en integrert transistorforsterker. Da er det ille da!
Så så ... aldri så ille at det ikke kan være noe godt for et eller annet ? Hva med å dra til med en ydmyk Krell, for eksempel?

Navnet skjemmer ingen, verken her hjemme eller i USA (får vi tro), så flesker du til med FBI ryker du på runde NOK 155.000.-

Hva du får for dine surt ervervede er følgende helintegrerte SS:

The Fully Balanced Integrated Amplifier (FBI) is a large-format integrated amplifier that offers all the power and control afforded by big Krell amplifiers in a convenient, integrated package that is simple to operate. A new Current Mode preamplifier topology features an Evolution CAST input for pristine signal integrity. A balanced, 300 watt/channel amplifier delivers the dynamic contrasts for which Krell is legend. The hand-machined aluminum chassis and exquisite diamond cut finish complete a package that obliterates any notion of compromise.
http://www.krellonline.com/krell_component.php?id=90&page=FBI

Googler du får du masse kjøtt på lankene, så .. sit back and drool ;D

Vedlegg

levis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.12.2006
Antall liker
0
Au, au. Er vel bare å ringe Motron......

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Ved heller ikke hvad i vil med det rørgrej. Jo jeg har en lile ide der siger det skal bruges til at skjule problemer andre steder. Altså en camouflageforstærker. ;D Transistorgrej er heller ikke så sart. ;)

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
ramos skrev:
kjipt, empty.
ja, hva slags rør er dette? snakker vi om fler-laken's priser eller? ???

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Duelund_Support skrev:
Ved heller ikke hvad i vil med det rørgrej. Jo jeg har en lile ide der siger det skal bruges til at skjule problemer andre steder. Altså en camouflageforstærker. ;D Transistorgrej er heller ikke så sart. ;)
såså, kos deg med høreapparatet ditt, du.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Pengvim skrev:
ramos skrev:
kjipt, empty.
Det er vel et 805 rør om jeg ikke ser helt feil.?
Slettes ikke umulig at det er et RCA rør heller.?
I såfall brukbart levlige priser, men likevel jævlig synd.!

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Føler virkelig med deg.
En av to (hoved)grunner til at jeg holder meg unna rør, den andre er varmeplagen, men det er meg.
Mvh.KW

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
$500++ ca, for et matcha par med VT143 fra krigens dager. Litt surt å vri av huet på en slik en.

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
25
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Rotekroken skrev:
Pengvim skrev:
ramos skrev:
kjipt, empty.
Det er vel et 805 rør om jeg ikke ser helt feil.?
Slettes ikke umulig at det er et RCA rør heller.?
I såfall brukbart levlige priser, men likevel jævlig synd.!

Joda, det er et 805-rør, eller for å være nøyaktig, et RCA VT143 fra 1943. Det er rimelig kostbart, men billig i forhold til endel andre rørtyper. Jeg har vært i kontakt med selgeren, og han har et han vil selge meg billig som plaster på såret. Det er ganske likt det som står i den andre blokken, så det lover godt. Livet ser brått litt lysere ut igjen.

Hilsen Tommy

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
25
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Duelund_Support skrev:

Har du noengang hørt en toppkvalitets rørforsterker? Spørsmålet er ikke spydig ment, jeg oppriktig lurer på om du har gått glipp av hva rør kan gjøre. Er det noe gode rørforsterkere ikke gjør, så er det å sminke musikken. Jeg vil heller si at et transistortrinn skal være av god kvalitet for å måle seg på glatthet og oppløsning, men....de har andre kvaliteter som gjør at de kan foretrekkes.

Hilsen Tommy

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
25
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
JackX skrev:
empty skrev:
Her og nå føler jeg sterkt for å selge forsterkeriet og kjøpe meg en integrert transistorforsterker. Da er det ille da!
Så så ... aldri så ille at det ikke kan være noe godt for et eller annet ? Hva med å dra til med en ydmyk Krell, for eksempel?

Navnet skjemmer ingen, verken her hjemme eller i USA (får vi tro), så flesker du til med FBI ryker du på runde NOK 155.000.-

Hva du får for dine surt ervervede er følgende helintegrerte SS:

The Fully Balanced Integrated Amplifier (FBI) is a large-format integrated amplifier that offers all the power and control afforded by big Krell amplifiers in a convenient, integrated package that is simple to operate. A new Current Mode preamplifier topology features an Evolution CAST input for pristine signal integrity. A balanced, 300 watt/channel amplifier delivers the dynamic contrasts for which Krell is legend. The hand-machined aluminum chassis and exquisite diamond cut finish complete a package that obliterates any notion of compromise.
http://www.krellonline.com/krell_component.php?id=90&page=FBI

Googler du får du masse kjøtt på lankene, så .. sit back and drool ;D

Krell.....fysj... ;D ;D ;D, det var en spøk. Den er sikkert bra nok. Litt stiv pris, kanskje.

Hilsen Tommy

M

Morpheus

Gjest
Kjekt å høre at det begynner å ordne seg! Men er det virkelig slik at vi i 2007 ikke klarer å lage bedre rør en det de gjorde under andre verdenskrig? I såfall må jo slike rør kategoriseres sammen med fossile naturressurser ala olje. Isåfall vil vel prisene bare stige på slike rør da det en dag vil være tomt. Håper ikke Dick Cheney og hans like trenger slike rør, eller er hifi-interessert... De hadde vel invadert Vietnam igjen om de fant ut at de siste rørene befant seg der, forlatt av amerikanske tropper etter vietnamkrigen.

Sorry for å dra det litt langt, men for meg er det et paradoks at gamle rør låter best!

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Nostrum skrev:
Kjekt å høre at det begynner å ordne seg! Men er det virkelig slik at vi i 2007 ikke klarer å lage bedre rør en det de gjorde under andre verdenskrig? I såfall må jo slike rør kategoriseres sammen med fossile naturressurser ala olje. Isåfall vil vel prisene bare stige på slike rør da det en dag vil være tomt.

Sorry for å dra det litt langt, men for meg er det et paradoks at gamle rør låter best!
Noen rør har kultstatus. Samme sak med opamper og gitarister. De blir skjeldnere og skjeldnere og dyrere og dyrere. Hvis noen finner på å skrive i positive ordelag om et rør i ei hifiblekke f.eks. så går det ikke lenge så begyner prisen å stige. Da skal 'alle' ha.

Noen rør er av bedre kvalitet enn andre, men det er som du sier ingen nødvendighet at de er NOS, selv om populære NOS kan ha helt avsindige priser. Blir litt som med kabel egentlig.

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Antall liker
13
Nostrum skrev:
Kjekt å høre at det begynner å ordne seg! Men er det virkelig slik at vi i 2007 ikke klarer å lage bedre rør en det de gjorde under andre verdenskrig? I såfall må jo slike rør kategoriseres sammen med fossile naturressurser ala olje. Isåfall vil vel prisene bare stige på slike rør da det en dag vil være tomt. Håper ikke Dick Cheney og hans like trenger slike rør, eller er hifi-interessert... De hadde vel invadert Vietnam igjen om de fant ut at de siste rørene befant seg der, forlatt av amerikanske tropper etter vietnamkrigen.

Enig med du.

Føler ellers med trådstarter. Har selv slått skeiv en (for meg) dyr PU som akkurat var innkjørt. Årsaksammenhengen er ukjent. Kjedelige saker.

Topp Bunn