Nedoverskitråden 2009

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.509
Sted
Holmestrand
Var på Geilo i helga med gode venner, godt på bordet og i glasset! Bakkene er ikke all verden, men med gode og godt preprarerte carvingski (Volkl Tigershark 10 ft), fint vær og strålende føre ble det svært morsomt! Særlig når teknikken kom tilbake etter hvert som beina ga seg, slik at jeg holdt hele dagen! Å kjøre på ski er grisemoro!

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.909
Sted
Hus
Kan ikke si meg mere enig i dette nei.....Var i Varingskollen med sønnen min på 26 og det var en utrolig flott formiddag vi hadde der. Flott bakke og Atomic Beta Race GS 11.21 skiene skar seg nedover bakken i stor fart. Disse skiene er helt rå når en tør stå skjærene helt ut og kjenner at det skyter fart. Har tatt meg fri to dager nå, og reiser til Hemsedal i morgen etter endt jobb, og blir der til søndag. Unødvendig å si at jeg gleder meg ;D

Vedlegg

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.509
Sted
Holmestrand
Det med farta er litt utfordrende når teknikk/styrke ikke er helt på plass. Min ski er også i jetjagerklassen. Få dem opp på skjær og stå gjennom svingen - da gjelder det å bruke hodet! Man skal jo helst ikke drepe verken seg selv eller andre!

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.909
Sted
Hus
Det verste er alle snowboarderne som sitter midt i bakken rett under toppen av henget :mad: , og ikke at skiene løper som helvete :D Det liker jeg veldig godt. Det råeste er det når det er skare, og en er først i bakken om morgenen. Den lyden som kommer fra skiene i jetjagerfart nedover nypreppet løype er rein musikk for meg ;D

xerxes skrev:
Det med farta er litt utfordrende når teknikk/styrke ikke er helt på plass. Min ski er også i jetjagerklassen. Få dem opp på skjær og stå gjennom svingen - da gjelder det å bruke hodet! Man skal jo helst ikke drepe verken seg selv eller andre!

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.509
Sted
Holmestrand
Helt enig med deg. Farta i seg selv er ikke noe problem, men vi kan jo ikke kjøre på noen, selv om de sitter i bakken som noen andre måker. På den andre siden; voksne menn må jo oppom morran for å tisse, og da kommer vi jo i bakken lenge før snøbrettfolka! ;-D

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.913
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Kom til å lese trådtittelen på svensk. Beklager så mye.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Valentino skrev:
Kom til å lese trådtittelen på svensk. Beklager så mye.
Me to!

Så for meg en tråd om noen som hadde bæsja skikkelig på legga, men den gang ei. ;D

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.913
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Nedoverski-tråden 2009

Hehe.
Arbeidsgiveren din har kanskje en bindestrek å avse, Eros? Låner en jeg.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.509
Sted
Holmestrand
På norsk bruker vi ikke bindestrek på denne måten. Vi som er født før SMS klarer stort sett å dekode selv lengre sammensatte ord uten slike hjelpemidler.

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
26
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Hei.
Henger meg med her. De siste årene har det blitt sporadiske turer i bakken, men i år har jeg fått stått relativt mye. Vesla mi er blitt stor nok til å bli med, og jeg byttet ut mine 15 år gamle high-end planker mot et par toppklasse Volkl carving. Det er min første erfaring med carvingski, og for en opplevelse.... Responsen er utrolig, den minste tyngdeoverføring gir utslag.
Det er dritgøy å kjøre nedover 8).

Hilsen Tommy

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.509
Sted
Holmestrand
empty skrev:
Hei.
Henger meg med her. De siste årene har det blitt sporadiske turer i bakken, men i år har jeg fått stått relativt mye. Vesla mi er blitt stor nok til å bli med, og jeg byttet ut mine 15 år gamle high-end planker mot et par toppklasse Volkl carving. Det er min første erfaring med carvingski, og for en opplevelse.... Responsen er utrolig, den minste tyngdeoverføring gir utslag.
Det er dritgøy å kjøre nedover 8).

Hilsen Tommy
Jeg har gått samme løypa, kjørt siden -92 på mine gamle, men gode ski. Byttet til carving- (skjæreski?) i fjor vinter. Valget falt på Volkl Tigershark 10 ft etter å ha prøvd en lang rekke gode ski. Hvilke type endte du opp med?

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.913
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
xerxes skrev:
På norsk bruker vi ikke bindestrek på denne måten. Vi som er født før SMS klarer stort sett å dekode selv lengre sammensatte ord uten slike hjelpemidler.
Vi gjør det, ja. Assosiasjonens kraft førte meg fra frydefull lek med gravitasjonen til svensk drittråd. Beklager nok en gang.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
Dysleksien slo til så jeg trodde først det var noen som trengte råd om nedover-skit. ;D

Mine nedoverski er fra tidlig 80-tall, og er like brei over hele fjøla. Nesten rart jeg kom ned bakkene med dem. Tror jeg har brukt dem èn gang siste 15 år. Skulle gjerne hatt tid til å prøve både bilvingeski og snøbrett. Men det blir nok bare bortoverski og pulk i år også, for min del...

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Nedoverski-tråden 2009

Valentino skrev:
Hehe.
Arbeidsgiveren din har kanskje en bindestrek å avse, Eros? Låner en jeg.

Det er leketøys(e)avdelingen for bokstaver og tegn som har de eventuelt.
For min egen del foretrekker jeg lek med bilder. ;)

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.909
Sted
Hus
Hadde noen gamle Atomic ARC ski som jeg hadde med til Hafjell februar 2004, og de var da 25 år gamle. Følte meg nesten som Stig Helmer fra Selskapsreisen II, men det var ingen som så hva slags antikvariske ski jeg hadde. Disse skiene var veldig rette, og 200 cm lange, men utrolig stabile. Litt av en overgang til servostyrte ski, men vil ikke tilbake igjen til det gamle. Carvingskiene gir en utrolig skiglede vil jeg si :D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
Bartesam skrev:
Hadde noen gamle Atomic ARC ski som jeg hadde med til Hafjell februar 2004, og de var da 25 år gamle. Følte meg nesten som Stig Helmer fra Selskapsreisen II, men det var ingen som så hva slags antikvariske ski jeg hadde. Disse skiene var veldig rette, og 200 cm lange, men utrolig stabile. Litt av en overgang til servostyrte ski, men vil ikke tilbake igjen til det gamle. Carvingskiene gir en utrolig skiglede vil jeg si :D
Kansje samme ski? Mine er også Atomic et eller annet og minst 2 meter lang. Men med rød metallic er jeg uansett kongen i bakken. ;D

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.909
Sted
Hus
Mine var svarte Atomic ARC Atomic Team RS med Look bindinger. Var en skikkelig high end ski for 25 år siden. Har også kjøpt med et par Atomic Race SG ski, og de er også helt rå når det gjelder reningsstabilitet i høy hastighet :D

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.509
Sted
Holmestrand
Valentino skrev:
xerxes skrev:
Vi gjør det, ja. Assosiasjonens kraft førte meg fra frydefull lek med gravitasjonen til svensk drittråd. Beklager nok en gang.
Alt i orden. Tror noen og enhver går i fella av og til.

mfafa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Selv forstår jeg ikke helt fascinasjonen av smale, stive bakkeski med innsving og alpinbinding, som hører best hjemme på et gjennomsnittlig alpinanlegg på Østlandet, uten frikjøringsmuligheter og mye isete bakker. Skare og verdenscupski har ikke noe å stille opp med mot puddersnø og telemark ;D Det er en aha-opplevelse å stå i 1 meter pudder i solskinnet. Det er rett og slett helt fantastisk 8)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Haraldl skrev:
Selv forstår jeg ikke helt fascinasjonen av smale, stive bakkeski med innsving og alpinbinding, som hører best hjemme på et gjennomsnittlig alpinanlegg på Østlandet, uten frikjøringsmuligheter og mye isete bakker.
Good question!

Selv fascineres jeg langt mer av asfalt og høye hus.

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.909
Sted
Hus
Sitter nå i en toetasjers leilighet på Skarsnuten i Hemsedal med et glass rødvin. Det er stjerneklart ute, -5 grader og vindstille. Er i bakken kl 9 i morgen........gleder meg til en flott dag på ski i nypreppede løyper :D Skål ;D

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.909
Sted
Hus
Noen like mora ogt andre dattera. Har aldri kjørt telemark, så den diskusjonen blir som med hifi det. Telemark har ikke pirret min nysgjerrighet, men det er ikke dermed sagt at det ikke gir de samme skigledene for det :)

Haraldl skrev:
Selv forstår jeg ikke helt fascinasjonen av smale, stive bakkeski med innsving og alpinbinding, som hører best hjemme på et gjennomsnittlig alpinanlegg på Østlandet, uten frikjøringsmuligheter og mye isete bakker. Skare og verdenscupski har ikke noe å stille opp med mot puddersnø og telemark ;D Det er en aha-opplevelse å stå i 1 meter pudder i solskinnet. Det er rett og slett helt fantastisk 8)

mfafa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Telemark krever mer koordinasjon, særlig utenfor løypene. Jeg har stått litt alpint før jeg begynte med telemark, og førstenevnte er teknisk ukomplisert i forhold. Alpint virker jammen kjedelig ut så fort man har prøvd løs hæl ;) Når man sitter i heisen ser det ut som alpinfolket kjeder vettet av seg på vei ned bakken. Litt som å kjøre bil med automatgir, for en som er vant med å gire. Dog ser det ikke helt feil ut med bananski og alpinbindinger i pudderet..

mfafa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2002
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
..ellers hørtes det ikke helt feil ut å sitte i Hemsedal og nyte et glass rødt før morgendagen ;D
For min egen del blir det en liten topptur på telemark i morgen.

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.909
Sted
Hus
Er ikke feil det....pinnekjøttet ligger til vanning, og resten av gjengen kommer oppover i morgen. Da blir det øl, akk og pinnkjøttmiddag ;D

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.909
Sted
Hus
Fortsetter tradisjonen i dag med ribbemiddag. Det har snødd mellom 20-30 cm i Hemsedal, og det skal bli opphold i morgen :D Skål 8)

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.509
Sted
Holmestrand
Bartesam skrev:
Fortsetter tradisjonen i dag med ribbemiddag. Det har snødd mellom 20-30 cm i Hemsedal, og det skal bli opphold i morgen :D Skål 8)
Flott å se at du koser deg både ute og inne. Gledelig å se at det er noen som har skjønt hva ribbe er!

Topp Bunn