Nedleggelser av bryggerier…

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Kanskje ikke så dramatisk, men jaggu bor vi et rart land til tider. Dette er utdrag av hva som står på www.lervig.no:

”På grunn av Norsk Lovverk og etter pålegg fra Sosial og Helsedirektoratet, er Lervig blitt nødt til å endre / sensurere deler av vår hjemmeside. Vi får ikke lenger lov å vise bilder av våre produkter, samt heller ikke beskrive hvordan det smaker.”

Artikkel i nettavisen:

http://www.nettavisen.no/ioslo/article1060925.ece

Jeg sitter igjen med spørsmålet: Hva med test av viner på blant annet www.vg.no? Eller hva med produktinformasjonen du finner for hver enkelt produkt hos www.vinmonopolet.no?

MVH

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.303
Når en produsent skriver om sitt eget produkt er det reklame. Når VG har en test så er det nettopp en test. Dessuten er det ikke bare vin VG og andre aviser tester. De tester jo øl også.

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Jeg synes det blir lit for dumt. At en produsent driver opplysning om sine egne produkter på sine egne sider som du aktivt må finne selv, så ser jeg på dette som, ja nettopp OPPLYSNING.

MVH

G

Gjestemedlem

Gjest
MonkeyCountry Audio skrev:
Jeg synes det blir lit for dumt. At en produsent driver opplysning om sine egne produkter på sine egne sider som du aktivt må finne selv, så ser jeg på dette som, ja nettopp OPPLYSNING.

MVH
Norsk alkoholpolitikk er stort sett litt for dumt i det store og hele. Men spesielt reglene som har med reklame og markedsføring. Rusmiddeldirektoratet er en gjeng med infule paragrafrunkere som burde vært sendt til Guatemala som utvekslingsstudenter i stedet. Men så lenge avholdsfolk og religøse har det avgjørende ordet så er det ikke mye man kan gjøre.

Lag en fanclub av ølet ditt. Trykk opp vimpler og t-skjorter og del ut til venner og bekjente og bruk enhvær anledning til å irritere maktens støvete inkvisitører.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
950
Reklame for alkohol er forbudt i Norge av sosialpolitiske årsaker. Meningen er å unngå at f.eks barn skal påvirkes til å forsøke å skaffe seg og bruke denne rusgiften.

Paradokset er at avisene kan teste og skrive om alkohol så mye de vil, så lenge det handler om redaksjonelt stoff. Ofte har dette stoffet likt innhold som en reklame.

Et sted må grensen settes. Jeg er for dette forbudet. Nok elendighet med alkohol slik det er nå også...

G

Gjestemedlem

Gjest
Gjest skrev:
Reklame for alkohol er forbudt i Norge av sosialpolitiske årsaker. Meningen er å unngå at f.eks barn skal påvirkes til å forsøke å skaffe seg og bruke denne rusgiften.

Paradokset er at avisene kan teste og skrive om alkohol så mye de vil, så lenge det handler om redaksjonelt stoff. Ofte har dette stoffet likt innhold som en reklame.

Et sted må grensen settes. Jeg er for dette forbudet. Nok elendighet med alkohol slik det er nå også...
Uff ja, noe så elendig som en kald pils i sommervarmen kan jeg vanskelig forstille meg. : :'(

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
For veldig mange (deriblandt meg selv) er opptatt av smaken og ikke rusen i en halvliter en søndagskveld. Det var i dette jeg kom på å se på hjemmesidene til lervig om de hadde kommet ut med noe nytt sommerøl. Lervig har stort sett blitt lite intresant etter de sluttet å produsere sommerølet "ein te". Men svaret er ja, de har kommet ut med et nytt sommerøl, men hvordan flasken ser ut, og hovrdan de selv mener det smaker, nei det vet jeg ingenting om.

Vil foresten påpeke (selv om det er en helt annen debbat) at langt i fra alle religiøse mennesker er avholdsfolk.

MVH

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.303
MonkeyCountry Audio skrev:
Vil foresten påpeke (selv om det er en helt annen debbat) at langt i fra alle religiøse mennesker er avholdsfolk.
Ikke alle avholdsfolk er religiøse heller. :)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
9.196
Torget vurderinger
0
Kjenner en del avholdsfolk, og slett ikke alle er fanatiske heller ! De drikker ikke selv men unner andre gleden, og da er det faktisk mer enn greit for meg ! ;D Avholdskompiser sparer en for store taxi regninger ! ;D ;D ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Kjenner en del avholdsfolk, og slett ikke alle er fanatiske heller ! De drikker ikke selv men unner andre gleden, og da er det faktisk mer enn greit for meg ! ;D Avholdskompiser sparer en for store taxi regninger ! ;D ;D ;D
Nei ikke alle avholdsfolk er fanatiske. En ire jeg kjenner har aldri smakt en dråpe alkohol, men han har jobbet en god del baren på puber. Behagelig når mennesker har en slik innstilling. Når ikke deres egne valg blir tatt for å være universale sannheter.

G

Gjestemedlem

Gjest
Audiophile-Arve skrev:
Men det er mykje greiare å diskutere med slike som har funne Den Einaste Rette Sanninga, og dertil ynskjer å tre henne ned over andre sine hovud...
Underholdningsverdien falmer hurtig. Når en diskusjon blir en konkurranse, noe som skal vinnes, kan det være morro en liten stund, men etterhvert blir det som å tilbringe månedsvis som heiagjeng til kinasjakklandslaget. Lite givende.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
950
Ja, jeg synes irske pubèr er riktig hyggelige. Guiness er jo godt da, for ikke å snakke om en kald "lager" som de kaller plisen der borte. Ikke er det lov for barn der heller...

:)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.303
Gjest skrev:
Ja, jeg synes irske pubèr er riktig hyggelige. Guiness er jo godt da, for ikke å snakke om en kald "lager" som de kaller plisen der borte. Ikke er det lov for barn der heller...

:)
......og nylig innførte de røykeforbud.

Topp Bunn