navnevalg

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
hei,
jeg (vi) får straks et nytt familiemedlem på plass, og siste ultralyd tilsier at denne gangen er det en verdensborger som må løfte dolokket etterhvert, om han da ikke forteller hvor skapet skal stå.... :)

Uansett, Magnus er tiltenkt som fornavn, men jeg vil gjerne ha et navn til.
Forslag?

Magnus Alexander er påtenkt, men madams synes dette blir for tungt...

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
ivar skrev:
hei,
jeg (vi) får straks et nytt familiemedlem på plass, og siste ultralyd tilsier at denne gangen er det en verdensborger som må løfte dolokket etterhvert, om han da ikke forteller hvor skapet skal stå.... :)

Uansett, Magnus er tiltenkt som fornavn, men jeg vil gjerne ha et navn til.
Forslag?

Magnus Alexander er påtenkt, men madams synes dette blir for tungt...
;D ;D

Spennende tider for dere. :)

Magnus synes jeg er et vanskelig navn å sette et annet enn etternavn bak. Sliter der.
Sikkert noen som kan komme med supre forslag.

Vi talast :)

Timba

Medlem
Ble medlem
14.10.2007
Antall liker
0
Magnus Aleksander er supert, jeg har to brødre, Ein Magnus, og ein Aleksander. :D

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
jau, talast
jeg finner fanden meg ingen nettsider som lar meg søke på kombinasjoner heller.
Hjernen er helt blank hva navn angår også.

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Hva med Per magnus? :D. Rart det der med navn egentlig. Jeg mener, hvis en kaller poden sin for f.eks Ronny så har en staket ut kursen på en måte. Alle med respekt for seg selv har vel fått juling av en eller annen ronny i den pure ungdom?

Forresten, hva er etternavnet? Det er litt viktig å få alle fakta på bordet slik att en kan se om det blir shvung over grejorna før en poster.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Brooklyn er jo opptatt (en vil jo ikke bedrive plagiat mener jeg), men Bronx, Manhattan, Queens og Staten Island (evt. bare Staten eller Island om det skal være lettvint) er vel ledige. Fritt valg fra øverste hylle.

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
ikke navn foran magnus, men etter!
bronx faktisk.. :)

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Ikke dumt, men jeg synes kanskje Magnus Staten Island _ _ _ _ _ har mer swung over seg jeg da. Evt. Staten-Island hvis det skal være litt penere. Bindestreker gir et ekstra kvalitetspreg vet du.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Magnus er jo ok. Så hvorfor ikke dobble? Magnus-Magnus? Dobbel-Magnus! Mye det samme som Dobbel-Axel :)

G

Gjestemedlem

Gjest
Etter Magnus høres det best ut med et seperat navn og ikke noe som skal brukes sammen med Magnus i dagligtalen (Maguns-Børre, Mangus-Ronny etc. klinger ikke bra.)

Albertus
Emanuel
Valentin
Jardar
Kornelius
Jupiter
Lucius
Octavius
Victor

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Dersom du kutter ut Magnus og kjører på med Alexander, vil det nok gå han godt i livet. Det er viktig å passe på at man velger Alexander med X, ikke KS. Det er jo stor forskjell på Alex Ander og Alek Sander.

Men hva med Magnus Gunerius? Jeg kjenner en som heter Fredrik Gunerius. Han er ganske kjekk og god til å spille fotball. Dessuten er han ganske intelligent også.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.598
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
AlexanderK skrev:
Han er ganske kjekk og god til å spille fotball. Dessuten er han ganske intelligent også.
Hah.

Akkurat motsatt av meg da?

Bjarne Magnus?
Magnus Mogens?

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
C._Alshus skrev:
AlexanderK skrev:
Han er ganske kjekk og god til å spille fotball. Dessuten er han ganske intelligent også.
Hah.

Akkurat motsatt av meg da?

Bjarne Magnus?
Magnus Mogens?
Hehe..

Hva med Magnus Amadeus? Det smeller godt, synes jeg!

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Jaerbu skrev:
Jeg mener, hvis en kaller poden sin for f.eks Ronny så har en staket ut kursen på en måte. Alle med respekt for seg selv har vel fått juling av en eller annen ronny i den pure ungdom?
Det der med Ronny er jo slik nesten uten unntak.. Men det er ikke bare å kalle ungen for et navn,og den får en "oppførsel som passer navnet" Dette henger jo sammen med at foreldrene som har en spesiell oppførsel,og nesten u.unngåelig viderefører dette i oppveksten til barnet..har sine navn som de liker og viderebringer til ungen. Tror nok ikke at barnet til f.eks.Halldis Moren Vesaas hadde britt en ramp,hadde hun kalt han Ronny ;)

-morten-

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2005
Antall liker
15
hei,

BalticThor skrev:
Tror nok ikke at barnet til f.eks.Halldis Moren Vesaas hadde britt en ramp,hadde hun kalt han Ronny ;)
er du så sikker på det. folk behandler andre utifra hvilken navn de har, det virker som om mange i denne tråden vet hvordan "ronny" er og vil nok mest sannsynlig behandle han deretter og "ronny" vil følge opp. "vinscent" er for meg et navn i den andre enden av skalaen. det er vel dessuten ganske godt dokumentert at personer med utenlandsk klingende navn ikke så lett blir kalt inn til jobb intervju, så navn er veldig viktig, ikke jobb - sosialklient.

jeg hadde en bekjent engang i tiden, han var født vestlandet ett eller annet sted, og ble døpt det igrunn fine navnet asle. foreldrene gjorde den "tabben" å flytte til et sted på østlandet det asle stort sett har en annen betydning. gutten slett litt med det og byttet navn noe senere.

tilbake til topic. magnus er kanskje litt vanskelig å velge tilhørende mellomnavn til (selv om magnus alexander hadde en fin klang), magnus nicolai kanskje? jeg er litt enig med et tidligere innlegg, velg ett separat navn. da kan han velge litt selv når han blir endre (noe jeg gjorde). noe eldre norsk kanskje, trym?

enhver tilknytting til nålevende og døde personer er ikke tilsiktet, og jeg er sikker på de fleste er snille uansett hva de heter.

mvh

-morten-

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.831
Torget vurderinger
35
Etter min mening vil det i hvert fall bli lettere å uttale et navn etter Magnus, dersom dette begynner på en vokal.

Det tidligere foreslåtte Magnus Emanuel synes jeg låter bra, ikke minst fordi det er såpass mange stavelser i det andre navnet.

Det går jo også an å skaffe seg en navnebok og lete gjennom navnene der.

Roy

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Selv heter jeg Magnus, og har alltid vært nysgjerrig på hvordan det hadde vært å tatt et gammelt familienavn som flere i familien bruker som fornavn, da hadde det blitt Magnus Emil. Synes det høres fint ut, jeg ;)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Magnus Andreas

Da kan du kjøpe denne til ham en gang.... ;)

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Magnus Alter
Magnus Rasputin
Magnus Rega
Magnus Electro
Magnus Cary
Magnus Hertz
Magnus Desibel
Magnus Enzo
Magnus Aaron

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
kjenner en mor som er ihuga elvis fan - så sønnen måtte sef kalles Glenn Elvis.
dette er ikke kødd! ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg synes at det siste navnet må være lengre, eller i alle fall like langt som det første, det høres f.eks rart ut med Magnus Jan, mens Jan Magnus hørest greit ut, da må det andre navnet ha minst to, og helst tre stavelser.

Magnus Andreas syntes jeg hørtes greit ut, det går jo an med Magnus Andre' og, og Magnus Emil litt avhengig av hvordan man uttaler Emil. ( Emiiil og ikke Emill)

Magnus Kristoffer og Magnus Johannes går jo også an, spørs hvor spesielt navn man er villig til å gå for, Gjestemedlem hadde jo en del mer spesielle alternativer.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.782
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Selv heter jeg Odd Magnus - og da er vel referansen satt?

Evt. Håkon Magnus. Synes å ha hørt det før.

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Ahh, i ett øyeblikks klarsyn sto det for meg...; Magnus Antonius !

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.158
Torget vurderinger
1
Magnus André !!!

Trondmeg

Æresmedlem