Navitech - Toyota

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Kjøpte ny Toyota med Navitech i går.

Jeg sliter med følgende:

Min iPhone 3gs - overføring av telefonliste. Den ser ut til å overføre, men holder på i en evighet, helt til jeg trykker avbryt.

Streaming av musikk via Blutooth, den finner ikke enheten... Samme telefon!

I dag når jeg gikk ut i bilen, så måtte jeg fjerne Toyota i telefonen, og finne blåtann-enheten på ny for å parre de. Merkelig.

Jeg får altså brukt handsfree funksjonen, men hadde jo vært hyggelig å se hvem som ringer. Har flere hundre kontakter, så ville være en stor jobb å legge inn alle manuelt.

La inn musikk på SD-kortet (Som rommer kartet), i mappe merket musikk. Den finner ikke musikkdata der... De kan da ikke mene at man skal legge musikken rett i rota? Må ha mapper for å virke etter mitt skjønn.

Kjøpte DAB-modul til enheten, fungerer utmerket. Navigasjon - Herlig, FM - også bra, avspilling via AUX - lavt volum, men ellers ok.
Cd-spilleren er ikke testet, men virker sikkert greit.

Hjelp å få?? :)

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Har ikke iPhone litt "rar" bluetooth ? (De hadde iaff det "i gamle dager") :) kanskje det har noe med det å gjøre ? Prøvd med en annen tlf med ikkeeplifisert ustandardisert bluetooth ? :)

(med forbehold.. mulig de har normalisert dette i løpet av de siste generasjonene.. dette er bare et vagt minne fra "fortiden")

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Antall liker
2
Vet ikke hvilken navi som sitter i din bil, men om den er lik navi i Prius, så må iPhone linkes mot bilen to ganger.
En for telefon og en for musikk. Under telefonmenyen linker man telefon delen, og så må man i setup menyen under Audio for å linke iPhone som musikkavspiller.

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Hei!

Dette var noe knot!

Fikk til å linke med blutooth musikk i går, men etter 5 minutter og en restart av spilleren var den borte igjen.
Nå finner jeg ikke muligheten for å parre enhetene igjen. Har drevet med datamaskiner i 20 år, og fikling i bioser er enklere enn dette.
Ingen enkel sak det der med andre ord. Rart de lager det så tungvint. :(

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Samtale med Toyota kunne bekrefte noe jeg fryktet, overføring av telefonliste var ikke mulig mot iPhone. :/ Den mest solgte mobiltelefonen de siste åra har altså ikke støtte. Opplever det som ganske merkelig, men skitt au, Navitech er lekkert uansett, og jeg legger inn de mest brukte manuelt.

Parring med trådløs musikk er nå løst, og mappestruktur er visst støttet greit når man bruker USB-stick også.

Tror jeg blir ganske så fornøyd til slutt. :)

Topp Bunn