Digitale avspillere NanoDigi - digital magi?

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Antall liker
1.856
Sted
Karmøy - Rogaland
Det ventes inn en NanoDigi 2x8B. Wtf?
http://www.minidsp.com/products/minidsp-in-a-box/nanodigi-2x8-b (i kabinett)
http://www.minidsp.com/products/minidspkits/nanodigi-2x8-k (på printkort)

Vel, den koster 180$ + 10$ for softwaren + 30$ for frakt + moms. Ca. 2000,- vel hjemme.

Hva er det da?
Det er en ren digital signalprosessor. Altså digital inn og digital ut. Interessant?

Hva gjør den da? Man får mulighet til å kjøre 10 separate EQ bånd per kanal + litt til. Altså: Den sklir rett inn mellom digital(e) kilde(r) og DAC via SPDIF (eller coax om man vil). Og det synes som om det er et par DAC-baserte anlegg rundtom:
http://www.hifisentralen.no/forumet...sentralen-forum-og-markedsplass-hi-fi-13.html

Mange tenker nok at dette er billig lo-fi. Kanskje det? Jeg har hverken hørt eller testet enda. Men 2000,-. Hva er det? 2 signalkabler? 1/2 signalkabel? Et par nye rør? Ny powerkabel? 4 nye dempeføtter til effekttrinnet? Klart man bare må teste ut!

Ok; litt mer substans: Siegfried Linkwitz går god for duppeditten:
DSP_challenge

DSP-Davey.jpg

Jeg har hørt Orion med ASP, og det manglet ingenting merkbart for undertegnede på hverken oppløsning eller transparens. For meg er tommel opp fra SL vedr. NanoDigi absolutt noe som skyter forventningene opp, da jeg som sagt har hørt den analoge ekvivalenten.

Det begynner å bli sent nå, men tenk: Hadde det ikke vært litt kjekt med 10 EQ-bånd med god transparens og oppløsning for ca. 2kkr? More to come...

Sist redigert:
N

nysjerrigper

Gjest
skulle gjerne hatt en digital variant på mine econowave.. synd ingen kit har usb-->dsp uten behov for ekstern converter.
cdspilleren har jeg ikke brukt på et par år.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.669
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
RojohII: hva skjedde? Er veldig lysten på en sånn en selv ;)

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Antall liker
1.640
Torget vurderinger
4
Har en slik en og klarte fint å ta knekken på en 12dB peak ved 50hz som var svært forstyrrende. Gjør mer gagn enn ugagn hos meg, men er fortsatt i eksperimenteringsfasen. Du kan kjøre opp til 2x5 biquads med eq per kanal med data fra REW.
Digital ut/inn 24/96 oppløsning. Ypperlig om man kun har en kilde og putter den mellom cdp-dac eller streamer-dac. Ubrukelig med vinylkilde.

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Antall liker
1.856
Sted
Karmøy - Rogaland
RojohII: hva skjedde? Er veldig lysten på en sånn en selv ;)
Har den enda. Fortsatt tiltenkt hjernebiten i et aktivt system. Det har tatt litt tid/blitt litt nedprioritert å få på plass alle bitene i dette systemet, så utstrakt erfaring med nanoDigien har jeg ikke enda. Men; jeg kjørte en liten test med og uten nanoDigien mellom CDP og DAC. Hørte ingen veldig forskjell. Utstyret jeg benyttet var riktignok ikke allverdens, men jeg slo meg til ro med at den (nanoDigien) sannsynligvis ville gjøre en god jobb.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.669
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Takk for svar. Joda, pelsjeger, men man kødder ikke med vinyl så det gjør ikkeno. :)
Får leke med digitaldelen. ;)

Topp Bunn