Nagaoka Rolling Cleaner

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.788
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
Hello vinyl-freakere ;D

For de plater som ikke trenger "full makeover" i vaskemaskinen, kan jeg anbefale ovennevnte.
Det er parallellen til rullekosten for støvete klær:
en rulle dras over platen og støvet klistres fast på en slags kjegleformet gummirulle.gummien drar opp ALL overflatedritten.når rullen blir for full av støv renses den enkelt ved skylling i vann.
GENIALT og etter noen ukers bruk kan den anbefales på det sterkeste.
finnes på www.svalander.se og kommer på rundt NOK400
De skal etter sigende være ettertraktet og vanskelige å få tak i så LØP og KJØP
IMO
Mvh
Leif

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.788
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
Cleaning mat følger med rolling cleaner ;D

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.788
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
Har du prøvd klesbørstene etter same prinsipp? Kostar 20 kr på Dressmann....?
Eg har ikkje våga prøve, men det har vore freistande....
Disse har jo tape med lim på,der du river av hvert "tørk" etter bruk
jeg ville IKKE prøvd det på LP´ene mine!
IMO
Mvh
Leif

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.762
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det var same prinsippet på den "platerulla" eg hadde på 80-talet. Hugsar ikkje om det var Nagaoka....men eg gjekk iallfall tom for papir til slutt, og det vart uråd å skaffe meir. Rulleskaftet forsvann difor etter kvart.
Papiret på vinylrullaren var finare, og kanskje litt hardare, men ikkje så veldig ulikt.
Det er mykje rart folk gjer med platene sine...eg hadde ei slags "gugge" som eg smurte over rillene, og lot dette tørke. Så røska eg av gugga, når ho var stivna til ei hinne. Dette stoffet kjøpte eg mykje av, men etter kvart fungerte det ikkje lenger, men vart verande att i rillene. Så eg gjekk over til å bruke det som dempestoff inne i platespelaren..
Zalovask er også noko mange gjev råd om, men det fører alltid til knitring og elende, etter mine erfaringar. For tida brukar eg platereinsemaskin (doktor ett-eller anna) og rompesprit. LAST etterpå. Dishwasher "fløyelskost" til å tørke støv. Og Goldring pickupvibrator.
Men det hadde vore moro å høyre om nokon vågde å gjere erfaringar med Dressmann....

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.788
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
Jeg har kullfiberbørste,ekornhårbørste som går under avspilling,Goldring vibrator,Lyra nålebørste og veske.for det værste bruker jeg en VPI 17,5 pro vaskemaskin.
Mvh
Leif

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.788
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
Rolling cleaner seiler opp som den mest brukte før HVER LP.
Ekornhårbørste under avspilling.
Knall!
anbefales.
Svalander har også en børste-variant som sitter på en arm for bruk under avspilling.

Mvh
Leif

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Nagaoka rolling cleaner har jeg hatt i nærmere 20 år, i hvert fall veldig lenge :D :D
Hadde jo nesten glemt at jeg hadde den.
Takker for påminnelsen ;)
Frem fra glemselen du gamle rulle ;D
Rettelse i etterkant;) Det må nok være minst 20 år tror jeg for det var da jeg kjøpte min første cdspiller (85?) og jeg tror ikke jeg har kjøpt denne etter den tid.

Mvh.KW

Topp Bunn