Digitale avspillere NAD M51 og tomgangs-sus

erlanddf

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2012
Antall liker
56
Torget vurderinger
5
Sitter og sikler på NAD M51, men er litt nysgjerrig på hvilke erfaringer som finnes her. Jeg tenker da på de som bruker denne som pre rett inn i effektforsterker og hvordan det er med sus fra høyttalerne når man ikke spiller av noe musikk. Altså tomgangs-sus?
Mye? Lite? Ingenting? Evt hvor nære med øret rett imot diskant må man før man hører noe?

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.249
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Står mye om den dacen i denne tråden. http://www.hifisentralen.no/forumet...-hegel-hd20-fa-r-en-utfordrer-til-helgen.html

Tror neppe du er i stand til å høre særlig sus når du benytter denne som dac/pre.

Brukervennlighet og lyd i ref-klasse (A+ rated i Stereophile).

Danket ut Hegel HD20 i mitt oppsett.

Meget god som pre også, men ikke helt i samme klasse som min egen Audio Analogue Belini pre til 24k.

Sist redigert:
C

Cyber

Gjest
Testet det i går rett inn i et par aktive høyttalere. Ingen endring med sus tilkoplet eller ikke tilkoplet. Noe sus i selve høyttalerne, men kun hørbart på ca 30 cm avstand.

Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2010
Antall liker
413
Sted
Sandefjord
Det er som "cyber" sier her; At det er minimalt med sus på tomgang rett i effekt. Såvidt hørbart med øret inntil hornet. :)

EDIT: En fantastisk boks, denne DACen\forforsterkeren.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Suset man hører, er gjerne sus fra forforsterker og effekttrinn. DACer er gjennomgående svært stille av seg - derimot kan det være store variasjoner når det gjelder resten av elektronikken.

Topp Bunn