Forsterkere NAD C338

Brian M

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.05.2012
Antall liker
23
Er der nogen på forum som har erfaringer med den lille NAD?

Jeg hørte den på de nye B&w 707 i går og var umiddelbart positiv.

Hvad tænker I?

sprellemannen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2016
Antall liker
95
Tipper at den er veldig bra, og utruleg bra til prisen. NAD lager produkt som måler veldig bra, og det på tross av låg pris.

Sinsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.08.2008
Antall liker
81
Torget vurderinger
1
Jeg testet den noen dager, ingen ting å utsette, enkel og grei i bruk. Innebygget Chromecast fungerte veldig bra. Det eneste problemet var at den hadde litt lang oppstartstid, noe som var kronglete i forhold til universal-fjernkontroll, og at den manglet diskrete IR-koder for å velge ulike innganger. Sistnevnte skal i følge NAD bli tilgjengelig i en kommende programvareoppdatering.

Brian M

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.05.2012
Antall liker
23
Er der nogen på forum som har erfaringer med den lille NAD?

Jeg hørte den på de nye B&w 707 i går og var umiddelbart positiv.

Hvad tænker I?

Hvordan likte du 707?
Tag hvad jeg siger med et gran salt. Jeg hørte dem på en lørdag i en travl butik sammen med 706 stående på en væghylde.

Altså ikke just optimale forhold. Og så var de vist ikke ordentligt tilspillede.

Men anyway. Jeg synes de spiller stort, størrelsen taget i betragtning. God på stemmer, god dyb bas. Ikke vældig meget anderledes end CM1 S2 synes jeg (som jeg iøvrigt altid har været vild med). Finishen er superflot. Flottere end CM serien.

Alt i alt er 707eren sandsynligvis min næste højttaler. Jeg havde planer om CM1 indtil i går.

Eneste tvivl jeg har er om jeg skal vælge 706 i stedet for. Præcis som CM1 vs CM5.

Brian M

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.05.2012
Antall liker
23
Jeg testet den noen dager, ingen ting å utsette, enkel og grei i bruk. Innebygget Chromecast fungerte veldig bra. Det eneste problemet var at den hadde litt lang oppstartstid, noe som var kronglete i forhold til universal-fjernkontroll, og at den manglet diskrete IR-koder for å velge ulike innganger. Sistnevnte skal i følge NAD bli tilgjengelig i en kommende programvareoppdatering.
Min tvivl er om den kan få det bedste ud af et par CM1 eller 707. Jeg hørte den kort med 707 i går men kunne ikke rigtig bedømme det ordenligt.

Sinsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.08.2008
Antall liker
81
Torget vurderinger
1
B&W oppgir selv at 30 watt skal holde (25 for 707 ser jeg). Man bør vel kunne anta at 50 watt fra en antatt korrekt konstruert forsterker fra NAD må fungere.

fordfiesta

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.03.2008
Antall liker
22
Min erfaring med CM1 er at de spiller bra, men spiller best med stor forsterker.
Bruker selv NAD D3020 på 30 watt og Parasound Hint på 160 watt.

fordfiesta

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.03.2008
Antall liker
22
Liker veldig godt CM1, og vil bytte til 707 dersom det er merkbar forskjell på de.

Topp Bunn