Forsterkere NAD 7400

Kruste

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.11.2021
Antall liker
98
Sted
Sel
NAD 7400 receiver fra rundt 1990 er det noe å satse på eller skal jeg finne noe nyere ?
Hvordan låter dette sammenlignet med dagens forsterkere ?
Har sansen for disse vintage forsterkere/receivere med super byggekvalitet.

BerntJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
204
Torget vurderinger
1
Når det gjelder NAD liker jeg de gamle bedre enn nyere. Så vidt jeg husker hadde de en periode med "power Envelope" ( ? ) som kunne være ustabil..Mulig jeg husker feil, men mellomtonene var brent av.( Ja, det var høy lyd ). BJ.

erikm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.01.2005
Antall liker
81
Torget vurderinger
1
Når det gjelder NAD liker jeg de gamle bedre enn nyere. Så vidt jeg husker hadde de en periode med "power Envelope" ( ? ) som kunne være ustabil..Mulig jeg husker feil, men mellomtonene var brent av.( Ja, det var høy lyd ). BJ.
Power envelope var vel bare en ekstra kondis som man kunne koble inn med en bryter =)

BerntJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
204
Torget vurderinger
1
Jeg har hatt 1020 preamp som jeg lånte bort og så den aldri igjen. Fin lyd, så lenge det varte...
Jeg fant en 3120 på gjenbruksstasjonen på Majorstua. Den virket etter litt rens. Etter det har den gjort tjeneste for meg. Uforskammet godt linjetrinn på denne, synes jeg.
Jeg har sjekket litt om NAD og ser de bruker Lavstøy transistorer som BC550C og lignende.

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Antall liker
602
NAD 7400 receiver fra rundt 1990 er det noe å satse på eller skal jeg finne noe nyere ?
Hvordan lar dette sammenlignet med dagens forsterkere ?
Har sansen for disse vintage forsterkere/receivere med super byggekvalitet.
[/SITERE]j
Jeg har hatt og hørt det meste fra Nad fra den tid. Og den var en bra forsterker til prisen sin da. Men jeg hadde ikke betalt mange kr for den i dag. Delvis pga alder men mest pga lite oppløsning og bass kontroll sammenlignet med mange av dagens forsterkere.

Topp Bunn