NAD 533

kentri

Medlem
Ble medlem
02.05.2007
Antall liker
1
Heihå.

Har akkurat fått tak på en NAD 533 platespiller, uten ei stripe. Denne har ei NAD tonearm, og en goldring elektra PU.

Fra før har jeg en ERA 444 platespiller med Mayware Formula IV arm, og en Sonus Silver E PU med defekt nål.

NAD spilleren fungerer brillefint, men jeg er kan godt koste på denne noen kroner, da innkjøpssummen kom seg på 100,-
RIAA jeg bruker er NAD PP2.

Kan noe fra den gamle ERA spilleren med fordel brukes på NAD spilleren, eller motsatt, for å få bedre lyd?
Hva er det på NAD spilleren jeg med fordel kan bytte ut/bør beholde, med hva, slik at jeg får en markant oppgradering?

Hvis noen har bytteforslag, eller sitter på deler som kunne vært bra for mitt oppsett, så er jeg åpen for forslag. Mayware arma er jeg gjerne villig til å bytte i ei anna arm, eller PU til NAD spilleren.. da den absolutt ser best ut :)

her er jeg åpen for alle forslag.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Et kjapt googlesøk indikerer at det er en rebrandet Rega Planar 2. Fin spiller. Om jeg skulle foreslå noe, nytt motvektslodd fra f.eks. Origin Live eller lignende. Jeg har i det minste hatt god erfaring med lignende oppgradering på en P25.

Pickup og RIAA kjenner jeg ikke til, men det kan fort være potensiale her også.

kentri

Medlem
Ble medlem
02.05.2007
Antall liker
1
Jeg har sett at flere driver å bytter ut selve plata i noe tyngre... er dette noe jeg bør tenke på? Skulle gjerne hatt info om sider som selger og har en del info om slikt :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Er det glasstallerken på den? I så fall ville jeg nok kanskje beholdt den. Hvis det er MDF som en del nedspekka OEM-Regaer har hatt oppigjennom, så ville jeg sett etter en akrylvariant.

Jeg byttet fra glass til akryl på min P25, og likte det klart bedre. Men forskjellen er neppe stor nok til å rettferdiggjøre prisen. MDF derimot låter nok hakket slappere, og gir dermed større forbedring å bytte ut.

Undres på om ikke Duet/Audio Norge fortsatt har et merke som heter SRM. De lager de nevnte oppgraderingene i så fall. Det koster riktignok noen kroner. Ebay kan sikkert være et sted å lete også.

Ellers kan Acromat fra Funk firm være en idé. Jeg hadde en sånn også, med godt resultat.

Noe lenger enn det ville jeg uansett ikke gått med spilleren.

mean69

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.03.2008
Antall liker
479
Sted
Hovdebygda
Torget vurderinger
14
Jeg har en akryltallerken jeg laget til min Planar 3 jeg vurderer å selge til selvkost pluss porto da jeg skal lage en ny tykkere en.

Den er 18mm tykk med forsenking for etikett/label. Den er proft dreiet i en CNC dreiebenken.

Ta kontakt på pm hvis interessant.

SweetThang

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.12.2014
Antall liker
8
Står det noen pruksjonsdato bak eller under denne spilleren?

lyntoft!

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.05.2008
Antall liker
805
Sted
Kløfta
Torget vurderinger
1
Himmel og hav.
Her har du en Mayware 4 med Sonus silver , så smør opp ERA`n , kjøp ny reim, og stift til Sonus`n ( ca 200$ ) !
God lyd og veldig mye kulere enn den RegaNaden

red: Dessuten holder ikke NAD 533 korrekt hastighet per design.

korr: Veldig gammel tråd så er vel irrelevant.

j

Sist redigert:
Topp Bunn