Nødpickup til Forsell spiller arm kombo

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.062
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
en venn kjører en Koetsu Platinum Red i ovennevnte kombo, men desverre så datt diamanten av igår, og han er derfor ute etter en anbefaling til reservepu
maks pris 3-4K brukt om av "kjent selger"
han har ASR riaa (den store)
alle tips er velkomne
mvh
Leif

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Har sett AT-OC9 i slik sammenheng, og dersom compliance fungerer (den pleier å virke i alle slags armer egentlig) så har vel den slike egenskaper at den ikke gjør seg bort i de mest highe av highend spillere.

Det han vil ha er vel en pu uten åpenbare svakheter vil jeg tro, som er mest mulig tonalt og dynamisk likt som en ultrahighend pu. Da tror jeg han skal lete lenge etter en bedre pu i prisklassen enn mk3-generasjonen OC9. Det er liksom en mini highend pu det der.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.062
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
ok takk
hva med Sumiko Blue Point Evo 3 ?
mvh
Leif

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3.015
Sted
Kongsberg
Hei.

Sumikoen er stor og tung i Forsellarmen. Både vekten og stivheten gjør at match med den
lette og "ujordede" luftarmen ikke er optimal. Sumikoen er dessuten high output, noe som
ikke fungerer (tror jeg?) sammen med ASRen.

AT-OC9 blir vel litt lys i denne kombinasjonen (har dog ikke hørt Mk.III) sammen med en litt
lyst klingende platespiller og RIAA.

Mitt førstevalg ville vært Denon DL-304 som er low output, relativt myk, relativt lett og
relativt varm i klangkarakteren. Bør passe som hånd i hanske. Andre alternativ kan være
Benz MC Gold eller Ace SL (kanskje for dyr).

mvh
Gunnar Brekke

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
MkIII er jo mørkere/fyldigere enn tidligere generasjoner, men rom og preferanser vil vel i stor grad avgjøre om OC9 vil oppfattes lys. Det er slett ikke lett å forutse. Mange ville vel kanskje heller kalt den lett, luftig og transparent. Den måler jo tross alt like lineært som de fleste andre pu'er.

DL304 (som jeg selv har 2-3 av) er også kjempegod, og et godt alternativ. Skjør og litt gammeldags kanskje, men i likhet med OC9 kan også den lydmessig være med på selv de aller beste platespillere uten at man føler seg snytt. Litt mindre allround på arm kanskje? Veldig myk iallefall. Litt mer "røraktig" varm klang, noe mindre "liv" i noen armer imo.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.062
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
stabukken har allerede bestilt Sumiko, så da glememr vi det
ellers takk!
mvh
Leif

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Sumiko BP Special er fin den. Ikke hørt EVO 3. Imo er ikke tidl BPS på nivå med de nevnte i tråden i en highend spiller, men han blir helt sikkert fornøyd.

Topp Bunn