Når starter skisalget?

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Før Påske, eller etter Påske?

Irriterende å skulle kjøpe nytt utstyr nå, når jeg kan spare noen kr v å smøre meg med tålmodighet.
Trenger nye fjellskistøvler, classic langrennski med støvler og nye snowboardstøvler.

Er det forresten mange som står på annet enn Alpint her inne?

LydGeir

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Antall liker
25
Sted
Tromsø
Det starter vel når de skal rydde plass til sykler og annet som hører vår/sommer/høst til. I år er påsken sent, så jeg tipper det er i gang før påske sørpå.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Jeg så at påsken kom sent i år. Så sent at det mest sannsynligvis ikke er snø her i nedre del av Telemark. Egentlig hadde jeg håpet at det skulle startet rett etter Vinterferien, men det kan jeg vel bare glemme.

Ingen her som jobber i sportsbutikk her inne kanskje?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Skal ikke si at jeg vet stort om dette.

Men jeg tipper at det også har noe å si hvor godt skiføre det har vært tidligere på vinteren. I år har de befolkningstette delene av landet hatt mye snø, lenge. Jeg vil anta at det har gitt godt salg, og at det er lite igjen som 'må ut' før sommeren.

Gizmo76

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.11.2007
Antall liker
9
Sted
Nordland
Griffenfeldt skrev:
Jeg så at påsken kom sent i år. Så sent at det mest sannsynligvis ikke er snø her i nedre del av Telemark. Egentlig hadde jeg håpet at det skulle startet rett etter Vinterferien, men det kan jeg vel bare glemme.

Er jo brukbare priser på langrenns pakker , både på intersport og Gsport

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Jeg hørte på radioen et intervju med Madshus importøren for en stund siden. Han regnet med å sette enda en ny omsetningsrekord dette året. Får håpe noe er igjen til salget.

Hadde jeg enda bare trengt nye staver! De er jo aldri på salg.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Når Jula er over (påske) så starter ski-salget, og så begynner Jula i oktober igjen.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Gizmo76 skrev:
Griffenfeldt skrev:

Er jo brukbare priser på langrenns pakker , både på intersport og Gsport
Akkurat pakkepriser på Klassiske langrennski er gunstige, men kunne tenkt meg å bruke et salg på å hoppe opp ett hakk eller to på kvalitetsstigen. Jeg er mer bekymret over hvor kostbart det blir når jeg må ha nye støvler til fullpris. Jeg må fort opp i 4 tusen for fjellskistøvler og snowboardstøvler. Jeg passerer straks 6 tusen for de tingene jeg skal ha.
Jeg liker følelsen av å kjøpe ting på salg rett og slett...

F

fjellvåk

Gjest
Mitt tips er rett etter vinterferien, kanskje t.o.m. før. Det er så mange uker mellom vinterferie og påsken i år at det er ingen som regner med at det er snø i påsken, det vil i så tilfelle bli en bonus for de som lever av slikt.
Når påsken kommer er det vår og butikkene trenger plass og cash før det.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Ikke rart at Madshus setter ny rekord når tom. jeg har kjøpt meg ski for første gang på 17 år...

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.251
Torget vurderinger
4
Påsken i år kommer til å bli flying start på sykkelsesongen for sportsbransjen. Venter man så lenge og MÅ ha skiutstyr til påskefjellet kan man forvente å bli stående med sjegget i smørebukken. Både fordi det er utsolgt og fordi vintervarene er ryddet bort.

Gjelder det langrennski, altså ikke markaski eller fjellski, men ski hvor rett spenn er avgjørende...da kan det være smartest å handle når utvalget er størst....altså på høsten...selvom det er fullpris. Det er dyrt å handle billig dersom man ender opp med bare nesten rett spenn i skiene.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Jeg vil ha mest mulig spenn for minst mulig spenn! :)

Eller som mannen sa når han skulle ha seg ny kortstokk.. Det er for mye forlangt for kort.

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
21.251
Sted
Oslo
Torget vurderinger
15
"Aberet" med å vente til "vårsalget" er at det da som regel ikke er mulig å finne det riktige - det er utsolgt!
F.eks. Bortoverski fordrer at både spenn og lengde er riktig. Det kan være tynt i rekkene når tilbudene kommer.

Men... ihvertfall i Oslo så er det en del ok priser enkelte steder. Det er flere som kjører "fast lavpris" - også på utstyr for "viderekomne" - dvs. aktiv trening/tur.
Om du legger lista på +/- 3500,- for komplett langrennspakke (ski, binding, støvler og staver) er det litt å velge i.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Da kjøpte jeg skipakke på min lokale Gsport butikk. Utvalget var ikke størst. Endte opp med Madshus Nordmarka ski med Alpina støvler. Av en eller annen grunn ville alle selge meg konkurranse ski. Tror alle selgerene at majoriteten av den norske befolkning går Birken og med drømmer om å få plass på landslaget? Jeg måtte forklare at jeg ikke skulle gå fra barna, men med barna...
Snowboardstøvler fikk jeg også kjøpt.

Da er jeg klar for høyfjellet til helgen!

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
21.251
Sted
Oslo
Torget vurderinger
15
Griffenfeldt skrev:
Da er jeg klar for høyfjellet til helgen!
God tur - ta med klister. Det har vært mildvær i høyden også :)

N

nb

Gjest
Det viktiste er ikke å kjøpe langrennski på salg, men faktisk å handle på en butikk som vet hva de driver med, og de er det ikke så veldig mange av. Spenn må være riktig i forhold til din kroppsvekt og slikt, og en ordentlig butikk finner et par som passer til akkurat deg.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
De målte spennet i skiene på en maskin og godkjente vekt/spenn ratio.

Skal på langweekend tur til Frøystul i Tinn Kommune for de som er kjent i Vest-Telemark. Vakker natur og flotte løyper ( Vierli )

N

nb

Gjest
Griffenfeldt skrev:
Da burde den være grei. Men å kjøpe langrennski på en jallabutikk som bare tar et par ski, skrur på bindingene og tar i mot betaling fra kunden er lotteri. Sikkert flere som blir flinkere etter hvert som det blir flere og flere menn som nærmer seg krisealderen og skal gå Birken, Marcialonga og lignende;)

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
21.251
Sted
Oslo
Torget vurderinger
15
Stadig flere butikker får bra måleverktøy. Synd en del av de ansatte ikke kan bruke det. Jeg har, ved mer enn et tilfelle, sett ski blitt målt opp og merket kun ved å måle skiene samlet - dvs, i press mot hverandre. Da det kan skille "mye" på de to skiene i et par, kan man risikere å få en som er for myk og en som er for stiv.

F

fjellvåk

Gjest
Griffenfeldt skrev:

Skal på langweekend tur til Frøystul i Tinn Kommune for de som er kjent i Vest-Telemark. Vakker natur og flotte løyper ( Vierli )
Der blir det ikke klister til helgen, kald og meget flott plass! Flotte løyper også oppe ved Skinnarbu med fantastisk utsikt utover Møsvann og mot Hardangervidda. God tur!

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Du har rett i at det er en kald og flott plass, men til helgen er det faktisk meldt så mildt som -2 grader. Det er mot normalt. Gjennomsnittet der omkring er nok vesentlig lavere. Pleier somregel å smøre med blått på slike dager.
Var nettopp ute å prøvekjørte skiene i nabolaget uten smøring og det var noe bakglatt.

freddie77

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.09.2009
Antall liker
457
På Frøystul er det akkurat nå -21 grader, så det har ikke smeltet helt ennå...
Ikke veldig mye snø i fjellet akkurat, men oppdatering over løypene på Skinnarbu ligger her: www.grasfjell.no

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.736
Torget vurderinger
12
Griffenfeldt skrev:
Jeg hørte på radioen et intervju med Madshus importøren for en stund siden. Han regnet med å sette enda en ny omsetningsrekord dette året. Får håpe noe er igjen til salget.

Hadde jeg enda bare trengt nye staver! De er jo aldri på salg.
Madshusimportøren? Selv om de produserer utenlands så er de da vitterlig fra Biri

F

fjellvåk

Gjest
Bare et lite tips til dere som er på jakt etter utstyr nå før vinterferien; en av norges absolutt beste butikker både når det gjelder kunnskap og utvalg har begynt å selge ut mye snadder til nedsatte priser.
For de som ikke bor i Oslo så er de også blant de aller beste på nettbutikk.

http://www.oslosportslager.no/forside.aspx

Topp Bunn