Juss og økonomi når blir ett fakturakrav foreldet?

S

svk

Gjest
fikk en faktura i juli denne var feil.fått faktura med feil 4 ganger. 5 gangen ble den også feil. da klarte de å sende den til ett annet firma. merket med mitt navn. har vært i kontakt med de flere ganger. via mail og telefon. ikke pokker om de klarer å få riktig beløp på faktura.de er så dumme at de har kjørt fakturaen til innkasso.dette var før jul. hadde noen mailer under sendte elementer som jeg sendte innkassoselskapet. saken ble da slettet.
snart 1år siden første faktura kom.
dritta lei. når blir dette foreldet? noen som kjenner lovverket?

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.849
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Uten purringer går det 3 år før det er foreldet men hvis de purrer en gang i året kan de holde på til evig tid

mvh

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
16.085
3 år om du er privatperson, om det er til et firma er det muligens andre regler som gjelder.

S

svk

Gjest
er firma til firma. jeg har etterlyst riktig faktura 4-5 ganger

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
16.085
Det kan fort gå galt om noe havnet utenfor rutine eller "slik det skal gjøres". Systemindusert idioti pleier jeg å kalle det, handlinger som fremstår som meningsløse er en konsekvens av systemene som styrer det. Jeg byttet om de to siste siffrene på betaling av omregistrering ved bilkjøp. Jeg fikk ikke et brev om "vi skjønner du har gjort en liten feil, vennligst betal de manglende 14 kronene" eller "her har du bommet litt, men vi driter i det". Det ble trussel om avskilting. Saksbehandling og porto for mitt varsel var garantert mye høyere enn beløpet jeg ikke hadde betalt inn.

For ørten år siden sa jeg opp abonnementet mitt hos NextGenTel. Det forhindret de ikke fra å sende meg regninger i flere måneder etterpå. Jeg ringte, ventet tolmodig i telefonkø og forklarte saken. Til ingen nytte. Da jeg etter noen måneder ble virkelig sint og forklarte de at dersom jeg får en eneste faktura til fra de vil jeg bruke den som toalettpapir og returnere den i brukt tilstand ble det faktisk slutt på det, utrolig nok.

K2

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2007
Antall liker
2.028
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
10
Bare husk ASAP at skriftlig bestride alle disse tulle faktureringer, da dør de juridisk.

S

svk

Gjest
har bedt de kreditere og sende meg riktig faktura 4 ganger. men de får det jo ikke til. 5 faktura står jo i feil navn. så her må vel faktisk noen andre si at denne fakturaen er feil.lurer da på hvem som får den 6 fakturaen? og om den er riktig... skjønner ikke at det er mulig

Topp Bunn