Nå har jeg opplevd det også...

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg sliter litt med drivverket på cd-spilleren, og siden jeg ikke har funnet noen rimelig måte å få den reparert på ennå benytter jeg et annet drivverk for tiden, en gammel NAD DVD-spiller, som jeg tar inn på digitalinngangen på cd-spilleren. Lydmessig fungerer dette helt glimrende.

Men så skjedde det et uhell for et par dager siden, en blomsterpotte som sto i vindusposten bak stereoen ramlet ned og det kom jord og vann over DVD-spilleren, som sto på gulvet. Etter det var det ikke en lyd å få av anlegget. Jeg tenkte det var vannet som hadde knertet DVD-spilleren, så jeg hentet fram en gammel cd-spiller og koblet til analoginngangen i stedet. Men fortsatt ingen lyd. Da ble jeg virkelig bekymret for hva som kunne ha skjedd. I dag fikk jeg endelig tid til å se litt nærmere på dette, og tenkte å prøve det enkle først og bytte ut kabelen. Snakk om lettelse da jeg oppdaget at det var kabelen fra DVD-spilleren som var kappet nesten helt av. Det var en lakrissnøresak, som fikk klare seg til digital overføring. Og moralen er? Bruk solide kabler, gjerne med skjerming.... ::)

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.612
Torget vurderinger
12
Herlig! Alternativt kan du la blomsterpotta ligge, den har gjort nok ugagn nå.

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Godt med flaks innimellom BT! Hadde vært surt om du hadde fått vann og jord inn i Zeus-en. Da ville vel guden(e) blitt litt irritert på menneskene kan jeg tenke meg.. :)

Mvh

Topp Bunn