Nå er det nok

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.082
Det er sikkert sommervarmen som trigger meg, men nå har jeg fått nok av VG og deres like. I tre døgn nå har de kun konsentrert seg om Michael Jacksons død ( Må han finne fred i en eller annen himmel )
Papirutgaven av VG og Dagbladet er det mange år siden jeg kjøpte sist, Dagbladets nettutgave er det to år siden jeg leste og nå gidder jeg ikke å åpne VG lenger. De tror jo at folk flest er totalt undermåls og tilbyr "nyheter" som passer best i ett sladreblad.
Hva som blir min nyhetskilde heretter? Tja, NRK, Aftenposten, Klassekampen?

Ikke bry dere om dette, som sagt, sommervarme....... :-\

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
318
Torget vurderinger
3
Nettutgavene av VG og Dagbladet har jo også den styggeste grafikken siden Netscape Composer. Ser ut som en simpel basar.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.082
Bach_Man skrev:
Nettutgavene av VG og Dagbladet har jo også den styggeste grafikken siden Netscape Composer. Ser ut som en simpel basar.
Utseende er vel noe de gir beng i, bare de får dyttet inn nok reklame. For oss som ikke innehar det siste og raskeste av PC utstyr og linjer så er det en lidelse å hente opp sidene deres.

G

Gjestemedlem

Gjest
Pink_Panther skrev:
Bach_Man skrev:
Utseende er vel noe de gir beng i, bare de får dyttet inn nok reklame. For oss som ikke innehar det siste og raskeste av PC utstyr og linjer så er det en lidelse å hente opp sidene deres.
Får du reklame i browseren din når du besøker nettaviser så er det helt og holdent din egen skyld. Det skal ikke mange tastetrykkene til før den er fjernet mer eller mindre for godt, med en og annen justering hver 4. uke eller så etter det.

Block Content i Opera fjerner effektivt all reklamen, og tilsvarende finnes vel for de andre nettleserene også.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.082
Det er ikke pop-upreklame jeg snakker om, det er alle de animerte sakene som ligger på sidene.

G

Gjestemedlem

Gjest
Pink_Panther skrev:
Det er ikke pop-upreklame jeg snakker om, det er alle de animerte sakene som ligger på sidene.
Jada, og du kan fjerne alt dette og aldri se det igjen. :)

Last ned siste Opera og installer den hvis du ikke allerede har gjort det. Men ikke åpne den ennå.

Gå til:

C:\Documents and Settings\brukernavnetditt\Programdata\Opera\Opera\profile\

(stasjonsbokstaven kan variere)

der finner du filen urlfilter.ini

åpne den i en teksteditor og slett innholdet

åpne denne filen og kopier innholdet fra den:

Vedlegg

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.082
Takk, men det endrer ikke det redaksjonelle inneholdet? ;D

Ps. Jeg er en kløpper til å operere en fabrikk via PC, men der er det også stopp. ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
Pink_Panther skrev:
Takk, men det endrer ikke det redaksjonelle inneholdet? ;D
Nei, den tar bare bort reklamen. Alt annet er på plass.

Ps. Jeg er en kløpper til å operere en fabrikk via PC, men der er det også stopp. ;)
Om ikke annet så last ned opera og installer den.

Så går du til vg.no

trykke 'block content'

klikk på en reklame du vil ha bort

trykk done

se forskjellen :)

V

vredensgnag

Gjest
Man kan også bruke Adblock+ i Firefox. Enkelte aviser blir riktig sure - går jeg til Business.dk får jeg beskjed om at jeg ikke får lese innholdet, så lenge jeg bruker adblock. Så da driter jeg i business.dk.

Noen ganger når jeg ser VG, Dagbladet o.a. på en annens skjerm, stusser jeg over alle reklamene. Lenge siden jeg så noen. Liker man et sted, kan man gjøre unntak for det, slik at de får reklameinntekter når jeg besøker.

G

Gjestemedlem

Gjest
vredensgnag skrev:
Man kan også bruke Adblock+ i Firefox. Enkelte aviser blir riktig sure - går jeg til Business.dk får jeg beskjed om at jeg ikke får lese innholdet, så lenge jeg bruker adblock. Så da driter jeg i business.dk.
Med Opera var det ingen reklame når jeg besøkte siden nå. Når jeg sjekket aktiv blokk var det *adserver.adtech.* som var stoppet. Så sannsynligvis går all reklamen gjennom den. Ingen problemer med å lese siden med blokkering på i Opera.

Liker man et sted, kan man gjøre unntak for det, slik at de får reklameinntekter når jeg besøker.
Mm, oops ja. ser jeg har blokkert et sted jeg liker. Fikset nå. ::)

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Det er vel snart 15 år siden jeg leste VG sånn noenlunde regelmessig. Nettsidene har vært en lidelse siden starten så den er en god nok grunn til å skygge unna. Må si at dagen er helt fin uten VG og faktisk har det gått aldeles utmerket de siste femten årene. :)

Topp Bunn