Muskelfester..

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Noen her som er kvass innen temaet muskel oppbyggning?
Satt og grunnet litt på underarmen og biceps.. det jeg ser er at biceps trekker seg sammen når en vrir håndflaten mot ansiktet.. det jeg lurte litt på er om det er det at biceps har to sener festet i hver sitt bein i underarmen som gjør at en todelt biceps vrir underarmen i samarbeid med lignende ting i triceps..?? Det må da nesten være sånn!... og musklene i underarmen styrer fingrene..

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Biceps går fra skulderen til albuen. Biceps består av to muskler. Biceps Brachii som er selve "hodet" og Brachialis som er på utsiden av armen, den går omtrent fra albuen og til midt på biceps.
den muskelen du tenker på som ligger i underarmen heter Pronator Teres (eller ronkemuskelen...)
Biceps er en liten muskel som får mye bruk da den er med å styrer hånden. Den beste måten å trene biceps er å IKKE gjøre som Arnold.
Oftest holder det å trene biceps en gang i uken. 3 - 6 sett og mellom 8 - 12 repitisjoner.
De beste øvelsene er: Enhånds bicepscurl og scottcurl.
Husk at på overarmen så er Triceps faktisk en dobbelt så stor muskel. så hvis du ønsker imponerende overarmer så er denne muskelen like viktig.
triceps eller triceps Brachii består av tre hoder, Long head, medial head og lateral head.
De beste øvelsene er Pushdowns, franskpress og enhånds tricepspress. Triceps er en større muskel så et sett eller to til i forhold til biceps er mulig. Husk også at hvordan du utfører øvelsene (da spesielt pushdowns) har mye å si på hvilket av de tre hodene du belaster mest.

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Ok..men det var mer den bevegelses styringen som musklene gjør jeg er ute etter...

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.826
Sted
Østfold
Jeg tror faktisk ikke det var denne ronkebevegelsen Thor siktet til. var det ikke simpelt hen å dreie underarmen du mente? Gjøres ikke det både av bicepsmusklene (ved å omdistribuere belastningen mellom de to) og en relativt stor muskel liggende på utsiden av underarmen?

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Jo det var det jeg mente..du tror der er en som hjelper til i underarmen og ja.. Hadde vært artii å høre ei skikkelig utgreiing av en spesialist:)

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
biceps er festet på radius. når man vrir armen slik (supinerer) kontraherer biceps. skal man skru inn en skrue får man dermed større kraft når albuen er bøyd 90 grader.

christian

Topp Bunn