Musikk for fest og god stemning?

G

Gjestemedlem

Gjest
Noen tips for musikk til festbruk? Oppdatert musikk som er oppløftende og med god stemning uten å henfalle til slagere og klisjemusikk. Gjerne gammelt men ikke noe P4-musikk eller "forspielmusikk".

Hva spiller man for masse folk for å gi en god stemning men uten rølp og fakter. Ikke ute etter dansemusikk, men mer musikk som spilles for å gi folk litt humør og fin stemning.

Jeg har som kjent dårlig musikksmak, og da kan jeg jo ikke bare spille musikk som jeg liker heller. :)

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Min kompetanse går mer på hvordan rydde et dansegulv. Jeg har også blitt spurt av gjester om jeg vil at de skal gå når jeg har satt på en plate. Det er altså ikke vond vilje som gjør at jeg ikke kommer med forslag.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo

Får du ikke opp stemninga med det her, så må det være revisorlauget redaksjonen i DagenMagazinet du har på besøk, evt. kvinnegruppa Ottar.

G

Gjestemedlem

Gjest
De så knall ut de der Eros, men finner ikke noen av dem hverken på Spotify eller på harddisken min. Musikksamlingen min er ikke helt komplett og har ikke tid til å handle inn musikk i dag.

Fant noe Charmaines, Barbara Perry og Nappy Brown. Skal lytte litt til dem.

Takk for tips.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Tok bare utgangspunkt i krimskrams som står i hyllene her hjemme.

skal lete litt på spotify, og komme tilbake med evt. tips

G

Gjestemedlem

Gjest
Roberten skrev:
Hva slags fest er det snakk om ?
Innflytningsfest (20:00-07:00) med 30-40 gjester.

Bor i leilighet så jeg kan ikke ta det helt ut pga. naboer, men de under er advart så litt liv er jo greit.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Når jeg tenker fest og musikk, så må det beste være enten en DJ eller samleplater. Party innbyr sjelden til hele album med artister, det tror jeg fort tar energien ut av festen. Det er låtene som gjelder.

Var ikke så lett det der. Har nok å ta av fra hjemmearkivet, men den digitale verden er ikke helt komplett vet du. ;) ;) ;)

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
ErosLoveking skrev:
Når jeg tenker fest og musikk, så må det beste være enten en DJ eller samleplater. Party innbyr sjelden til hele album med artister, det tror jeg fort tar energien ut av festen. Det er låtene som gjelder.
Jeg ser hva du mener, og jeg skjønner kjapt at du tar det her mye mer seriøst enn meg :) Jeg er mer enn happy med å spille en side av en skive her og en annen der, og kanskje supplere med låter fra harddisk.
Ikke at jeg ikke kan sette på en samleplate altså, for all del :)

G

Gjestemedlem

Gjest
ErosLoveking skrev:

Var ikke så lett det der. Har nok å ta av fra hjemmearkivet, men den digitale verden er ikke helt komplett vet du. ;) ;) ;)
Nei vet..., alternativet er jo bare å la controlleren til Sqeezeboxen ligge fremme og se hva som skjer. Men det kan jo være greit å ha noe på lur innimellom også.

Tenkte å lage en spilleliste på Spotify som streames til SBen i tillegg til den lagrede musikken. Får se hva jeg rekker.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Har ikke helt skjønt hvordan en linker til spotifyalbum, men søk ihvertfall opp Motown 50th jubileums-samleren.
Ikke alt trenger å være obskurt for å være bra. Tror nok den kunne funka fint som en lydtapet i en time eller to ihvertfall.

Det ligger også noen låter fra Beg, Scream & Shout der som kan funke. Velg vol#3 og ikke vol#2, sistnevnte blir for "slow" (bra for det altså)

G

Gjestemedlem

Gjest
ErosLoveking skrev:
Har ikke helt skjønt hvordan en linker til spotifyalbum, men søk ihvertfall opp Motown 50th jubileums-samleren.
Ikke alt trenger å være obskurt for å være bra. Tror nok den kunne funka fint som en lydtapet i en time eller to ihvertfall.

Det ligger også noen låter fra Beg, Scream & Shout der som kan funke. Velg vol#3 og ikke vol#2, sistnevnte blir for "slow" (bra for det altså)
lovende, skal høre litt på dem. :)

For å linke fra Spotify høyreklikker du på et album eller en låt og velger "Copy Spotify URL" fra menyen, som så kan limes inn i en post.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Du har musepekeren på albumtittel holder så ctrl og cmd inne og trykker på museknappen. da popper det frem en meny og du vil se copy spotify url ( dette gjelder ihverfall Mac

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Antall liker
5.985
Sted
oslo
passengers er har ekstremt mye bra!

eller hva med litt japansk 80talls funk, fra Toshiki Kadomatsu

Topp Bunn