Rommet ligger 1,5 meter under bakkenivå.
2 meter under taket gir litt utfordringer med høyden...
Jeg tenkte å droppe isolasjon og heller bruke rockwool lydplater i mellom stenderverket. Først 5 cm plate for så å forskyve 1/2 plate og overlappe med nye 5 cm. Denne veggen kles med svart høytallerstoff eller noe.
Jeg er usikker på om jeg skal kjøre denne varianten rundt på alle 4 veggene eller bare et par av de.
Gulvet blir laminat med varmereflekterende duk under og ett fint teppe oppå.
Taket er jeg usikker på, kanskje bare lime opp noe svart teppe eller noe....
Er det noen som har noen synspunkter/tips til best mulig akustiske tiltak under byggeprosessen?
bassen vil vel være problemet i dette rommet vil jeg tro, dermed vil jeg på best mulig måte bygge tiltakene inn i veggene når jeg nå går i gang med prosessen.
Skal forøvrig bruke RF-63 og Copland 405 der nede
Håper noen vil bidra til litt tips her altså, takk ;-)
2 meter under taket gir litt utfordringer med høyden...
Jeg tenkte å droppe isolasjon og heller bruke rockwool lydplater i mellom stenderverket. Først 5 cm plate for så å forskyve 1/2 plate og overlappe med nye 5 cm. Denne veggen kles med svart høytallerstoff eller noe.
Jeg er usikker på om jeg skal kjøre denne varianten rundt på alle 4 veggene eller bare et par av de.
Gulvet blir laminat med varmereflekterende duk under og ett fint teppe oppå.
Taket er jeg usikker på, kanskje bare lime opp noe svart teppe eller noe....
Er det noen som har noen synspunkter/tips til best mulig akustiske tiltak under byggeprosessen?
bassen vil vel være problemet i dette rommet vil jeg tro, dermed vil jeg på best mulig måte bygge tiltakene inn i veggene når jeg nå går i gang med prosessen.
Skal forøvrig bruke RF-63 og Copland 405 der nede
Håper noen vil bidra til litt tips her altså, takk ;-)