Musikk-blader

kibsgard

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
1
Jeg har sett noen innlegg som har gaatt paa hvilke hi-fi magasiner en leser for  aa holde seg oppdatert paa hva som skjer og som underholdning. Men hvilke musikk-magasiner leser dere for aa holde dere oppdatert paa nye CD'er ++? Selv abonnerer jeg for tiden paa Uncut, Mojo samt et svensk world-musikk magasin som heter Lira. Samtidig foelger jeg utvalgte anmeldere i Dagbladet, Aftenposten, Adressa, Spirit og Natt & Dag (de som jeg har observert har noenlunde lik musikksmak som meg). www.allmusic.com synes jeg ogsaa er et meget nyttig oppslagsverk for aa faa inntrykk av hvilke CD'er en boer gaa for i back-katalogen til en del artister som har gitt ut mye. Som dere skjoenner foerer jeg jo all denne lesingen av musikk-magasiner til innkjoep av store mengder CD'er hver maaned... ;D

Hva med dere andre? Er det slik at de som hoerer mest paa klassisk sverger til Grammaphon, mens jazz-hodene gaar for Downbeat?

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
358
Sted
Nesodden
Torget vurderinger
2
Er du litt over fjortisalder bør du lese Mojo eller Word. Disse holder høy standard og er en smule tilbakeskuende når det gjeldser rock og beslektede musikkstiler.

O

om.s

Gjest
Uncut, havner innenfor veggene av og til om det er spes interesssante artister.....

Ellers er som nevnt HiFi+ en liten, men god, inspirasjons kilde til gode skiver, og der får en også en liten kommentar på lyd kvaliteten også....

mvh

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2002
Antall liker
1
Jeg leser i grunnen bare Gramophone av hensyn til den klassiske samlingen.

Når det gjelder pop/rock, synes jeg det er alt for meget 60- og 70-talls musikk og grupper. Det virker sm om det er mer å tjene på å skrive om de "gamle" store, enn nåværende musikk. Dessuten har bladene, enten det er Mojo eller Uncut, en så forferdelig layout at jeg ikke orker å lese dem ...

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
10
Uncut er bladet for meg......... Det tar for seg nesten hele spekteret.....

8)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg leser både Gramophone og BBC Music Magazine; ikke nødvendigvis for å få kjøpsinspirasjon fra plateomtaler, men kanskje mer for de interessante artiklene om musikk, musikere, komponister etc..

En veldig velkommen bonus ved BBC Music er den medfølgende CD'en, innspillinger av komplette verker, oftest av topp kunstnerisk og teknisk nivå.

Mvh Vidar P

Mvh Vidar P

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Topp Bunn