musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    M

    musicus

    Gjest
    Har hatt det før for lenge siden, det var bra! Så dette blir nok bra også 😊

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Jammen fant en ikke denne i vinylhylla, long time osv...da finns den andre på cd, verdt å ta med seg! siste del av kvelden igår ble tilegnet denne skiva, mer rocka enn jeg kunne minnes, hyggelig gjenhør :giggle:


    (bilde lånt av Amazon)

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Man er jo yrkesskadet etter å glana utover blåmyra i åresvis...i takt med at styrken på brillene øker så må det en riktig en til også fra balkongen...

    Zeiss Victory SF V2
    God til oppdage fugler og annet vakkert i faunen😎

    IMG_7324.jpeg


    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Ambient musikk på sitt beste! RIP Ryuichi...

    Ryuichi Sakamoto "12" på clear vinyl...

    "'12' is an intimate collection of twelve compositions by Ryuichi Sakamoto, written and recorded in Tokyo during his fight with cancer throughout 2021-2022. Each numbered title refers to its recording date"



    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    En liten oppsummering av zaZen1, jeg var lenge i oppgraderings tanker kring Rega P8 men det har hendt noe veldig bra siden, og det er at P8 er plassert på inAcoustic zaZen1 plattformen, med tilbudet fra Soundgarden så landet denne på ca 2K og viser være en av de aller beste investeringene de siste årene...med en lettvekter av spiller på under 5kg er ikke altid tunga ligger rett i munnen, men her og nå, ja!

    De reklamerer med P10! @Karmana de bruker spilleren din i "reklamen som ikke lyver," så uansett hva du setter din RP10 på av stylter og annet av klosser, ta deg råd å test denne for 2-3K, tror du vil like resultatet :cool:



    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Jeg venter på mine siste Luna Noir kabler som skviser de siste detaljene (eta august) ut av det jeg har hjemme, gleder meg! Så enjoy og husk det handler om egen glede denne hobbyen!

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.284
    Antall liker
    68.061
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En liten oppsummering av zaZen1, jeg var lenge i oppgraderings tanker kring Rega P8 men det har hendt noe veldig bra siden, og det er at P8 er plassert på inAcoustic zaZen1 plattformen, med tilbudet fra Soundgarden så landet denne på ca 2K og viser være en av de aller beste investeringene de siste årene...med en lettvekter av spiller på under 5kg er ikke altid tunga ligger rett i munnen, men her og nå, ja!

    De reklamerer med P10! @Karmana de bruker spilleren din i "reklamen som ikke lyver," så uansett hva du setter din RP10 på av stylter og annet av klosser, ta deg råd å test denne for 2-3K, tror du vil like resultatet :cool:



    mvh
    Takk for tips! Kanskje noe å sjekke ut, men styltene til min RP10 er dempere, og den lokale vannbøffelen kan hoppe på stuegulvet uten at jeg hører unoter 😊
     
    M

    musicus

    Gjest
    Legg plata der og bøffelen kan hoppe med familien sin. Seriøst lenge siden jeg har vært borti så "bang for the buck" 😁

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Da, var det lagt en bestilling og delbetaling på nevnte riaa under bedre forutsetninger enn forrige gangen, denne skal nok få mosjonert P8 etterhvert :cool:


    Accuphase C-47




    ...og det skal kjøres xlr for förste gangen på vinylsiden for min del..det henger med ett par brune Accuphase xlr kabler i dealen...

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Man må jo hold seg i form må vite, kan trenges etter en overvekt på 10-15 kg de siste årene...har alltid likt og hatt Kona Mountainbikes siden 90 tallet, man er tro så lenge det gjelder...men denne gangen ble fjellet byttet med grus og en Kona Gravel er på inngående, tror den drar meg letter ut enn en ren skogssykkel :cool:





    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Kjørte langt med bil for litt sida og da hørte jeg dette på radio. Et program om produsent og musiker Steve Nye.

    Jeg tenkte at du kanskje kunne ha interesse av å høre det også. Ser du spiller mye Sylvian, Japan, Sakamoto.
    Ble inspirert av dette programmet, tipset av @bluesbreaker og drar fram gamle helter som blir omtalt, på original cd :love:


    The Cure "Japanese whispers"



    mvh
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Da, var det lagt en bestilling og delbetaling på nevnte riaa under bedre forutsetninger enn forrige gangen, denne skal nok få mosjonert P8 etterhvert :cool:


    Accuphase C-47




    ...og det skal kjøres xlr for förste gangen på vinylsiden for min del..det henger med ett par brune Accuphase xlr kabler i dealen...

    mvh
    Jeg har akkurat fått koblet opp min C-47. Førsteinntrykket er veldig bra.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.080
    Antall liker
    29.633
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nesten, men bare nesten, med skam å melde...må jeg innrømme att denne live versjonen er spilt mer og likes bedre enn studio versjonen :cool:
    Vi kan uansett være enige om at den er meget bra! - og det er forfriskende å høre et gammelt velkjent verk slik, skjønner godt at det kiler litt ekstra. 😄
     
    M

    musicus

    Gjest
    En låt fra den mest spilte skiva her hjemme de to siste årene!

    Joakim Berg (ex Kent) "jag fortsätter glömma" ' text for dem som tror de er men ikke...er så unge som de tror alikevel... retroperspektivet er til å få gåsehud av...for de som forstår og de er ikke alltid så mange som de ønsker..


    mvh
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    4.089
    Antall liker
    4.189
    Sted
    Sunnmøre
    Har spelt denne mykje siste veka etter inspirasjon herifrå. Denne tråden er eit funn for kunstløppop (føkkings autokorrekt) og post-punk. Takk, musicus.

    IMG_0443.png


    Mykje anna fint her også, sjølv om eg meir fan av Tricker’s enn Allen Edmonds ;-)
     
    M

    musicus

    Gjest
    Når det skjer større ting i en liten by, må man bare, ikke så folketomt som det kan synes...diggilo, tydeligvis noe som pågått 20 år her i Svea riket , Thomas DiLeva er en artist jeg ikke har gitt oppmerksomhet nok!! Bra fyr!!
    IMG_7351.jpeg
     
    M

    musicus

    Gjest
    Bare måtte! Har vel de fleste av disse skivene samlet hverforseg men :cool:

    David Sylvian "Do You Know Me Now". (10 cd box)



    This lavish 10 CD Box Set contains all of David Sylvian’s solo albums released on his own independent label, samadhisound, between 2003 and 2014, plus the albums recorded with Nine Horses, Jan Bang & Erik Honoré and Franz Wright & Christian Fennesz.

    Also contains an exclusive compilation CD, “Do You Know Me Now?” featuring non-album tracks recorded with Ryuichi Sakamoto and Nine Horses.

    Housed in a 10×10 slip case and designed by long-time collaborator Chris Bigg with David Sylvian. The box contains a 100-Page Hard Cover Book with an Introduction by David Sylvian and an essay on the samadhisound aesthetic by Adrian Shaughnessy plus 3 CD Holders featuring the work of Canadian musician and painter, Lance Austin Olsen.


    mvh
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.237
    Antall liker
    13.425
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Kari B er ei kul dame.
    Jeg dulta tilfeldigvis borti henne på formiddagen i resepsjonen på Hvaler gjestgiveri for en måneds tid siden.
    Ei svært sjarmerende og uhøytidelig dame å prate med.
    Hadde lyst å spørre om en "selfie" ...men feiga ut. 🥴

    Hun skulle holde konsert samme dag jeg var der, men jeg hadde dessverre ikke tid denne kvelden...føkk den jækla tidsklemma.
    Ryktene sier at hu er myyye bedre live, enn på studioalbum.

    Mitt favoritt album, Gåte Ved Gåte.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn